Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)

autoreview

Skoda Fabia Combi
Skoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia Combi GreenlineSkoda Fabia Combi GreenlineSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia Combi ScoutSkoda Fabia Combi ScoutSkoda Fabia Combi ScoutSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia Combi ScoutSkoda Fabia Combi ScoutSkoda Fabia Combi Scout

Signalement

UitvoeringFabia Combi 1.2 TDI Greenline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand laatst6.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaringen Skoda Fabia Combi Greenline

  • 6.500 km

Na heel lang overwegen, heel veel tests gelezen en diverse proefritten gemaakt is de keuze op Skoda gevallen.
In eerste instantie met de Volkswagen Polo gereden om de motor te ervaren daar deze als eerste op de markt verscheen doch deze auto was qua volume te klein voor ons.

Hierna ook de Seat Ibiza ST gereden, ziet er vlotter uit natuurlijk doch zit lager, heeft minder binnenruimte zowel voor achterpassagiers als bagageruimte, dakrand loopt ver door dus bukken met in- en uitstappen en dashboard deed beetje goedkoop aan met veel plastic en rode verlichting.

Bij de Skoda de volgende opties genomen: dakrailingen, climate control, anthraciet-grijs metallic lak, klein lederpakket, middenarmsteun, parkeersensoren, zijschotjes in bagageruimte en maxi-dotdisplay.

Tijdens het inrijden en zeker de eerste periode was het wennen aan de eerste twee versnellingen die erg kort zijn zodat snel accelereren niet opgaat doch wat wel de zuinigheid ten goede komt.
Werking van climate-control, stereo, boordcomputer e.d. uitermate functioneel en snel geleerd hoe te bedienen.

Het schakeladvies is te optimistisch en werk ik ook niet mee daar er zeker in de lagere versnellingen onder de 1500 r.p.m. gereden wordt wat geen mooie motorloop tot gevolg heeft plus het feit dat de turbo dan niet actief is.

In de maand november zijn er winterbanden onder de auto gezet, Good-Year Ultagrip 7+ waar ik zeer tevreden over ben, geen extra rolgeluiden en uitermate goede grip in de sneeuw wat al veel bewezen is.

Het brandstofverbruik van de auto viel de eerste paar duizend kilometer tegen, wel zuinig natuurlijk maar zeker niet de opgaven zoals in folders vermeld doch daar begint nu stevig verandering in te komen, de auto heeft nu 6500 km gereden, wordt steeds stiller bij hogere snelheden en met een buitentemp. van +10 graden C wordt het volgende gerealiseerd: Bij 70-80 km/h in 4e versn. 1: 32 en bij 110-120 km/h 1: 23 wat ik absoluut netjes vind, rijdend op cruise-control.
Afgelopen week bij wegwerkzaamheden met exact 70 km/h op cruise-control 1: 34 gehaald.
Dat deze cijfers goed kloppen merk ik bij het tanken omdat ik dan altijd via de dagteller de totale kilometers op het aantal liters verreken.
Ik verwacht dan ook dat in het voorjaar met hogere temperaturen en zomerbanden op de snelweg rijdend met 120 km/h de 1: 25 te realiseren moet zijn.

Klein punt van kritiek is het feit dat er geen bekledingkeuze gemaakt kon worden en kleine zaken ontbreken zoals spiegeltje in zonneklep, 12V-aansluiting in bagageruimte, handgrepen in dakrand voor achterpassagiers en nog wat kleine zaken die in de ons omringende landen wel op de Greenline zitten, vermoedelijk actie vanuit importeur.

Resumerend kan ik stellen dat wij een goede keuze gemaakt hebben omdat de overgang vanaf onze vorige auto natuurlijk best groot was maar gekeken naar prijs/kwaliteitverhouding en algehele indrukken heel positieve ervaringen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Skoda Fabia

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.