Skoda Enyaq iV 80 150kW (2021) #3
autoreview
Signalement
| Uitvoering | Enyaq iV 80 150kW |
|---|---|
| Versnellingen | 1, Automaat |
| Bouwjaar | 2021 |
| Jaar van aanschaf | 2021 |
| KM-stand bij aanschaf | 14 km |
| KM-stand laatst | 3.600 km |
Na 5 maanden gebruik
- 3.600 km
Na ongeveer 5 maanden, uiterst tevreden over m’n Enyaq IV 80.
Sedert oktober 2021 aangeschaft (de foto’s zijn van vlak voor de levering)
Heb wel 7 maanden moeten wachten. Besteld in 2/2021.
Maar goed, net op tijd volgens bestelbon geleverd.
De wagen rijdt uitstekend, zacht, snel en zuinig genoeg.
Onkosten? Geen inschrijvingstaks (België), en géén rijtaks.
Alleen verzekering.
'k Heb zonnepanelen, dus praktisch gratis rijden, tot m’n “terugdraaiende” teller, over enkele jaren,
verplicht vervangen wordt door een digitaal exemplaar.
‘k ben wel wat té gierig geweest bij het kiezen, bestellen van opties.
Alléén lederen interieur en infotainment-pakket.
‘k Beklaag me nu toen géén elektrisch kofferdeksel genomen te hebben en de automarisch dimmende koplichten. Maar dat is niet héél erg.
Verbruik: 17 à2 0Kw/100Km. Dat is keurig, denk ik
Vermits ik thuis een AC-laadpaal heb laad ik de hem zelfs op tot 100% op voor
de redlijk lange ritten (450 – 490 Km).
Voor AC "mag" men zonder problemen tot 100% laden, bij DC slechts tot 80%
Uiteraard verkleint de actieradius zeer gevoelig bij koud weer < 5°C. Tja is normaal bij alle elektrische auto's.
(Bijna) alle functies werken naar behoren, behalve…
De kritiek-puntjes:
• De Skoda-connect APP of PC heeft weinig waarde. (als hij al werkt…)
In praktijk alleen interessant voor nog overblijvende actieradius
Maar bv géén indicatie waar de wagen staat, geen KM-stand, of de mogelijkheid om deuren/ramen sluiten
(was nochtans bij verkoop beloofd, later bij levering zou er een “update” volgen, maar nog steeds niet gezien.)
• De gebruikershandleiding is beneden alle peil kwestie gebruiksvriendelijkheid en ook té oud. (dateert van 2020.)
• Er brandt (bij mij) maar één linker “wit” licht bij achteruitrijden. Normaal?
• Ik kan géén “webradio” inschakelen. Heb nochtans infotainmentpakket-optie aangekocht.
• Ik wacht nog altijd op de in het begin beloofde grote update van bv de GPS-map (want vele wegen in mijn buurt hebben verkeerde, te lage, onjuiste max. snelheden)
Maar zoals ik al zei deze negatieve puntjes zijn maar "kleinere" puntjes.
In het algemeen ben ik zéér tevreden over de auto (goede waarde/prijs verhouding) en zou opnieuw voor Skoda gaan. Alhoewel, ‘k toch graag zou hebben dat iemand de hoger vermelde kritiek-puntjes eens ernstig beantwoordt.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Skoda Enyaq
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Skoda Enyaq 85 Sportline | 17% Bijtelling | 21'' Velgen 'Supernova' | Panorama Schuif/Kanteldak | Business Upgrade pakket - Advanced
- 2025
- 16 km

Skoda Enyaq 85 Sportline | 17% Bijtelling! | 21'' Velgen 'Supernova' | Business Upgrade pakket - Advanced | Panorama Schuif/Kanteldak
- 2025
- 10 km
![Skoda Enyaq iV 60 Comfort Plus [ Stoelverwarming Half leder Camera ]](https://cdn.autotrack.nl/cdn-cgi/image/width=320/58342961/0-21c893e7f551f3baa020521cba8db20d.jpg)
Skoda Enyaq iV 60 Comfort Plus [ Stoelverwarming Half leder Camera ]
- 2021
- 113.864 km
Lees ook

Skoda Enyaq iV 80 - 2020 - 73.206 km - Accudegradatietest

Update! Dit zijn de beste elektrische auto’s tot €45.000

Kia EV6 versus Skoda Enyaq: klaar voor de tweede ronde – Dubbeltest

Skoda Enyaq (2025): meer voor minder – Eerste kennismaking



Lezersreacties (0)
Reageren