Suzuki S-Cross (2022) #2

autoreview

Signalement

Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand laatst12.000 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Vakbekwaam

  • 12.000 km

Waarom de S cross? Na een nieuwe private lease 5008, 3 pitter max 950 kg trekker en slechte pechafhandeling met nog geen 20K op de teller die weken duurde en wat ander ongemak, op zoek gegaan naar storingsongevoelige automaat 1400 kg trekker met moderne opties. En een gangbare prijs bij private lease. Ik heb gekeken naar de verhouding nieuwprijs en het maandbedrag en dan is deze een hele goede. Voor de 5008 had ik een Mokka, PT cruiser, Rover 620, BX, Nevada, 505 en nog zeg maar 15. Bijna altijd vanaf nieuw. Ik heb er dus al een paar kilometer opzitten in benzine, diesel en gas. En daarbij allemaal niet kleiner dan deze S cross. De voorkomendheid, no-nonsense en flexibiliteit van de dealer gaven de doorslag. Je stapt deze S cross binnen en niets is er vreemd of onlogisch. Een beter soort plug n play. Je rechtervoet en de automaat begrijpen elkaar heel snel. Net als bij gereedschap of apparatuur voel je aan of het functionele ontwerp van een vakman komt die er mee moet werken of dat dat hooguit matig bedacht is. Dit is een vakbekwame auto. Ik heb er de fietsendrager op, geen merkbare gedragseffecten. Al 10 keer de caravan eraan gehad en op de cruisecontrol door Duitsland en Frankrijk. Hij is zeker mooi stabiel en haalt met de caravan 1150 kg de 100kmh waar dat mag meestal binnen 2500 rpm. Ja je brandstofverbruik gaat naar 1 op 10 maar dat was bij de 5008 bluetec en de leen Kiaceed en Mokka ook zo. Als caravantrekker geslaagd. Als losse auto komt ie heel goed mee, ook acceleratief snelle actie. Ja is geen AMG, maar zeker zo snel als 2,4 turbo diesels die ik reed. Afmetingen binnen voor 5 volwassenen krap, voor achterbankkinderen prima. Vind ik k m mooi? Ik vind m niet lelijk, maar er zijn ook (zelfs) Duitse gebruiksauto's die minder mooi zijn dan niet lelijk maar gered worden door bijv. een blauwwit schild.
Behalve wat trivia zoals verwarmd stuur en middenconsolekoelbox kan ik geen missende functionaliteiten bedenken. Alles is erop: lane control, dead angle, collission active, slope control, sway warning, frost info, parking warning, radar sign reading etc. Beetje raar nog is de info switch in tellerwerk. Volgende is weer Suzuki.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Suzuki S-Cross

Suzuki
Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet Smart Hybrid Comfort
€ 510
 

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.