Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2011)

Skoda Fabia Combi
Skoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia Combi GreenlineSkoda Fabia Combi GreenlineSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia Combi ScoutSkoda Fabia Combi ScoutSkoda Fabia Combi ScoutSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia Combi ScoutSkoda Fabia Combi ScoutSkoda Fabia Combi Scout

UitvoeringFabia Combi 1.2 TDI Greenline
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011

Update

Omdat ik binnenkort vanwege een nieuwe functie meer kilometers ga maken, wilde ik een diesel aanschaffen die ook goedkoop in het gebruik moest zijn. En helaas, daar mijn werkgever niet echt scheutig is met de uitgifte van lease auto's moest ik zelf de portemonnee trekken.......
De auto moest dus voordelig in aanschaf en gebruik zijn en het liefst een station, want ik moet mijn hond ook af en toe moeten vervoeren.
Na een uitgebreide inventarisatie viel mijn keuze op de Seat Ibiza Ecomotive en de Skoda Fabia Greenline.
De Seat sprak mij qua model het meest aan, ik vond echter de Skoda er qua uitrusting en ruimte ver bovenuit springen. Het rijden maakte niet echt verschil. Het moest dus een Skoda worden en het onderhandelingsproces kon beginnen!
Uiteindelijk een goede deal kunnen maken met de Skoda dealer (Holsch) in mijn woonplaats Lelystad. In april de Faab besteld met als extra's: Climate Control, klein leerpakket, middenarmsteun, MFD icm bluetooth, metallic lak (satin grey) en een trekhaak, want mijn bootje moet ook af en toe meegenomen worden.
Op 6 augustus kon ik de Faab ophalen en de week erna toog ik met de Faab naar Denemarken voor een week vakantie. DE gelegenheid om de auto meteen goed aan te tand te voelen.
Mijn ervaring tot dan: rijdt echt goed, weinig motorgeluid, ook bij snelheden van 140km/u, prima uitrusting, uitstekende radio en geluid door de vele speakers. Daarnaast ontpopte de Faab zich in Denemarken als een heerlijk zuinige auto. Immers, je rijdt daar 80 of 90. Gemiddeld kwam ik daar uit op dik 1 op 25. Dat was lekker! Op de snelweg uiteraard een ander getal, maar over het algemeen (en het wordt nog beter zoals ik overal lees) ben ik zeer tevreden over het verbruik.

Hulpveren
Wel kwam ik er vrij snel achter dat de trekhaak bij enige belading behoorlijk laag hangt, met tot gevolg dat ik een aantal keren met de trekhaak op een verkeersdrempel knalde. Dat moest anders natuurlijk dus heb ik de dealer andere hulpveren laten monteren (MAD). Toevallig waren deze net in de aanbieding bij Skoda!? Dat geeft mij te denken dat men bij Skoda dus ook wel weet dat zwaardere hulpveren eigenlijk een must zijn i.c.m. een trekhaak. Waarom dan deze niet meteen bij aanschaf van de trekhaak adviseren? Maar goed, na montage was het leed geleden en heb ik geen last meer van een bonkende trekhaak.

Conclusie na 3900km en drie weken.
Tot zover voldoet de Faab uitstekend en presteert hij zelfs boven mijn verwachtingen. Ik kan niet anders zeggenm dan dat ik zeer tevreden ben over deze auto en hoop er nog vele prettige kilometers mee te maken.
Enig minpuntje vind ik is dat de dashboard verlichting niet regelbaar is. Het is nu toch wel een erg fel licht in het donker.
Wordt vervolgd.

Een update bij KM 8500.
De Faab gaat steeds lekkerder rijden. Je merkt dat de motor losser wordt en gretiger reageeert op het gaspedaal. Ondanks dat deze auto is gemaakt om rustig en zuinig te rijden is de motor er niet vies van om even iets verder doorgetrokken te worden in de toeren.
Van enige rammels of ander onheil is geen enkele sprake. Ik geniet ook net als een aantal mede Faab rijders van de uitstekende kwaliteit van de audio.
Gemiddeld verbruik ligt rond de 1 op 21.

Kortom, ook ik ben een tevreden Faab rijder.

PRIVATE LEASE Skoda Fabia