Suzuki Ignis 1.3 GLS Diesel (2004)

autoreview

Suzuki Ignis
Suzuki IgnisSuzuki IgnisSuzuki IgnisSuzuki IgnisSuzuki IgnisSuzuki IgnisSuzuki IgnisSuzuki Ignis - interieurSuzuki Ignis - interieur

Signalement

UitvoeringIgnis 1.3 GLS Diesel
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf90.000 km
KM-stand laatst171.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Voor mij geen Japanner meer.

  • 171.000 km

Na twee en een half jaar Suzuki Ignis weet ik het zeker: dit is geen auto. Het is een veredelde step. En nog niet eens zo'n betrouwbare step. Bovendien zijn ze bij het ontwerpen ervan vergeten er achtervering onder te zetten. Hij gaat er wat mij betreft uit.

De dieselmotor functioneert op zich goed. Korte eerste versnelling. 1:18 is makkelijk te halen. Maar verder is hij in geen enkel opzicht te vergelijken met mijn goede oude Peugeot. De motor vraagt meer onderhoud dan ik ooit met een Peugeot of ander merk heb gehad. Dynamo kapot bij ongeveer 160.000. Turbo lek bij 171000. En dat is allemaal niet erg, maar ZES dagen bij de dealer voor een dynamo, APK en wiellager voor zo'n veredelde step is wel erg lang hoor.

Hij heeft een distributieketting. Het voordeel van deze distributieketting is niet zo groot als je denkt. De ketting hoeft er dan wel niet uit, maar de multiriem vervangen is bij Javé in Almere duurder dan de distributieriem vervangen bij een P. 306. Maar ja, Jave rekent dan ook prijzen...

Ook voel je je kwetsbaar in zo'n klein bakkie, dat bovendien sterk reageert op sporen in het asfalt. Stuurtje goed vasthouden dus.

Ik ga weer Europees rijden. Misschien een Ford Focus of zo.

Pluspunten: Trekkracht in bergen. Leuk model. Redelijke stoelen. Minpunten: helemaal geen comfort. Duurder in onderhoud dan je zou denken. Ongelijke laadvloer.

4,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.