Subaru Impreza 2.5 WRX AWD (2007)

autoreview

Subaru Impreza 2.5 WRX AWD (2007)

Signalement

UitvoeringImpreza 2.5 WRX AWD
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf1.800 km
KM-stand laatst71.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na 5 jaar tot volle tevredenheid in een Subaru Impreza 2.0 WRX te hebben gereden, waarvan de kilometerstand inmiddels over de 100.000 was gegaan, werd het tijd voor wat anders.
En als je eenmaal de verslaving die Subaru heet hebt meegemaakt, kan je moeilijk anders dan weer een Impreza kopen.
Na veel zoekwerk liep ik bij dealer Sille in Nieuwegein tegen deze demo aan, van 4 maand oud, met slechts 1800km op de klok; maar wel 5 mille onder de nieuwprijs.
En dan is de keuze snel gemaakt. We hebben niet eens een proefrit gemaakt.
De inruilprijs voor de vorige WRX was iets te laag, maar desondanks hebben we m toch maar gekocht.
En die 5000 euro besparing werd meteen gestoken in het verbeteren van de auto, zodat deze WRX nu 400pk en 510 Nm op de weg brengt.
En de toch al soepele 2.5l motor is nu nog vlotter; 0-100km/h in amper 5 seconden en de topsnelheid van 270km/h word ook vlot bereikt. (de auto loopt na de tuning, door EMS gewoon soepel de klok uit.....)

Na een half jaar is de wagen uiteraard nog als nieuw.
Ik vind de stoelen in het huidige model geen succes.Meer comfort en veiligheid, maar daardoor veel minder zijdelingse steun; dus minder sportief.
En het rijden met het elektronische gaspedaal vergt ook wel enige gewenning.

Grote pluspunten zijn de standaard Xenon lampen met een geweldig goed zicht; iets wat tot nogtoe altijd bar slecht was op een Subaru.
De wegligging staat ook op een uitzonderlijk hoog niveau.

PROBLEMEN

WE praten hier over een Subaru, dus het woord problemen is niet aan de orde.

Het enige punt zou het verbuik kunnen zijn.
In ons landje, met z’n korte afstanden is een gemiddeld verbuik van 1 op 8 normaal.
Pas op de lange afstand- op de cruise-control- is misschien net 1 op 11 te halen.

5 jaar verder

  • 69.000 km

Inmiddels 5 jaar in het bezit van deze superauto.
Echter........tijden veranderen.

De fenominale wegligging onder alle weersomstandigheden blijft ongeévnaard.
De prestaties eveneens; van 0 naar 250km/h in één streep door is werkelijk ongekend.
Fantastsiche sportstoelen, het heerlijke boxergeroffel en (niet onbelangrijk) het hoge "überholprestige" van de Impreza. De xenon lampen en aggresieve looks geven je vrij snel ruim baan op de weg. altijd makkelijk;-)

Echter;het toch vrij gedateerde interieur, goedkope materiaalgebruik en het verbruik staan me steeds meer tegen.
Voor mij tijd om om te zien naar wat anders.En aangezien Subaru geen betaalbare sport/rallywagen meer levert, zal ik voor t eerst in meer dan 10jaar om moeten zien naar iets totaal anders.Minder sportief, meer representatief.
Mazda 6 , Hyundai I40, Insignia????
Ik weet het nog niet.......
Maar na 12 jaar Subaru ben ik er wel een beetje klaar mee.
En dat heeft dit topmerk helaas vooral aan zichzelf (lees :importeursbeleid) te danken.
Want qua betaalbare sportwagen is er vrijwel geen betere/betrouwbaardere.

einde van een tijdperk

  • 71.500 km

Het is zover; de Impreza heeft het veld moeten ruimen.
Het verstand cq de portemonnaie heeft het gewonnen boven het hart.
De superieure AWD Subaru met z'n top wegligging is ingeruild op een Mazda 6 2,2 Citd Sportbreak uit 2009.
Voornamelijk vanwege het toegenomen aantal kilometers/jaar, maar ook om wat meer representatief te rijden.
Ik zal de Impreza nog vaak gaan missen. Voortaan in een speelse bocht weer iets bijremmen wanner het regent, ipv stiekum een beetje gas bij te geven;-)
Ach, de tijd zal het leren. De pomphouders zullen me in elk geval veel minder vaak zien. En dat alleen als is een groot goed.
Ook van de Mazda zal ik tzt een review schrijven.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.