Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Greentech Elegance Bus. (2010)

autoreview

Skoda Octavia Combi
Skoda Octavia CombiSkoda OctaviaSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda OctaviaSkoda OctaviaSkoda OctaviaSkoda Octavia

Signalement

UitvoeringOctavia Combi 1.6 TDI Greentech Elegance Bus.
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf11 km
KM-stand laatst59 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Goede prijs kwaliteitverhouding

  • 59 km

Na ongeveer 5 maanden wachten was het eindelijk zo ver; ik kon mijn Octavia combi Greentech elegance business line ophalen bij de dealer in Barendrecht.
Als voorloop auto heb ik de afgelopen 5 maanden in 3 Octivia's combi rondgereden. Bij 2 van de 3 wagens heb ik een kapot voorwiellager gehad bij een km-stand van tussen de 32k-38k. Met de laatste auto geen probleem en hiermee ben ik dus naar Italia gereden. Voor alle 3 de "voorloopauto's" werd de uitvoering Go Comfort geleverd.

Eerste indruk was "wat een ruimte"! Motorvermogen is voldoende om in NL rond te rijden maar inhet buitenland kom je gewoon vermogen te kort (invoegen, inhalen en berg op). Hierbij moet ik eerlijk vermelden dat ik een 2.0d gewend ben met 140pk en 320Nm. Helaas is dit bij mijn huidige werkgever niet mogelijk.....

Afgelopen zaterdag teruggekomen uit Italia en na een rit van 1180km nog altijd last van mijn rug. De stoelen zijn niet echt comfortabel voor lange ritten..

Zoals gezegd hedenmorgen mijn nieuwe auto gehaald. Als extra opties schuifdak en stoelverwarming. Ik moet eerlijk zeggen dat deze uitvoering mooi is. Mooie velgen en voorzien van alle opties.
De positieve kanten:
* ruimte - alles voor 2 weken vakantie in de kofferbak!
* kwaliteit - oogt duurzaam en degelijk
* Columbus navi - overzichtelijk (mis alleen aanduiding van aantal meters voor afslag (zie tomtom)
* geluid - verrassend goed
* bijtelling - nog geen EUR 265 per maand netto dus veel goedkoper dan de MB C180 combi die bij mijn vorige werkgever in bestelling stond.

Hoewel ik gewend ben in een hogere klasse auto te rijden, is het absoluut geen schande om in zo'n auto te rijden. Ik zal dan ook met enige regelmaat een update van mijn ervaring geven.

Ondanks dat de auto niet echt snel is, kun je er aardig hard mee door de bochten. Wel het idee dat de model 2012 wat soepeler is dan model 2011....

Lederen stuur ligt lekker in de hand. De bediening op het stuur is handig. Knoppen overzichtelijk. Lekkere grote buitenspiegels. Mogelijkheden van Columbus nog uit te spitten...

Zodra de eerste paar duizend km erop zitten zal ik een update geven.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.