Subaru Forester 2.0 XT AWD (2004)

autoreview

Subaru Forester 2.0 XT AWD (2004)

Signalement

UitvoeringForester 2.0 XT AWD
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf150.000 km
KM-stand laatst157.000 km
Lezerswaardering: 30%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

dr

  • 150.000 km

Eerste 350km mee gereden,

En valt me alles mee tot nu toe,, ik zal zsm een uitgebreid review schrijven.

op en neer naar italie

  • 157.000 km

Nu kan ik al iets meer vertellen over de Forester,

Na de aankoop is er aan aantal maanden niet veel meer gereden dan in het dorp.
De auto had na de aankoop een aantal punten die niet helemaal lekker waren door ik denk het lange stilstaan en of weinig gebruik in de laatste jaren.

De automaat bak schakelde bokkerig en heb ik als eerste laten spoelen bij Autrans in Tilburg, bij het wegrijden was er maar een klein verschil te merken.
Temeer in de price direct was hij echt vervelend bokkerig, nu dan de rit naar italie moet ik zeggen dat het eigenlijk na genoeg helemaal weg is.

Ook de motor stonk naar olie onderweg als je bij het tankstation stond ( en na een Honda diesel gezien sta je idd wel wat vaker bij de pomp ;) )

Maar na nu een aantal k verder loopt hij steerds beter, het linker raam rubber heb ik net daarvoor nog vervangen voor een nieuwe (60€) en nu is hij gewoon stil, uieraard kun je het rubber wat knijpen, maar mijn advies is na 15 jaar koop een nieuwe en je kunt er weer zn 10 jaar tegen en het is prima te doen, en ML gelijk je deur van binnen.

Ook het schuifdak was denk ik 15 niet gebruikt en had even een grote schoonmaak beurt nodig,,, en oow wat is dat geweldig!!! heerlijk open rijden een al super!!!

En uiteraard een buper protector er opgeplakt, dan bescherm je de achterbumper gelijk goed van het in en uitladen van je materiaal wat je in de koffer wil zetten en ziet er ook stoer uit ook.

Tja en nu het rijden,,,

Nee mijn vorige auto Honda Accord 2.2 icdti 140pk rijdt beter,, so simpel is dat,, dat !! dat is echt een mega comfortabele auto waar je uren in kunt rijden met een van de silte diesels tot nu toe gemaakt,, daar kan een duitste auto tegen op!!!
Maar is dan de boswachter een niet fijne auto om in te rijden? ja zeker wel, door de AWD is de auto bijna niet van zn pad af te krijgen en daardoor krijg je dus er veel voor terug, en wat me opviel is dat de benzine motor redelijk stil is omdat hij niet eens veel toeren maakt.
Als je van diesel naar bezine gaat is het akelige toeren van een benzie het eerste waar je je aan erger, maar met zn 140km per uur draai je zn 3000/3500tpm en dat is gewoon niet veel, maar ik geloof zeker dat dat door de Turbo komt.

Turbo..

Niet te voelen!!! WAT??? ja het turbo gat wat je bij diesel ervaar is er niet vind ik, wat je wel merk is dat je bij het optrekken hij gewoon niet stop met trekken !!!! Geweldig,,, je weet niet wat je ervaar,,, gaat hij nog stoppen? geen idee maar bij de 190 vond ik het welletjes maar de Turbo dacht daar anders over en gaf niet aan dat hij klaar was.
Niet dat dat bij diesel wel zo is, maar benzine is simpelweg toch een andere opbouw van techniek en dat voel je gewoon, dus met zn 177pk zeker niet onder bemeten.

Comfort,

Stoelen voor zijn redelijk,, bij honda Geweldig!!
De rug is naar mijn mening iets te hard en je voel lijkt het wel de veren er in zitten, ook de zijsteun is echt onder maats zeker omdat de auto overheld in de bochten vind ik dat een punt van aandacht wil je beter rijden.
ik ga zeker kijken om de stoel te laten aanpassen bij mijn locale stoellen boer, of er 2 recaro in te zetten en spreek uit ervaring, dat is zo i zo de beste keus.
Wel moet ik zeggen dat de armsteun de beste zijn die ik ooit heb genoten, omdat je lekker dicht naast je lichaam zitten en ja je kunt eens wel bij het stuur als je arm er op licht!!

Caravan rijden,

perfect,, prima vermogen ( ja mag zeker meer) maar meer vermogen sneller omhoog in de bergen, dat blijft altijd zo, maar zelf zou ik niet een non turbo willen.
Advies,,, als je veel met caravan rijd met automaat, laat m aanpassen bij Marc Verhoeven,, de automaat begrijpt het rijden met caravan niet, en schakeld op de cruise te vaak terug wat niet nodig is.
Nu hoor ik iedereen denken het zit toch niet voor niks berg versnelling op,, ja dat dacht ik ook eerst maar dat is nvt bij het gewone rijden en een aanpassing doet wonderen.
uiteraard is de bergversnelling zeer goed te gebruiken, maar niet alleen met de carvan gebruik ik die, ook in de file is deze een must voor het op en neer gaan van de verzetten,,


Verbruik,

Ja ik weet iedereen wacht op de stukje verbruik,, ;)

met carvan 1:6,5 1:7,5 en ik rij met een carvan van zn 1500kg totaal 90 a 100 km per uur,, snel zat in mijn beleving.

met de auto terug uit italie Fileeeeeee zn 1:9
na 3/4 van de rit eindelijk de weg file vrij pfffff sorry wilde echt niet harder dan 140 naar huis op de cruise... maar was het zo zat dus gassssss met zn 140 tot 180 verbruk zo 1:10 1:11 zelfs nog een stuk.

al met al wist is dat na de accord van ruim 1:18 en voor de snelle rijder 1:15 dat ik dat nooit gaat halen, maar het verbruik van de sup is met na verachting zeer mee gevallen, en dus naar verwachting.
ik denk als ik idd niet zo veel file had gehad en op de cruise zn 140 had gereden dat je echt wel op zn 1:12 uit zou moeten komen.

Optie/wensen om nog te laten aanpassen veranderen.

*Wil er nog andere velgen onder en de bestaande voor de winterbanden gebruiken.
*Achter ramen iets donkerder maken (vond het altijd vreselijk, maar zo lekker voor de kleine achter in).
*Stoel aanpassen ivm geen zij steun.
*Uitlaat, uitlaat systeem,, waar is dat boxer motor sound,,, mag iets meer maar nee geen sjonnie pijp!!!
* motor menagment wil ik laten aanpassen, de mensen die dat hebben laten doen weten wel wat ik bedoel, hij kan simpel weg beter worden afgesteld en je merkt aan de motor dat hij ,,, zeg maar in een te krappe broek moet rondlopen het gaat prima, maar niet comfortabel.
* Spatlappen bij de wiellen.
* en gaan we verder met de ML en tectyl bus om alles te beschermen tegen de kwade roest kevers, om lang plezier te hebben van deze wagen.

Als ik nog iets te binnen schiet zal ik hier zeker op terug komen, en het verbruik hou ik bij op autoweek en is dus te volgen voor die gene die dat wil weten.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.