Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet Smart Hybrid Style (2024) #3

autoreview

Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet Smart Hybrid Style (2024)

Signalement

UitvoeringS-Cross 1.4 Boosterjet Smart Hybrid Style
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf12 km
KM-stand laatst16.000 km
Lezerswaardering: 68%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fijne auto

  • 16.000 km

De Suzuki S-Cross.
Van augustus 2024, en in de Style uitvoering.
Uitgevoerd met de bekende 1400 boosterjet motor en een van de laatste zonder de irritante snelheidspiep.
Inmiddels 15.000km gereden.

Na vier jaar, en 100.000km, werd het voor ons tijd om uit te kijken naar een andere auto. We hadden 4 jaar, tot volle tevredenheid, in een KIA ProCeed GT-Line gereden. Echter, leeftijden en wat rugklachten “dwongen” ons richting een auto met hogere instap.

Begonnen met een long-list van modellen bleven er uiteindelijk 3 over. De anderen waren te duur, te kleine kofferbak, niet mooi, geen dealer in de buurt, een van een 4 cilinder afgeleide 3 cilinder. Uiteindelijk met een Hyundai Kona en Suzuki S-Cross een proefrit gemaakt. De KIA Niro konden we wel, meegekregen tijdens onderhoud van de ProCeed. Na deze proefritten was het voor mij al snel duidelijk. We gingen voor de Suzuki. Zowel de Niro als de Kona, wat natuurlijk neven van elkaar zijn, vonden we te modernistisch. Te veel lijken op een electrische auto.

Dan de keuze tussen mildhybride en hybride. Die keuze was vrij makkelijk. Beide auto’s ontlopen elkaar niet veel in gebruik, en de mildhybride boosterjet levert 20pk meer. Komt nog bij dat de prijs van een hybride S-Cross fors duurder is en dicht in de buurt komt van een Toyota Coralla Cross, en dan zou voor dat bedrag de keuze op de Toyota vallen.

Na 10.000km is het gemiddelde verbruik 5,7 liter op 100km. Oftewel 1 op 17.5. Ik rij gemiddeld 10 km te hard. Een ritje van 100km overdag (100km/h) gaat moeiteloos in 1 op 20. Een autobahn ritje vanuit Zuid Duitsland, zo’n 800km, gaat bij 130/140 km/h in 1 op 16.

Het is een comfortabele auto die gewoon lekker rijd, en nee, het rijd niet als een ProCeed, maar dat weet je van te voren.

Is er dan niets negatiefs te noemen, ja natuurlijk wel. De auto is vrij licht, wat natuurlijk fijn is voor het gebruik, maar wat wel inhoud dat de auto vrij windgevoelig is. En over wind gesproken, als de wind wat verkeerd staat hoor je best wat windgeluiden. De geluidsisolatie is zeker niet optimaal, al is de motor wel fluisterstil.

+ Verbruik
+ Prijs
+ Ruimte
+ Suzuki’s degelijkheid en betrouwbaarheid


- Wind geruis
- Mildhybride niet met automaat

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Suzuki S-Cross

Suzuki
Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet Smart Hybrid Comfort
€ 510
 

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.