Seat Ibiza 1.0 TSI 115pk FR Business Intense (2018)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Ibiza 1.0 TSI 115pk FR Business Intense |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 10 km |
KM-stand laatst | 50.091 km |
Ibiza FR Business Intense DSG-7
- 50.091 km
Mijn eerste “echte” nieuwe auto......
September 2017 was het zover, ik mocht van mijn werkgever mijn eerste (zelf gekozen) leaseauto uitzoeken. Na een jaar een Ford Fiesta te hebben gereden was ik toe aan wat meer luxe en vermogen.
Verschillende auto’s zijn voorbij gekomen van Octavia tot (weer) een Fiesta. Alles tegen elkaar afgezet en uiteindelijk moeten kiezen tussen een Polo en een Ibiza.
Het zou in ieder geval een automaat worden en moest ook LED verlichting hebben net als Climate Control, stoelverwarming en navigatie.
Toen was het snel duidelijk dat de Ibiza de betere keuze zou zijn, naast het sportiever uiterlijk tov de Polo. Goedkoper en meer luxe en tevens een krachtigere motor icm DSG.
Het is uiteindelijk geworden;
- Seat Ibiza FR Business Intense 115PK
- kleur Candy White
- icm DSG-7
- kentekenplaat met opgelegde tekens
- opties Full LED, winterpakket en DAB+.
Tweede week Januari de auto opgehaald bij de dealer en dat was erg leuk om te doen.
Het bleek uiteindelijk één van de eerste, zo niet de eerste, Ibiza met DSG te zijn die in NL is geleverd!
Nu 1,5 jaar en 50.000KM verder nog steeds tevreden.
Is de auto dan hele probleemloos? nee....
- de achterste ruiten zaten niet goed waardoor beide lek waren en geruis gaven van de wind,
- remmen begonnen erg te piepen, maar is inmiddels na vele kilometers vanzelf opgelost,
- kraken bij remmen, rubbers draagarmen oid. Is nog steeds aanwezig,
- scherm van de navigatie is spontaan gescheurd en inmiddels vervangen.
Verder is het mediasyteem niet erg stabiel en loopt regelmatig vast als CarPlay wordt gebruikt. Niet direct telefoon aansluiten bij starten auto lijkt wel wat te helpen.
Prestaties;
De auto is voor een 1.0 aardig vlot en kan prima meekomen met het overige verkeer. Ook op de autobahn is het prima te doen bij wat hogere snelheden.
De automaat staat meestal in D, want de S vind ik persoonlijk wat nerveus.
De manuele stand is leuk op zijn tijd, maar de auto blijft de regie houden. Voordat de begrenzer in kan grijpen schakelt de automaat alsnog op en als je te lang wacht is terugschakelen ook standaard. Eigenlijk is het de S+ stand ?
Ruimte;
De ruimte is zeker voorin prima te noemen.
Volwassen achterpassagiers hoor ik nog wel eens klagen, zeker als ze achter mij moeten zitten (ben 1.93m).
De kofferbak is voor dit segment ook prima te noemen.
Wegligging;
Prima! Al had het van mij persoonlijk nog iets strakker mogen zijn, niet stugger. Maar voor een standaard onderstel echt prima, zeker icm de standaard 17” velgen.
Verbruik;
Ik kan tussen de 570-600 km rijden op een tank benzine. Verbruik zal rond de 1 op 15 liggen.
Niet echt zuinig, maar zal ook gedeeltelijk aan de rijstijl liggen.
Al met al zou ik de auto zeker aanbevelen op dit moment. Je koopt een mooie, sportieve auto die voorzien is van veel luxe.
Update 30-08-2019
Olie bijgevuld met 0,8 liter 0W30 na 25.000km tov eerste beurt.
Koelvloeistof mooi op niveau.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.