Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2011)

autoreview

Skoda Fabia Combi
Skoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia Combi GreenlineSkoda Fabia Combi GreenlineSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia Combi ScoutSkoda Fabia Combi ScoutSkoda Fabia Combi ScoutSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia Combi ScoutSkoda Fabia Combi ScoutSkoda Fabia Combi Scout

Signalement

UitvoeringFabia Combi 1.2 TDI Greenline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst8.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Update

  • 8.500 km

Omdat ik binnenkort vanwege een nieuwe functie meer kilometers ga maken, wilde ik een diesel aanschaffen die ook goedkoop in het gebruik moest zijn. En helaas, daar mijn werkgever niet echt scheutig is met de uitgifte van lease auto's moest ik zelf de portemonnee trekken.......
De auto moest dus voordelig in aanschaf en gebruik zijn en het liefst een station, want ik moet mijn hond ook af en toe moeten vervoeren.
Na een uitgebreide inventarisatie viel mijn keuze op de Seat Ibiza Ecomotive en de Skoda Fabia Greenline.
De Seat sprak mij qua model het meest aan, ik vond echter de Skoda er qua uitrusting en ruimte ver bovenuit springen. Het rijden maakte niet echt verschil. Het moest dus een Skoda worden en het onderhandelingsproces kon beginnen!
Uiteindelijk een goede deal kunnen maken met de Skoda dealer (Holsch) in mijn woonplaats Lelystad. In april de Faab besteld met als extra's: Climate Control, klein leerpakket, middenarmsteun, MFD icm bluetooth, metallic lak (satin grey) en een trekhaak, want mijn bootje moet ook af en toe meegenomen worden.
Op 6 augustus kon ik de Faab ophalen en de week erna toog ik met de Faab naar Denemarken voor een week vakantie. DE gelegenheid om de auto meteen goed aan te tand te voelen.
Mijn ervaring tot dan: rijdt echt goed, weinig motorgeluid, ook bij snelheden van 140km/u, prima uitrusting, uitstekende radio en geluid door de vele speakers. Daarnaast ontpopte de Faab zich in Denemarken als een heerlijk zuinige auto. Immers, je rijdt daar 80 of 90. Gemiddeld kwam ik daar uit op dik 1 op 25. Dat was lekker! Op de snelweg uiteraard een ander getal, maar over het algemeen (en het wordt nog beter zoals ik overal lees) ben ik zeer tevreden over het verbruik.

Hulpveren
Wel kwam ik er vrij snel achter dat de trekhaak bij enige belading behoorlijk laag hangt, met tot gevolg dat ik een aantal keren met de trekhaak op een verkeersdrempel knalde. Dat moest anders natuurlijk dus heb ik de dealer andere hulpveren laten monteren (MAD). Toevallig waren deze net in de aanbieding bij Skoda!? Dat geeft mij te denken dat men bij Skoda dus ook wel weet dat zwaardere hulpveren eigenlijk een must zijn i.c.m. een trekhaak. Waarom dan deze niet meteen bij aanschaf van de trekhaak adviseren? Maar goed, na montage was het leed geleden en heb ik geen last meer van een bonkende trekhaak.

Conclusie na 3900km en drie weken.
Tot zover voldoet de Faab uitstekend en presteert hij zelfs boven mijn verwachtingen. Ik kan niet anders zeggenm dan dat ik zeer tevreden ben over deze auto en hoop er nog vele prettige kilometers mee te maken.
Enig minpuntje vind ik is dat de dashboard verlichting niet regelbaar is. Het is nu toch wel een erg fel licht in het donker.
Wordt vervolgd.

Een update bij KM 8500.
De Faab gaat steeds lekkerder rijden. Je merkt dat de motor losser wordt en gretiger reageeert op het gaspedaal. Ondanks dat deze auto is gemaakt om rustig en zuinig te rijden is de motor er niet vies van om even iets verder doorgetrokken te worden in de toeren.
Van enige rammels of ander onheil is geen enkele sprake. Ik geniet ook net als een aantal mede Faab rijders van de uitstekende kwaliteit van de audio.
Gemiddeld verbruik ligt rond de 1 op 21.

Kortom, ook ik ben een tevreden Faab rijder.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Skoda Fabia

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens