Smart fortwo coupé limited one 52kW (2007)

autoreview

Smart Fortwo
Smart FortwoSmart fortwoSmart fortwoSmart fortwoSmart fortwoSmart FortwoSmart FortwoSmart fortwoSmart fortwoSmart fortwoSmart fortwo

Signalement

Uitvoeringfortwo coupé limited one 52kW
Versnellingen5, Semi Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf41.000 km
KM-stand laatst53.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste etappe

  • 46.000 km

Na een lange zoektocht naar de ideale Smart, hebben we dit exemplaar aangeschaft in juni 2013. (en niet in 2007 zoals aangegeven, het was niet te wijzigen). We wilde (na wat gereviseerde Smarts uit de eerste serie te hebben bekeken) toch voor de betrouwbaardere tweede serie gaan met de 3 cilinder Mitsubishi motor. Het verlanglijstje behoorlijk: Airco, Smart Audio, Electrische ramen, Volledig automatisch schakelen, panoramadak, stoelverwarming.... En dan is het lastig om onder de 5k wat te vinden, totdat plots deze Limited One opdook. Met onderhoudshistorie, en ook nog leder interieur, klokjes op het dashboard, f1 schakel flippers, afdekhoes en lichtmetaal. De prijs was uitermate scherp en de deal was meteen gesloten. Dit was m. Zonder garantie gekocht, en dat was een goede gok. De eerste onderhouds beurt zit erop, remblokjes, remolie en de oliebeurt. Het verbruik valt niet zo mee als gehoopt; 1 op 16 maar als je wat rustiger rijd en snelweg kilometers maakt haal je zo 1 op 20. Topsnelheid is 146 GPS KM per uur, dus niet te klagen. Lange ritten zijn zeker geen probleem, en in Duitsland pik je af en toe de linkerbaan mee. Het is een hobbelpaard op verkeersdrempels, maar buiten dat een strak sturend karretje die op de snelweg lekker rijdt. De verwarmde stoelen zijn heerlijk in de winter, en plakken niet in de zomer. De electronica doet goed zijn werk en maakt de Smart een veilige auto om mee te rijden. Deze blijft nog heel wat jaren!

Een jaar in gebruik

  • 53.000 km

in een jaar heeft de Smart ruim 12000 km gereden. Een kleine beurt en het bedieningspaneel van de climate control. Dat was het wel. Een band is wat aan het cuppen, maar onvoldoende om hem al te vervangen. Verder eigenlijk niets dan lof over de dappere smart. Na de reparatie van het bedieningspaneel koelt hij weer uitstekend. Het olie verbruik is nihil, dat was bij de eerdere series met MB motoren wel anders. Het verbruik schommelt tussen 1 op 16 en 1 op 19. Afhankelijk van de rijstijl.... we houden hem voorlopig nog!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.