Suzuki S-Cross 1.5 Hybrid Style (2024)
autoreview

Signalement
Uitvoering | S-Cross 1.5 Hybrid Style |
---|---|
Versnellingen | 6, Automaat |
Bouwjaar | 2024 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand bij aanschaf | 1 km |
KM-stand laatst | 16.000 km |
Mijn 1e Suzuki
- 160 km
Sinds Enkele dgn. zijn wij troste eigenaar van de S-Cross Style automaat met extra opties, Panorama dak, Haaievin antenne, extra module voor automatisch spiegels inklappen bij het sluiten v.d. auto.
Ik zelf kom uit een Citroën C3 (full options) uit 2017.
De wegligging van de S-Cross ligt stabieler, maar dat kan ook niet anders omdat deze 300kg zwaarder is.
omdat er nog niet heel veel mee is gereden kan ik er nog niet veel overzeggen (gezien het buiten klimaat is het sowieso al geen goed moment om een auto te keuren/testen, maar goed ik probeer toch wat plus en min punten te benoemen die me nu even te binnen schieten.
pluspunten:
- De 360gr camera
- Ruime bagage ruimte
- Suzuki connect app
- Groot panorama dak (mits je voor deze optie kiest.
- Extra module laten plaatsen voor automatisch spiegels inklappen bij het sluiten vd auto.
- Grote ramen waardoor veel zicht naar buiten.
- Eco stand (schakelt eerder automatisch over)
- Fijne hoge instap.
- Kleine afstandsbediening (geen grote knots)
Min punten (helaas die zijn er ook)
- bij openen van de auto gaat de buitenverlichting niet aan. (ik weet niet of dit is in te stellen), bij verlaten gaat het licht direct uit.
- Android auto kan niet draadloos (Apple wel)
- bij het weg rijden sluiten de portieren niet automatisch.
Mocht ik in de toekomst meer over mijn auto te weten te komen kom ik hier op terug.
Gr.
tussen update
- 5.000 km
Auto nu enkele maanden in bezit met de nodige kilometers erop.
Tot heden rijd ik nog steeds met plezier in deze auto, alle functies die erop zitten werken heel fijn en zijn makkelijk te bedienen.
Het grote scherm in het midden is ideaal, hier is bijna alles in één oogopslag op te zien.
De auto wordt voornamelijk is de stad/dorp gebruik en verbruikt daarom dan ook 6.3L/100km op de snelweg heb ik m ook getest met cruise control op 108km/uur, toen was het verbruik 5.1L/100km.
Het rij comfort is heel prettig, al blijft het hybride rijden best wel vreemd. Wanneer je juist denkt dat de auto elektrisch gaat rijden blijft deze op benzine rijden.
Bij het stilstaan voor bv. een stoplicht valt de motor bijna altijd stil en wordt er gebruik gemaakt van het hybridesysteem. wanneer je dan wil vertrekken zit er een irritante vertraging in, dat is ooit na mijn mening zelf gevaarlijk wanneer je bv een N weg wil oversteken. de auto reageert te traag daardoor.
Het grote dubbele panorama dak zou ik niet meer willen missen.
Als optie heb ik de antenne vervangen voor de haaievin (geen gedraai meer in de wasstraat), en voor de spiegels een extra module toegevoegd zodat deze automatisch bij het sluiten van de auto inklappen (dit vergeet je dan ook nooit meer).
Deze opties had ik al beschreven maar ze zijn zeker aan te bevelen.
Nadeel is wel het iets te korte zitvlak van de voorstoelen, je hebt weinig steun in de benen waardoor ze vlug vermoeid raken.
Ook de isolatie had iets beter gemogen, de auto maakt behoorlijk wat herrie tijdens het rijden door de wind of klinkerwegen.
jaartje verder
- 15.000 km
Nu de auto een jaar in bezit.
voor mij beginnen de - punten een partij te spelen.
Met name het hybride systeem van Suzuki ben ik niet over te spreken.
Wat een drama is dit zeg wanneer de auto als hybride functioneert ondervindt ik het volgende:
Stil tot vertrek zit een vertraging in omdat dan eerst weer de motor moet inschakelen.
Wanneer je op hybride rijdt schakelt de verwarming, airco, stoelverwarming, achterruitverwarming uit, gevolg is dat je in de kou of juist warmte zit en je ramen beslaan waardoor je niets meer ziet.
Einde suzuki hybride
- 16.000 km
Toch met pijn in het hart besloten om afscheid van deze auto te nemen.
Er zitten voor ons te veel ergenissen aan deze auto.
Onderandere: tijdens hybride rijden wat je overigens zelf niet kan bepalen wanneer heb je geen verwarming, geen stuurverwarming, geen stoelverwarming, geen achterruit en spiegel verwarming, geen airco. Van stil tot vertrek duurt irritant lang. Met andere woorden tijdens hybride ben je al het comfort kwijt.
Deze auto op één dag na een jaar gehad.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Suzuki S-Cross
