Seat Ibiza 1.0 TSI 95pk FR Business Intense (2019)

autoreview

Seat Ibiza
Seat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat Ibiza

Signalement

UitvoeringIbiza 1.0 TSI 95pk FR Business Intense
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst1.200 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Het begin

  • 1.200 km

Voortraject:

Na een tevreden periode van 4 jaar in een Skoda Fabia combi vonden wij het tijd om te kijken naar iets anders.

Het voorproeven naar iets anders ging al vroeg van start in november vorig jaar, wij hebben naar allerlei auto's gekeken in het segment van de Skoda. Naar wat berekeningen en bezoekjes aan diverse showrooms en berekeningen werd het lijstje kleiner. Na wikken en wegen zijn wij bij Seat uitgekomen.

De Seat Ibiza / Arona stonden mede nog op dit lijstje. Het hoge van de Arona is leuk en met net iets meer ruimte misschien wel gebruiksvriendelijker maar de meerprijs daarentegen met een vergelijkbare uitvoering vonden wij voor ons te fors.

Proefrit:
Tijd voor een proefrit met de Ibiza. Het viel mij meteen op dat deze een stuk volwassener rijdt dan de Fabia. Oneffenheden worden beter verwerkt en bij de Fabia zijn op flinke drempels aardig wat geluiden te horen uit het onderstel. Dit was bij de Ibiza niet het geval. De motor van de Ibiza is duidelijk stiller. Beide met een vermogen van rond de 90 PK. ( 1.2 TSI Skoda en 1.0 TSI Ibiza). Snelheid en "kracht" zijn redelijk gelijk maar toegeven de 1.2 TSI was een viercilinder en klinkt wat volwassener maar ook luidruchtiger. Dus elke motor heeft zijn eigen voor en nadelen. Het vermogen is voldoende, de 115 PK versie is allicht een stuk sneller maar voor ons niet een noodzaak en ik mis het ook niet omdat de vorige auto net zo sterk was.

Uitvoering:
De keuze voor de auto is gemaakt en dan begint het samenstellen. De keuze was al snel gevallen op een FR Business Intense, hiermee ziet de Ibiza er gewoon gelikt uit en is de uitrusting met oa. navigatie compleet te noemen. Moet er dan nog wat bij? Uiteraard! :-). Wij hebben als extra LED-lampen, Virtual cockpit en het winterpakket. De koplampen maken het sportieve uiterlijk va de Ibiza gewoon compleet. Lichtopbrengst kan ik nog niets over zeggen omdat ik nog niet in het donker heb gereden. De virtual cockpit is gewoon leuk en ziet er goed uit. Dit alles gezegd hebbende staat er gewoon een leuke en complete auto.

Het verhaal is nog niet klaar een update volgt later.



9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Seat Ibiza

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.