Suzuki Vitara Cabrio JLX (1992)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Vitara Cabrio JLX |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1992 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 24.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Deze auto heeft de laatste jaren vrijwel stilgestaan als reclame-auto voor het bedrijf waar ik werk, dus erg weinig kilometers (24.000) voor een auto van 1992. In 2003 (rijbewijs gehaald) mocht ik in deze auto gaan rijden. Ik rij er nu 2 jaar in en nog steeds met heel erg veel plezier. De auto is redelijk luxe uitgevoerd: stuurbekrachtiging, elektrische ramen, elektrische spiegels en centrale deurvergrendeling. De wegligging is wat hobbelig en stuiterig maar goed te doen. Ook het overhellen in de bochten valt mee. Bij een stevige wind is het niet prettig om harder dan 120km/h te rijden op de snelweg; de auto is dan erg windgevoelig. De top van de auto bedraagt 155km/h op de teller en 145km/h via gps. Erg prettig is het niet om met een snelheid meer dan 120km/h te rijden met deze auto. Het windgeruis (door de cabrio-kap) neemt dan enorm toe en ook de motor draait dan al 3800 toeren en is behoorlijk aanwezig. In het terrein staat deze auto z´n mannetje zeker! De steilste hellingen zijn kinderspel (keuze in 4WheelDrive Low & High Gearing) en zelfs door waterpaden/ -slootjes rijden is geen enkel probleem.
PROBLEMEN
Bij 50.000 is de uitlaat van voor tot achter vernieuwd. Deze was (waarschijnlijk door de lange tijd stilstaan) verrot en gebroken op de aansluitpunten. De elektrische ramen gaan wat traag dicht.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren