Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 63kW Tour (2011)

autoreview

Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 63kW Tour (2011)

Signalement

UitvoeringFabia Combi 1.2 TSI 63kW Tour
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand laatst54.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Bijzonder comfotabele en ruime auto

  • 550 km

Na jaren in een "auto van de zaak" te hebben gereden, VW Passat, Citroën C5 etc, nu zelf opzoek gegaan naar een eigen auto. Mijn nieuwe baan houdt in dat ik niet meer dagelijks onderweg zal zijn naar klanten dus de zakenauto moet ik in leveren. Aangezien we thuis nu weer met z'n tweeën zijn is er geen noodzaak een echt grote auto a la Passat te kopen. Ik wilde echter wel een stationwagon i.v.m. onze hond. Die kan dan lekker achterin. Vandaar opzoek gegaan naar een compacte stationwagon. Gekeken naar de VW Golf, Peugeot 308, Ford Focus etc. Ook naar de Skoda Octavia Combi. In de showroom van S-point in Amsterdam-ZO zagen we ook de Fabia Combi, en het verschil in ruimte t.o.v. de andere auto's vonden we niet groot. Met name met het Tour-pakket was het een zéér aantrekkelijke aanbieding. Voor "noppes" was de auto voorzien van klein lederpakket (Stuur, handrem en versnelling), Sunset (extra getinte achterruiten), Lichtmetalen velgen, Swing Radio/CD/MP3 etc.etc. Daarna een uitgebreide proefrit gemaakt, en dat beviel uitstekend. Aangezien ik de wagen snel nodig heb, voor eind augustus, gekeken met de verkoper of er wellicht een auto "in de vrije voorraad" was die voldeed aan onze wensen. In week 27 staat er een Lava-blauwe Fabia incl Audiopack-plus met echt reservewiel op de productieplanning met een verwachte levering in week 32, dus mooi op tijd. Na enig loven en bieden uitgekomen op een mooie prijs.(ruim 1000 euro korting) Of te wel voor nog geen 15000 euro een schitterende complete auto. Eind juli een telefoontje van de dealer. Auto was al gearriveerd. Begin augustus de auto opgehaald. (Wat ruiken nieuwe auto's toch lekker...) Daarna de eerste KM's gereden.. Alles prima in orde. Motor (TSI) is lekker pittige en stil, met opvallend veel trekkracht vanaf 1800 rpm. Echt een juweeltje... Nu dus zo'n 550 km gereden.. Bevalt prima...! Vooral het veercomfort is zeer prettig...
Ik rijd nu nog, tot volgende week, een Citroen C5 tourer "van de zaak" met hydralische vering, en dat is uiteraard heel wat anders. Maar het scheelt niet eens heel veel, en dat terwijl ik voor de prijs van één C5 2 en een halve Skoda Fabia Combi koop... Zo zie je maar; Alles is relatief... > Wordt vervolgt...

Compacte combi met veel comfort en fijne motor

  • 12.250 km

Ik heb deze Skoda Fabia Combi 1.2 TSI nu bijna een half jaar. De auto bevalt nog steeds uitstekend. Ik rij vanwege mijn woonplaats geregeld van Nederland naar Zwitserland, en na zo'n rit stap ik nog heel fit uit.

De motor maakt weinig geluid en is echt een tot veel instaat. 85 pk is ruim voldoende. Als je wilt haalt hij 190 km/h echt km's (Afgelezen op TomTom), en dat gaat niet eens met veel moeite en lawaai.

Het brandstof verbruik is ook prima. Verbruik is ca. 6.0 l/100 km (1:16). Afhankelijk van de rijstijl uiteraard. Olieverbruik is "0" tot nu toe. Ik heb nog niets hoeven bij te vullen.

De auto heeft 5 versnellingen, en dat is een beetje jammer... 1 te weinig eigenlijk want de motor is zo soepel dat een 6e versnelling zeker zou passen. en de auto misschien nog wat prettiger zou maken

Het is een volwassen auto met veel praktische binnenruimte. Afgelopen zaterdag een nieuwe fiets gekocht. Alleen de achterbank opklappen was genoeg. De flinke herenfiets ging er zo in. Ook geregeld flink beladen vanwege verhuizing. Geen centje pijn, en er kan echt heel veel in.

Ik heb tot nu toe geen enkel mankement kunnen constateren.
Al-met-al dus heel tevreden over deze Skoda. Hoogwaardige VW techniek komt goed tot z'n recht.

Nog steeds zeer tevreden over m'n Fabia

  • 24.350 km

Gisteren rit van Nederland naar Zwitserland gemaakt, en dat beviel weer prima... Al bijna 25000 km op de teller, en dat binnen een jaar ! Had niet verwacht zoveel te rijden, maar dat krijg je als je gezin in Nederland woont en zelf je werk hebt in Zwitserland. Vorig jaar deze auto gekocht met oog het vele reizen, en dat is goed bevallen. Met name door de stille, soepele, motor, die bovendien zuinig is. 6,0 L./100 km is makkelijk haalbaar. Ook de cruisecontrol vind ik een bijna onmisbaar onderdeel.
Servicebeurt laten geven bij 18000 km hier in Zwitserland. Geen bijzonderheden. Olie en oliefilter vervangen en een Software-update. Kosten zijn vrijwel gelijk als in NL. 160 franken, ( 133 euro ) was ik kwijt.
Wat opvalt is dat je hier erg veel Skoda's ziet. Vooral Octavia station.
Een half jaar geleden had ik m'n twijfels over de kwaliteit van de bestuurdersstoel, maar die houdt zich prima. Deze zakt niet veel in en geeft nog steeds een goede steun, hoewel een Fabia RS stoel denk ik toch wel wat beter ondersteunt. Al met al nog steeds zeer tevreden dus... Alles doet het nog. Geen mankementen.

Nog steeds tevreden voor de Fabia, maar...

  • 54.000 km

De Fabia heb ik nu ruim twee jaar, en de auto bevalt nog steeds prima. De auto heeft het afgelopen jaar geen echte mankementen gehad. Alleen twee kleine "dingetjes": Rammelende leiding rechtsvoor (bekend probleem, vastgezet met een extra klemmetje) en een stroefgaande zijruit aan de bestuurderskant (Is nu gesmeerd). Voor de rest echt niets aan de hand. Benzine verbruik is nog steeds prettige laag (ca. 6 L/100km) en olieverbruik minimaal. (Voor de zekerheid een halve liter aangevuld na 14000 km. na laatste beurt, maar was niet echt nodig, want nog boven de streep).
De 1.2. TSI 63 kW motor vind ik echt SUPER... Soepel, stil en bij een laag toerental al genoeg trekkracht, ook in de bergen.
Omdat ik het laatste jaar veel heen-en-weer naar NL ben gereden merk ik wel dat de Fabia wat minder geschikt is voor lange afstanden. Vooral het geluidsniveau is op den duur storend. Ook vind ik de voorstoelen niet groot/comfortable genoeg. Ik heb daarom besloten om de Fabia in te ruilen voor een nieuwe Octavia III combi 1.2 TSI 77 kW. Over 2,5 maand komt ie.
Dit alles neemt niet weg dat de Fabia, mijn 1e Skoda, uitstekend bevallen is. Wat betreft prijs/kwaliteit verhouding is het een zeer aantrekkelijke auto. Vandaar dat ik bij Skoda blijf: Simply Clever...

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Skoda Fabia

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens