AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Suzuki Alto GLS (1994) #4

autoreview

Suzuki Alto

Signalement

UitvoeringAlto GLS
Versnellingen4, Handgeschakeld
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf71.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Het is een simpel no-nonsens vervoersmiddel voor in de stad. De snelweg is niet echt de place to be voor de Alto. Vanaf 100 km p/h bereid je je er op voor voor de take off zoveel herrie maakt ’ie. Het is allemaal simpel en plastiek. Alles rammelt, beeft en maakt herrie. Een naar vervoersmiddel zou je bijna zeggen als je het zo leest...

Maar in tegendeel! Het is een wereldvervoersmiddel (maar dan ook niet meer dan dat)! Goedkoop 2e hands aan te schaffen, kost nagenoeg niets in de wegenbelasting en verzekering is een lachertje. Tel daarbij op dat het verbruik varieert tussen de 1 op 15 als je hard aan het trappen ben in de stad tot 1 op 20 als je gewoon rustig van a naar b rijdt buiten de stad! Je moet alleen voor lief nemen dat het een hoop herrie maakt en het simpelweg geen comfortabele reisauto is. De techniek is briljant in al zijn eenvoud en bulletproof en de auto is tot de 50 a 60 km p/h nog best vlot. Voor de Alto moet alleen niet te lang zijn. Met mijn 1 meter 88 heb ik het gevoel dat ik ’m aantrek in plaats van dat ik in een auto stap. Dit is de reden waarom ik de Alto weg heb gedaan (met enigzins pijn in het hart, was alweer een jaar of vier in de familie, waarvan de laatste paar maanden in mijn bezit).

PROBLEMEN

Koelwaterslag lek -> is vervangen en kostte niets (mijn vader werkt in een garagebedrijf).

Enige eigenaardigheid is dat er een bus van de versnellingsgeleider van de derde versnelling versleten is. Hierdoor moet je wat zoeken naar de derde versnelling, alleen na gewenning hiervan is het geen enkel probleem! De auto heeft dit al zolang als ’ie in de familie is. Verder is het technisch gezien een vrijwel probleemloze auto.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren