Suzuki S-Cross 1.0 Boosterjet Select (2018)

autoreview

Suzuki S-Cross 1.0 Boosterjet Select (2018)

Signalement

UitvoeringS-Cross 1.0 Boosterjet Select
Versnellingen6, Automaat
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf6.000 km
KM-stand laatst8.000 km
Lezerswaardering: 72%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Suzuki S-cross erin Vitara eruit

  • 8.000 km

Na veel wikken en wegen heb ik besloten om toch onze 3,5 jaar oude Vitara in te ruilen. Kreeg een mooie inruilprijs en kon een zeer aantrekkelijk geprijsde S cross terug kopen.
Het betreft een S cross Select 1.0 automaat. Het is een companycar van Suzuki Hongarije die hier voor een leuke prijs te koop zijn. Die van mij is van eind 2018 en aangeschaft met 6000 km op de klok. Het was wel even een dingetje om over te stappen naar een 3 cilinder. Altijd vol afschuw naar gekeken hoe mensen toch een drie cilinder konden kopen, totdat het moment ik er een proefrit in maakte. Het koppel ligt hoger dan bij de Vitara met een 1.6 en hij accelereert ook vlotter. Ik vond de S-cross altijd net wat ruimer en luxer dan de Vitara en inderdaad hij is ruimer, heeft een iets grotere wielbasis en is van binnen ook ruimer. Voor ik de Vitara kocht had ik ook met de S-cross gereden ( 1.6). Dit betrof toen het oude model en die stuurde niet lekker, ietwat zoekend. Deze nieuwe versie is van een geheel ander kaliber. Vlotte drie pitter die goed samenwerkt met de 6 traps automaat. De S-cross beschikt nog over een conventionele automatenbak en die hebben nog steeds mijn voorkeur. Op de S cross zit in vergelijking met de Vitara geen schuifdak, geen ACC, geen parkeersensoren. Verder is hij compleet uitgerust met groot navigatiescherm, normale cruisecontrol, gescheiden airco, privacyglas enz. Voor ons een fijne complete auto dus.
Het schuifdak gaf eigenlijk weinig meerwaarde en werd zelden gebruikt, nu meer hoofdruimte.
Pluspunten:
Vlotte motor.
Ruim en stil
Ligt goed op de weg.
Android-auto werkt perfect met de telefoon, Waze navigatie altijd up to date en nooit meer nieuw kopen.

Minpunten:
Bij harde wind iets windgeruis( had de Vitara ook)
Moet nog steeds wennen aan het idee van een 3 cilinder.

Verder tot op heden geen noemenswaardige dingen op te noemen.

Ik heb hem laten afleveren op Michelin Cross-climats, ideale band en zeker in de polders met veel prut een aanrader.
Spatlappen gemonteerd, aluminium pedalen, automatische opklapbare spiegels, rubber stoot strips aan de zijkant, inzet bakje armsteun, thuiskomer met krik overgezet van de Vitara. Zodra er meer kilometers op de klok staan zal ik meer over de rijervaringen schrijven, hij moet zich tenslotte eerst eens bewijzen.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Suzuki S-Cross

Suzuki
Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet Smart Hybrid Comfort
€ 510
 

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.