Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)

autoreview

Skoda Fabia Combi
Skoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia Combi GreenlineSkoda Fabia Combi GreenlineSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia Combi ScoutSkoda Fabia Combi ScoutSkoda Fabia Combi ScoutSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia Combi ScoutSkoda Fabia Combi ScoutSkoda Fabia Combi Scout

Signalement

UitvoeringFabia Combi 1.2 TDI Greenline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand laatst10.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Heel tevreden

  • 7.500 km

De vorige auto was een ruime middenklasser die ons toch te groot werd met enige bijkomende nadelen. Deze waren de kosten wat betreft de wegenbelasting en de aflopende garantie. De motor was nl. na grote problemen geheel gereviseerd evenals de meeste overige Avensis modellen uit deze serie. Deze problemen hebben naar ik weet niet de publiciteit gehaald. Dus ga je zoeken naar een alternatief die past binnen je wensenpakket: voor het werk per dag ongeveer 30 km per dag v.v., handiger in het verkeer, milieuvriendelijker, ruimte voor boodschappen/ vakantiespullen
( tent en overige attributen).
Wat dat betreft voldeed de Fabia Greenline op papier aan onze eisen. Dus begin juni 2010 besteld en eind september zeer correct afgeleverd bij de dealer Korterink op De Lichtmis bij Zwolle.
Ervaringen na 7500 km:
- auto heeft geen enkel gebrek en rijdt goed.
- heeft veel ruimte en voldoet wat dat betreft volledig aan de
verwachtingen.
- verbuikscijfers: gemiddeld 24 km per liter. Dit komt inderdaad niet overeen met de gebruikscijfers die Skoda weergeeft. Dit heeft m.i. niet alleen te maken met rijstijl, maar ook met de praktijk in het verkeer. Denk hierbij aan optrekken, afremmen, kruisingen, rotondes, files en andere verkeersbelemmeringen etc.. Ook het feit dat we momenteel met winterbanen rijden, verhoogt de vebruikscijfers ietwat. We zijn benieuwd hoe de verbuikscijfers zijn de komende zomer mer zomerbanden.
Conclusie: de overgang van de Toyota Avensis naar de Skoda Fabia Greenline heeft ons verrast en we zijn tot op dit momenmt zeer tervreden.


Nog steeds tevreden

  • 10.000 km

Alles van de auto werkt zolals het hoort. Het verbruik blijft achter bij de opgave van de fabriek, maar rijd je op een weg continu 90 km dan is het verbruik tussen de 3 a 4l per 100 km. Dit is echter, zoals in mijn eerste review al opgemerkt, niet de praktijk. Toch is een gemiddelde van 1 : 23/ 24 km best goed te noemen. Bij storm merk je wel dat je van een middenklasser naar een kleiner segment bent gegaan. De auto reageert daar meer op.
Zoals met iedere auto, groot of klein, bepalen rijstijl, weersomstandigheden en verkeersomstandigheden voor een groot gedeelte het verbruik.
Verder controleer ik met enige regelmaat het oliepeil en het olieverbruik is te verwaarlozen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Skoda Fabia

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.