Seat Ibiza 1.0 TSI 95pk Style (2018)

autoreview

Seat Ibiza
Seat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat Ibiza

Signalement

UitvoeringIbiza 1.0 TSI 95pk Style
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf13 km
KM-stand laatst16.000 km
Lezerswaardering: 32%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste indruk positief

  • 200 km

Auto nu 1 week in bezit. De 1e indruk is erg positief.
Als boordcomputer accuraat is, rij ik nu al gemiddeld 1 op 17. Zuinigste rit 1 op 21. Bij mijn vorige auto (Opel Corsa) zat er meer dan 2 km verschil in. Ik ben dus erg benieuwd naar m’n 1e keer tanken.
In de storm rijden was bijna een verademing vergeleken met de Corsa en daarvoor de Captur. Zijwind was amper voelbaar.
Wat ik ook als erg positief ervaar was het openen van de deuren. Die blijven staan in de positie waarin je de deur loslaat. Niet meer snel de deur beetpakken om te voorkomen dat je been knel komt te zitten op een lichte verhoging (m’n oprit) of een beetje wind.
Wat nergens in de handleiding of folder staat, is dat de ramen opengaan als je op de afstandsbediening de knop openen vasthoudt. Komt van de zomer zeker weer goed van pas. Tot nu toe kwam ik deze functie alleen op de Ford (Focus) tegen.
De auto trekt prima op en is rustig bij constante snelheid, waarbij ik wel opmerk dat ik nog niet harder dan 100 km heb gereden.
Het autodetectsysteem werkt prima, maar mag wat mij betreft wel meer keuze mogelijkheden krijgen in de te geven meldingen. Meldingen kan nu alleen aan of uit. Ik zou ze graag alleen krijgen als m’n telefoon buiten Bluetooth bereik is. Dus niet als ik de auto zit.
Minpuntjes zijn de lage zit als passagier en het ontbreken van een handvat boven de deur(en).

Nog steeds heel tevreden

  • 5.200 km

Na een half jaar en 5000km verder ben ik nog steeds erg tevreden.
Benzineverbruik.
Een gunstig benzineverbruik van ongeveer 1 : 18 en dat terwijl er toch relatief veel korte stukjes mee gereden zijn. Ik schat dat 50% uit kortere ritten bestond. Het verschil tussen de boordcomputer en gemeten na tanken is maar 0,2 liter per 100 km. Goede boordcomputer dus.
Wind gevoeligheid.
In tegenstelling tot m’n eerste review is deze auto op de snelweg toch wel wat windgevoelig. Met name bij snelheden boven de 100 km. Maar beslist niet erger dan m’n voorgaande auto’s.
Optrekken.
Doet de auto prima. Gaspedaal indrukken en dan gaat ie. Ook in de 5e versnelling.
Deuren openen en sluiten
Als je de deuren opent met de afstandsbediening en je opent niet binnen 30 seconden een van de deuren, Gaan de deuren vanzelf weer op slot. Op zich heel positief, want je kan ook een keer per ongeluk de deuren openen.
Tip voor de SEAT: Als je met de ab ook de ramen opent, zou het wel zo handig zijn als de ramen ook weer dichtgaan als de deur niet geopend wordt.
In september met de auto naar Italie. In 1 dag 1100 km. Ben benieuwd hoe dat gaat en wat het benzineverbruik is bij snelheden van 130 a 140 met 2 personen en voor 4 personen bagage.

Mooi benzine verbruik

  • 9.000 km

In 2 weken bijna 3000 km gereden. Met 2 personen en voor 4 personen bagage. Auto dus helemaal volgeladen. Constant de airco aan en op de heen- en terugweg ook een koelkastje aangesloten. In de trekkracht was dit nauwelijks te merken. We reden met snelheden tussen de 120 en 130. Met name op de heenweg in Oostenrijk en Italië veel file gehad.
Ik had een verbruik verwacht tussen 1 op 15 en 1 op 16. Die bleef toch echt 1 op 18.
Ik ben dus nog steeds zeer tevreden over deze Seat.

Stroomstoring

  • 15.500 km

Helaas af en toe stroomstoring. Gelukkig niet tijdens het rijden. Dagtrip en gemiddeld verbruik staan dan op 0. Radio moet dan aangezet worden, de tijd klopt niet en de contacten van m’n telefoon worden opnieuw geïmporteerd. Aan de tijd op de klok is af te lezen cq te berekenen wanneer de storing ontstond cq voorbij was.
Seat heeft hier al 2 keer welwillend naar gekeken, maar geen storing kunnen vinden.
Verder ben ik nog steeds zeer tevreden over de auto. Zie m’n eerdere reviews.

Stroomstoring

  • 16.000 km

Sinds vorige tankbeurt 2 keer stroomstoring gehad waardoor alles in de boordcomputer en de dagteller op 0 kwam.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Seat Ibiza

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.