Subaru Legacy Touring Wagon 2.0R Luxury (2007)

autoreview

Subaru Legacy Touring Wagon 2.0R Luxury (2007)

Signalement

UitvoeringLegacy Touring Wagon 2.0R Luxury
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf34.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Sinds 3 weken staat er een Subaru Legacy Touring Wagon op LPG-G3 voor de deur, hiervoor reed ik een Renault Megane Grand Tour diesel. Ik wilde altijd een keer terug naar Subaru, in het verleden heb ik in een Impreza GT Turbo gereden (MY00).
Dit beviel erg goed, ik heb hier nooit problemen mee gehad.

Het design van de Legacy Touring vanaf bouwjaar 2003 sprak mij direct aan, een tijdloos model. Ik had er al eens eerder in proefgereden, het geluid van de boxermotor klonk mij als muziek in de oren. De wegligging was erg goed, hij helt weinig over in de bochten. Het is natuurlijk niet te vergelijken met een Subaru Impreza GTT/WRX , deze auto is ook meer afgestemd op comfort. Deze auto heeft erg veel grip, het geeft je meteen een veilig gevoel. De motor moet echt op toeren gehouden worden, onderin is hij niet erg thuis.

Deze uitvoering van de Legacy heeft erg veel opties, o.a. 6 cd wisselaar met mp3/wma mogelijkheid, xenon lampen, gescheiden geregelde airco, stoelverwarming, etc. Toen ik hem kocht zat er ook al een Parrot bluetooth module in, erg handig.
Het geluid van Subaru zijn SRS mp3/wma systeem valt mij enigszins tegen, hier had ik meer van verwacht. Ik zag dat de vorige eigenaar een versterker had gemonteerd, wellicht is dit nog een optie. Of het monteren van andere luidsprekers. Wat mij ook tegenviel is dat deze auto geen audiobediening aan het stuur heeft, blijkbaar hebben dit alleen de 3 liter modellen. De cruisecontrol bediening zit wel aan het stuur, zoals het hoort. Dit systeem werk feilloos, en erg gemakkelijk.

De auto start op benzine, en schakelt automatisch over op gas. Het verbruik op gas ligt op 1 op 10/11. Over de stoelen ben ik nog niet helemaal te spreken, ze zitten toch vrij hard. Maar ik ben ook nog mijn ideale zitpositie aan het zoeken.

25-08-2010 Inmiddels een grote beurt gehad (75.000KM), kilometerstand staat nu op 79.000. Nog steeds erg tevreden over de auto, alhoewel ik toch een paar punten van kritiek heb.

De stoelen van dit model vind ik niet fijn, het zitvlak is te kort en je zit al gauw met opgetrokken knieen. Daarom heb ik deze vervangen door een andere (Scheel) autostoel. Dit zit veel beter, maar kost uiteraard ook wat. Overigens zit er in de Impreza XV al veel betere (sport) stoelen. Ik hoop dat er in het nieuwe model Legacy betere stoelen zitten.

Trekkracht onderin is niet voldoende, wellicht dat dit ook met het gas te maken heeft. Maar ik lees in andere reviews ook het gebrek aan trekkracht onderin...de auto moet echt een beetje op toeren worden gehouden. Dus veel terugschakelen, en daar houd ik niet zo van.

Ik heb de Legacy Outback diesel gereden en daar werd ik wel vrolijk van...als je eenmaal een (turbo) diesel gewend bent dan valt benzine/gas toch wel een beetje tegen...vooral als je een beetje "lui" wilt rijden. De Boxer Diesel motor heeft in ieder geval voldoende trekkracht onderin, ik zou dus ook graag willen overstappen op de Legacy Boxer Diesel.

PROBLEMEN

Na de 75.000KM beurt ineens een probleem dat de auto soms inhoud onder de 3500 toeren. Dit heeft zich nog een paar keer voorgedaan, bij de dealer konden ze echter niets vinden.

De auto stinkt soms naar bezine de eerste keer als je hem start, dit heb ik ook aangegeven bij de garage, maar ze hebben dit niet geconstateerd. Dit gebeurt alleen als hij een tijd heeft stil gestaan.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.