Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Skoda
  • Fabia Combi

Skoda Fabia Combi 1.4 TDI 66kW Style Business (2015)

autoreview

5
Skoda Fabia Combi 1.4 TDI 66kW Style Business (2015)
Skoda Fabia Combi 1.4 TDI 66kW Style Business (2015)Skoda Fabia Combi 1.4 TDI 66kW Style Business (2015)Skoda Fabia Combi 1.4 TDI 66kW Style Business (2015)Skoda Fabia Combi 1.4 TDI 66kW Style Business (2015)Skoda Fabia Combi 1.4 TDI 66kW Style Business (2015)Skoda Fabia Combi 1.4 TDI 66kW Style Business (2015)
RiSc911
  • RiSc9117
  • Gebruikersreview
25 mei 2018 om 16:06
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringFabia Combi 1.4 TDI 66kW Style Business
Versnellingen7, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf8 km
KM-stand laatst149.500 km
Lezerswaardering: 85%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Er is geen concurrent

  • 88.053 km
  • 25 mei 2018

De auto is nu ongeveer 2,5 jaar in mijn bezit en bevalt me meer dan prima. Het is voor zijn klasse echt een ruime auto. De kofferbak is daarbij de grootste winnaar: die is groter dan die van de Mondeo station. Slechts 2 liter, maar toch: het gaat om het idee...! Ruimte voorin is goed te noemen, mede door de sportstoelen kun je het makkelijk 3 uur uithouden. Helaas gebeurt me dat weleens, door mijn werk moet ik soms naar de andere kant van het land en dan sta ik op de terugweg een flink deel in de file. Dat brengt me op het comfort van de DSG-automaat. Door de vele files en verkeerslichten in de steden, ben ik blij met de automaat. De automaat is niet perfect, maar volstaat. Vaak schakelt hij onmerkbaar, maar soms niet. Dan voel je hem goed schakelen. Overigens schakelt hij vrijwel nooit op een moment dat je het niet verwacht. Maar wat me echt tegenvalt is dat de koppeling bij een kilometerstand van ongeveer 40dkm als eens vervangen is. Kilometerstand nadert nu de 90dkm en ik vermoed dat er weer iets mis is met de koppeling. Niet dezelfde klacht als de eerste keer, maar het klinkt niet lekker. Ik heb het idee dat hij in de 5e en 7e versnelling weleens doorslipt. Je geeft dan gas en dan zie je even de toerenteller een beetje omhoog gaan, om daarna weer terug te zakken naar het het normale toerental, om daarnaa normaal te versnellen. Vorige keer had ik ook problemen met de "oneven versnellingen", toen was er een raar geluid hoorbaar bij het wegrijden (dus in 1) en dan bij het opschakelen naar de 3e, 5e en 7e versnelling. Volgende week gaat ie voor een een beurt, dus we wachten weer af. Gelukkig zijn de kosten voor de baas/leasemaatschappij, anders zou ik niet vrolijk zijn.

De ruimte achterin is niet enorm, maar goed, het is ook geen grote auto. Ik kan met mijn lengte van 184cm prima "achter mezelf" zitten. Hiervoor had ik een Clio Estate, die was op ieder vlak krapper. In vergelijk daarmee is de krasgevoeligheid van het (harde) plastic op het dashboard en deuren in de Fabia vele malen beter dan in de Clio. Die zat al vrij snel onder de kleine krassen, en dat terwijl ik erg zuinig ben op mijn auto. In de Fabia zie je nauwelijks krassen: materiaalgebruik is echt beter.

Waar de Clio wel echt beter in was, is het verbruik. Met de Clio haalde ik zonder problemen rond de 1:22, met de Fabia moet ik redelijke moeite doen om zuiniger dan 1:20 te komen. De Clio had dan wel een handbak, maar de DSG zou niet zoveel verliezen moeten hebben als een conventionele automaat. Bovendien had de Clio een cilinder meer en een groter slagvolume (1.5 4-cilinder, t.o.v. 1.4 3-cilinder).
De Fabia is naar mijn idee wel stiller. Echt een prima reisauto. Die van mij is tevens uitgevoerd met stoelverwarming. Heerlijk.

Navigatie (Amundsen) werkt heel goed. Spraakherkenning werkt nagenoeg perfect, dat werkt sneller dan je bestemming intypen.

Overigens heb ik een half jaartje geleden de achterveren laten vervangen door hulpveren. Als ik met mijn gezin in de auto zit (twee volwassenen, een zoon van 14 en een dochter van 10) en er lag slechts wat gereedschap in de kofferbak, werden bij bijna iedere drempel de de aanslagrubbers aangesproken. Dat is nu verholpen. De auto rijdt nu gewoon erg goed, ook als ik er alleen in zit. Sterker nog: als ik er alleen in zit, merk ik eigenlijk geen verschil met die veren. Die doen het dus gewoon goed.

In de titel noemde ik dat er geen concurrentie is. De concurrentie is wel heel beperkt, op dit moment is dat alleen nog de Clio die in deze klasse nog als stationwagon in combinatie met met automaat en diesel verkrijgbaar is. Maar die is echt een stukje trager en merkbaar krapper. Dus eigenlijk is de enige verstandige keuze de Fabia.

Als conclusie kan ik eigenlijk niets anders concluderen dat ik erg blij met deze Fabia ben. De DSG is eigenlijk het enige noemenswaardige wat tegenvalt qua levensduur.

Koppeling vervangen

  • 89.000 km
  • 10 juni 2018

Sinds een week rijd ik nu rond met een nieuwe koppeling. De derde intussen... Maar ik moet zeggen, die nieuwe koppeling bevalt wel. Hij schakelt soepeler dan de vorige. Eigenlijk net zo soepel als de eerste. Ik dacht eigenlijk bij de tweede koppeling dat hij iets “stugger” schakelde om zo minder met slippende koppeling te rijden, om op die manier de koppeling dus te sparen. Ovrigens schakelt hij soms op net andere momenten dan voorheen, er is dus duidelijk één en ander veranderd, ik hoop dat dit een verbetering blijkt te zijn. Hij lijkt ook zuiniger te rijden, de laatste tank (volledig met die nieuwe koppeling gereden), was ineens ruim 1 op 21! Maar dat kan ook een gelukstreffer zijn.
Ik houd jullie op de hoogte!

Afscheid komt dichtbij

  • 143.000 km
  • 2 december 2019

In de eerste week van januari 2020 wordt mijn nieuwe auto geleverd; een Octavia Combi 1.0 TSI Style Business DSG, het afscheid van mijn Fabia komt daarmee dus dichterbij... Eigenlijk geeft dit ook aan dat ik erg tevreden ben over Skoda. Sinds de laatste keer dat de koppeling is vervangen, heb ik alweer meer dan 50.000km gereden. Het lijkt er op dat ze het nu onder controle hebben.
Als ik de Fabia vergelijk met mijn vorige auto, een Clio Estate 1.5DCI, dan valt één ding:
De algehele kwaliteit van de Fabia is veel beter: bij de Clio (die ik na 50.000km alweer in moest leveren) waren al heel snel krassen te zien in het interieur, en waren bij (ik dacht) ongeveer 40.000km de matten al toe aan vervanging. De Fabia heeft zijn eerste matten nog en die zien er bijna nog als nieuw uit (na 143.000km!).

Kortom: ik ben erg tevreden over de Fabia, ik ga hem denk ik nog missen, maar als de Octavia het goed gaat doen, dan maakt dat weer wat goed! :-)

P.S. Als de Octavia er is, zal ik ook een review schrijven!

Einde

  • 149.500 km
  • 24 januari 2020

Vandaag is de Fabia ingeleverd... Kort samengevat ben ik echt tevreden over deze auto, de kwaliteit is echt goed voor elkaar.
Vanaf vandaag rijd ik in een Octavia Combi Style Business 1.0TSI DSG! Gaat ook vast goed komen.

  • Rijd je zelf met een Skoda Fabia? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Skoda Fabia
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Skoda Fabia

INFO
XLEasy
XLEasy
Skoda Fabia Combi 1.0 55kW Greentech Active (5D/5H)
€ 339
Bekijk nu ⟩
Skoda
Skoda
Skoda Fabia 1.0 TSI 70kW Greentech Active (5D/5H)
€ 349
Bekijk nu ⟩
Arval
Arval
Skoda Fabia 1.0 TSI 70kW Greentech Ambition (5D/5H)
€ 350
 
Skoda Fabia in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Skoda Fabia Combi 1.0 TSI Ambition

    Skoda Fabia Combi 1.0 TSI Ambition

    • 2018
    • 81.627 km

    € 12.950

    Skoda Fabia 1.2 TSI Combi Style Business

    Skoda Fabia 1.2 TSI Combi Style Business

    • 2017
    • 138.403 km

    € 10.750

    Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Ambition Business Navigatie Parkeersensoren Airco

    Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Ambition Business Navigatie Parkeersensoren Airco

    • 2017
    • 103.430 km

    € 12.400

Meer Skoda Fabia occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Škoda Fabia (nieuw: Monte Carlo)

    45
    • 16 februari 2022

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Skoda Fabia specificaties
  • Skoda Fabia occasions
  • Skoda Fabia video's
Advies en informatie
  • Skoda Fabia tests
  • Skoda Fabia gebruikersreviews
  • Skoda Fabia index
PREMIUM
Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Style

Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Style

Een uitstekende, slimme stationwagen die veel meer kan dan een hippe compacte SUV en die de...

Lees meer
 

Skoda Fabia reviews

  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia Combi 1.0 TSI 70kW Greentech Drive (2017)

    Skoda Fabia Combi 1.0 TSI 70kW Greentech...

    2
    • 15 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 66kW Greentech Style (2015)

    Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 66kW Greentech...

    • 21 september 2020
  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 66kW Greentech Edition (2015)

    Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 66kW Greentech...

    5
    • 22 april 2019
  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia Combi 1.0 TSI 70kW Greentech Clever (2018)

    Skoda Fabia Combi 1.0 TSI 70kW Greentech...

    4
    • 1 maart 2019
  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 66kW Greentech Active (2016)

    Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 66kW Greentech...

    3
    • 3 december 2018
  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 66kW Greentech Joy (2017)

    Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 66kW Greentech...

    3
    • 12 oktober 2018
  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia Combi 1.4 TDI 66kW Style Business (2015)

    Skoda Fabia Combi 1.4 TDI 66kW Style Business...

    5
    • 25 mei 2018
meer reviews
Rij-impressie Skoda Fabia Combi

Rij-impressie Skoda Fabia Combi

67

Een stationwagon in het B-segment, waar vind je dat nog? Nou, bij Skoda. In een tijd waarin...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Skoda Fabia RS Rally2: 290 pk sterk rallykanon

    Skoda Fabia RS Rally2: 290 pk sterk rallykanon

    9
    • 15 juni 2022
  • Nieuws
    Skoda Fabia Monte Carlo naar Nederland

    Skoda Fabia Monte Carlo naar Nederland

    21
    • 2 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia Combi 1.0 TSI 70kW Greentech Business Edition (2020)

    Skoda Fabia Combi 1.0 TSI 70kW Greentech...

    • 25 maart 2022
  • Nieuws
    Skoda Fabia op boevenjacht

    Skoda Fabia op boevenjacht

    20
    • 21 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia 1.2 TSI 63kW Ambition (2012)

    Skoda Fabia 1.2 TSI 63kW Ambition (2012)

    3
    • 9 maart 2022
  • Autotest
    Test: Skoda Fabia

    Test: Skoda Fabia

    40
    • 9 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia Combi 1.0 TSI 70kW Greentech Drive (2017)

    Skoda Fabia Combi 1.0 TSI 70kW Greentech...

    2
    • 15 februari 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    Skoda Enyaq iV tot ruim €7.500 duurder

    Skoda Enyaq iV tot ruim €7.500 duurder

    158
    • 27 juni 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Skoda Superb: vertrouwde ruimtereus

    Nieuwe Skoda Superb: vertrouwde ruimtereus

    22
    • 27 juni 2022
  • Nieuws
    Skoda Enyaq Coupé iV: vanaf €51.890

    Skoda Enyaq Coupé iV: vanaf €51.890

    71
    • 21 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Skoda Scala 1.0 TSI 95pk Greentech Active (2019)

    Skoda Scala 1.0 TSI 95pk Greentech Active...

    • 21 juni 2022
  • Nieuws
    Facelift op komst voor Skoda Octavia

    Facelift op komst voor Skoda Octavia

    26
    • 20 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Skoda Octavia Combi 1.5 TSI 150pk Greentech Ambition Business (2018)

    Skoda Octavia Combi 1.5 TSI 150pk Greentech...

    1
    • 17 juni 2022
  • Nieuws
    Skoda Fabia RS Rally2: 290 pk sterk rallykanon

    Skoda Fabia RS Rally2: 290 pk sterk rallykanon

    9
    • 15 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden