Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Smart Hybrid Allgrip Style (2021)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Vitara 1.4 Boosterjet Smart Hybrid Allgrip Style |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2021 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 5 km |
KM-stand laatst | 11.903 km |
Fijne betrouwbare alleskunner
- 12.005 km
In Juli 2021 onze Suzuki Vitara opgehaald bij Suzuki Nijmegen. Was vanaf het begin een fijne ontdekkingstocht om de auto te leren kennen. Veel extra snufjes zoals rijstrook en parkeerhulp, interactieve en snelheidsafhankelijke cruisecontrole. Auto is voorzien van AllGrip en 6 Automaat. Gemiddeld verbruik is ca 6,4 liter Euro-5 (geen Euro 10) omdat de auto beter presteerde en zuiniger rijdt op Euro-5. Tijdens onze vakantie in Oostenrijk werden we overvallen door hevig noodweer. De regen veranderde de wegen op de FernPas in een soort wilde waterstroompjes. De meeste auto's stonden gedwongen stil langs de kant van de weg omdat het te gevaarlijk was om in deze toch enigszins steile bergwegen verder te rijden vanwege de grote hoeveelheid water op de weg. Echter onze kleine Suzuki Vitara met originele normale Continental Zomerbanden reed in standje Snow dus permanent 4-wielaandrijving rustig door en we hebben geen moment het gevoel gehad dat we geen grip hadden of dat het te gevaarlijk werd. Ook het trekken van een aanhangwagen is een makkie. 1500 kg max en je merkt gewoon niet eens dat er iets achter hangt. Ruime kofferruimte en goede stoelen maken het een heerlijke reisauto.
1,4 boosterjet smart hybrid / 1,5 full Hybrid
- 11.903 km
Vandaag 04-07-2022 voor onderhoudsbeurt naar Suzukidealer Oostendorp Nijmegen geweest. Hier tijdens het wachten op voorstel verkoper Sven een proefrit met de nieuwe Suzuki Vitara 1.5 Full Hybrid Select automaat gemaakt. Is buiten de aandrijving (mijn Vitara Allgripp - -- Testauto 2 wheeldrive) en de motor in principe een gelijke auto auto als mijn Vitara. Het grote verschil zit in de motorisering. De 1.5 Full Hybrid rijdt weliswaar deels elektrisch maar is daardoor niet persé zuiniger. Volgens de dagelijkse gebruiker Verkoper Sven was het verbruik van de 1.5 Fyll Hybrid. gemiddeld 1 op 17. Het gemiddelde verbruik van mijn 1.4 Boosterjet Smart/Mild Hybrid ligt tussen 1 op 15,6 en 1 op 16,6. De Full Hybrid Vitara mist de turboboost en heeft ook bijna 30 PK minder 75KiloWatt = 102 Pk tegen de Smart/Mild Hybrid 95 Kilowatt is 129 PK. Ook het grote verschil in trekkracht maakt dat de 1.4 Booster /Mild Hybrid met een koppel van 238 nm veel krachtiger is als de 1.5 Full Hybrid met een koppel van 138 nm. Hierdoor is het maximale trekgewicht voor de 1.5 Full Hybrid 1200 kg en voor de 1.4 Boosterjet Smart/Mild Hybrid 1500 kg. Voor mijn gevoel is de nieuwe 1.5 Full Hybrid niet te vergelijken met de 1.4 Boosterjet Smart /Mild Hybrid. Een Stoere SUV geschikt voor bijna alle terrein is gemaakt tot een doorsnee gezapige Suzuki bijna onwaardige Gezinsauto met kenmerkjes van een echte SUV. Als dit de toekomst moet gaan zijn dan blijf ik voorlopig toch bij mijn eigen Smart/Mild Hybrid waar ik erg tevreden over ben. Overigens is de 1.4 Boosterjet met Smart/Mild Hybrid nog wel door Suzuki te leveren maar dan alleen met een handgeschakelde 6 versnellingsbak en dus geen automaat meer.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Suzuki Vitara

Had je deze auto's al gezien?

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Comfort Smart Hybrid I Navigatie I Climate Control I Cruise Control I Camera I USB I LM Velgen I Stoelverwarming Voor I Trekhaak Afneembaar I
- 2020
- 72.458 km

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Style Smart Hybrid | Camera | Leder | Panodak | Adap. Cruise | Lm-Velgen
- 2022
- 23.266 km

Suzuki Vitara 1.6 High Executive | Navigatie | Camera | Stoelverwarming | Schuif/Kantel Dak |
- 2018
- 91.255 km