Suzuki Baleno 1.8 GTX (1996)

autoreview

Suzuki Baleno

Signalement

UitvoeringBaleno 1.8 GTX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2000
KM-stand bij aanschaf43.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Voor de duidelijk heid. Het betreft een baleno 18 glxi uit 1996, maar deze kwam niet voor in de lijst.
De motor is erg pittig met zijn 121 pk, maar maakt wel erg veel lawaai bij het optrekken en doortrekken in de versnelling. Het benzineverbruik is netjes en bij een rustige rijstijl is 1 op 13 makkelijk haalbaar. Het onderstel is stug, zeker in combinatie met de 195/15/r50 banden. Vooral op klinkerwegen wordt elke oneffenheid in de weg door middel van een klap in je rug aan je doorgegeven. Voordeelvan de stugheid is dat de auto zeerstrak stuurt en hoge bochtsnelheden aankan. Drempels kan je het beste maar met gepaste snelheidnemen daar de vering dit eigenlijk niet goed aankan. In het algemeen is het veercomfort zeer matig. Gelukkig zijn de stoelen van goede kwaliteit en vangen zij een beetje de klappen op. De afwerking binnen in de auto is redelijk. Er is wel gebruikgemaakt van goedkoop kunststof wat naar verloop van tijd op diverse plaatsen piepjes en kraakjes laat horen. Al met al is het motorisch een prima wagen, maar veercomfort en afwerking zijn zeker niet van het hoogste niveau.

PROBLEMEN

Gedurende de afgelopen 100.000,00 kilometer zijn er diverse mankamenten aan de auto geweest.
1. Lekkend opendak
2. electrische ramen die niet goed sluiten of zelf kantelen.
3.Kapot wiellager. Dit is niet los te vervangen , dus je moet gelijk een neiuwe naaf er op laten zetten. Kosten 180 euro.
4.Kapotte fuseekogel. Is ook niet los te vervangen en er moet dan een nieuwe arm onder. Kosten rond de 300 euro

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.