Suzuki Samurai Cabrio De Luxe (1989)

autoreview

Suzuki Samurai Cabrio

Signalement

UitvoeringSamurai Cabrio De Luxe
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1989
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf140.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Een Samurai is een kleine auto, met onverwachtse eigenschappen.
Geen snelwegridder, maar omdat we hem vooral hebben gekocht om mee in de modder te spelen hoeft dat ook niet per se. Het is echt onze hobby auto, we prutsen wat af.

Als we langere afstanden rijden doen we het rustig aan, al is de maximumsnelheid van 120/130 km/u die onze auto haalt genoeg om mee te komen met het verkeer. 110 is voor ons een fijne kruissnelheid. Ondanks alle berichten over het risico van omvallen is het een enorm koersvaste auto. De achterwielaandrijving maakt bochtenwerk zelfs leuker dan met een vergelijkbaar geveerde voorwielaandrijver.

In het terrein wordt het pas echt leuk met deze auto. Door het lage gewicht en de eenvoudige maar zeer effectieve techniek is je auto aanzienlijk vaardiger dan je rijtechniek. Daar zijn al meer mensen achter gekomen, in het terrein kom je veel van dit soort kleine
Suzuki"s tegen.

PROBLEMEN

Door het terreinrijden hebben we wat typische problemen gehad.
Als de remmen vol modder zitten slijten ze snel, en doen ze het
niet altijd 100%. Na afloop goed schoonmaken dus. Verder hebben
we een aantal problemen gehad die bij de leeftijd lijken te horen,
maar die wel erger werden doordat we steeds in de blubber
vastzaten ;-) Een idee van de prijzen:

* remklauw (E50, 4x4 garage)
* einddemper uitlaat vervangen (E60, dealer)
* stuurstang en stuurdemper vervangen (E10, gebruikt)
* wiellager vervangen (E70, brezan)
* schokdempers achter & achteras vervangen (E50, gebruikt)

De kosten van reparaties zijn laag te houden door veel zelf te doen. De techniek is eenvoudig en er zijn veel mensen met zo"n auto die het niet erg vinden om iemand op weg te helpen. Bij de dealer kost een grote beurt ongeveer E280, en een kleine beurt grofweg de helft daarvan.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.