Skoda Enyaq iV 80 150kW First Edition (2021)

autoreview

Skoda Enyaq iV
Skoda Enyaq iVSkoda Enyaq iVSkoda Enyaq iVSkoda Enyaq iVSkoda Enyaq iVSkoda Enyaq iVSkoda Enyaq iVSkoda Enyaq iVSkoda Enyaq iVSkoda Enyaq iVSkoda Enyaq iVSkoda Enyaq iVSkoda Enyaq iVSkoda Enyaq iVSkoda Enyaq iVSkoda Enyaq iVSkoda Enyaq iVSkoda Enyaq iVSkoda Enyaq iVSkoda Enyaq iVSkoda Enyaq iVSkoda Enyaq iVSkoda Enyaq iVSkoda Enyaq iVSkoda Enyaq iV

Signalement

UitvoeringEnyaq iV 80 150kW First Edition
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf10.000 km
KM-stand laatst10.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Hoge verwachtingen, maar een zware tegenvaller.

  • 10.000 km

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen; dit is de slechtste auto die ik in 20 jaar gereden heb.

In 2022 was het tijd voor een nieuwe leasesuto. Wilde 4 jaar eerder nog niet aan elektrisch rijden, om geen proefkonijn te zijn. Maar inmiddels leek er veel verbeterd op het vlak van infrastructuur en de auto's zelf. Nu veel keus in modellen die echt elektrisch ontworpen zijn in plaats van een retrofit op een bestaand model. Dus na het oriënteren en lezen van diverse reviews viel de keuze op de enyaq. Ook vanwege de voorraad die er toen was, nog diverse auto's uit 2021 met een snelle levertijd en iets lagere bijtelling.

De auto midden 2022 geleverd gekregen. Inmiddels rij ik er een jaar in, zowel privé als zakelijk.

De pluspunten:
- ruime gezinsauto
- voordelig in de bijtelling
- goede wegligging, redelijk hard geveerd, maar dat vind ik persoonlijk er prettig
- kan goed meekomen in het dagelijks verkeer
- mag een aanhanger trekken

De minpunten:
- de opgegeven actieradius is gewoon niet haalbaar. Ik mag blij zijn als ik op een 77kw lading net geen 400km haal. De door skoda opgegeven 5xx is echt niet mogelijk.
- continu rare probleem die volgens mij in de software zitten en die door de garage niet opgelost lijken te kunnen worden. Oa:
* Uitvallen van de ventilatie onder het rijden. Auto stoppen en starten helpt niet.
* Audiosysteem valt uit, had alleen nog maar krakend geluid links achter. Bediening niet meer mogelijk. Volgende dag was het probleem over, maar trad enkele weken later nog eens op.
* Regelmatig uitvallen van allerlei hulpsystemen onder het rijden. Oa pilot assist en parkeerhulp. Schoonmaken van sensoren en recalibreren van de camera's heeft niet het opgelost.
* Auto grijpt onnodig in tijdens het rijden. 2 maanden terug reed ik met 110 op de A12, toen er opeens een 'geen bestuurdersactiviteit gedetecteerd' melding verscheen. De auto trekt vervolgens de gordels aan en trapt vol op de rem.

Kortom, een grote lijst problemen die ondanks 6 bezoeken aan de dealer nog niet opgelost zijn. Ik wacht nu op een nieuw stuurwiel dat men onder garantie gaat vervangen. We gaan zien of dat een oplossing gaat bieden.

Kortom, wat een goede keus leek blijkt een flinke domper. Voor mij nooit meer een enyaq in ieder geval.

To be continued.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Skoda Enyaq

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.