Seat Cordoba Vario 1.9 TDi 110pk Signo (2001)

autoreview

Seat Cordoba Vario 1.9 TDi 110pk Signo (2001)

Signalement

UitvoeringCordoba Vario 1.9 TDi 110pk Signo
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf223.500 km
KM-stand laatst256.124 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aankoop van een TDI

  • 223.000 km

Vanwege het aantal kilometers dat wij thuis bleken te rijden hebben we een belangrijke beslissing genomen. We gaan op zoek naar een mooie gebruikte TDI! Maar ja, wat doen we dan. Een golf natuurlijk. Meteen op marktplaats een avond doorgebracht en op zoek gegaan naar een mooie VW Golf variant. Na lang zoeken bleken deze auto nog erg aan de prijs en ben ik zoek gegaan naar een andere VAG station. Wat bleek nu, een Cordoba-vario is veel goedkoper en ook nog eens zeldzamer. Zeker als je gaat voor de versie met de 110PK sterke ASV motor. Binnen een week waren wij in bezit van bovenstaande auto. De auto had op moment van aankoop 223.000KM gelopen wij hebben er €3950 voor betaald. Niet goedkoop maar de auto stond ons gewoon erg aan.

Even goed nalopen dan maar!

  • 224.000 km

Na een week met de auto te hebben gereden kwamen we toch wat problemen tegen. De radio van de auto ging niet meer uit, dit was eenvoudig op te lossen door simpel weg een bandje in de speler te duwen. Ook starten de auto niet goed als deze door en door warm was. Via internet kwam ik erachter dat dit vaker voorkomt en dat dit via een software-update opgelost kon worden. Een paar dorpen verder (NUENEN) kwam ik terecht bij Vagtechniek, daar hebben ze dan ook het startprobleem opgelost en tevens de ERG dicht gezet. Ook heb ik de auto een grote beurt gegeven, de filters waren in vergeleken tot die van mijn oude Ford Mondeo wel wat duurder. Over een tijdje gaan wij met de auto naar Portugal (2100KM), ben benieuwd wat ik daar over kan vertellen binnenkort.

Ritje Portugal en terug

  • 230.500 km

Voor de rit naar Portugal hebben we een heel nood pakket in huis gehaald: Olie, Koelvloeistof, Lampjes en Zekeringen. En wat denk je, niets van dat alles was nodig. De auto heeft geen krimp gegeven. Oké het oliepeil is iets gezakt maar dat mag je wel normaal noemen. De TDI motor heeft dan ook twee keer 24 uur lang gelopen. Om de auto toch te bedanken voor tocht hebben wij besloten de auto te laten chippen. Dit gaat ook weer gebeuren bij Lucas en Martin van Vagtechniek te Nuenen. Ik kijk nu al uit naar een nog soepeler lopende motor. Als dit gebeurd is zal ik daar zeker wat meer over weten te vertellen.

Een gechipte auto bevalt prima, echter in de winte

  • 236.000 km

Eind augustus hebben wij de auto laten chippen bij Vagtechniek te Nuenen. Echt een aanrader. Er was alleen een probleem. Ik greeg van Lucas en Martin een Cordoba ASZ leenauto mee, deze was door hun gechipt tot +/- 160Pk. Toen ik mijn eigen auto op kwam halen viel het vermogen dus wat tegen. De auto is echter inmiddels wel merkbaar sneller geworden door de ingreep. De kou had in oktober echter wel mijn accu om zeep geholpen maar voor €130 heb je al een nieuwe en die zit er inmiddels in. In de winter krijgt de auto wel last van zijn traag warm wordende motor. Je bent nu een minuut of 25 onderweg voordat de motor en daarmee de auto op temperatuur zijn gekomen. De auto is nu weer bij de jongens van Vagtechniek vanwege een ABS storing. Ik heb alle vertrouwen dat dit door de mensen daar prima word verholpen. Kortom heb je iets aan je TDI ga naar Vagtechniek.

In Duitsland geweest!

  • 238.750 km

Auto heeft laatst weer een beurt gehad bij de jongens van Vagtechniek. Ik had weer voor een dag een mooie auto voor de deur, de A3 van de baas. Eindelijk was het dan zo ver duistland! In Dusseldorf zou familie opgehaald moeten worden bij het vliegveld. Ik zag mijn kans schoon om met de Cordoba naar Duitsland te gaan. Op de heen weg zat mijn moeder erg mee te remmen, want je zou niet meer vol uit mogen gaan. Op de terug weg echt... Mijn moeder zat lekker te kletsten met de juist gelande familie leden (2maal). Ik kon eindelijk los. Oké door het slecht asfalt heb ik niet harder kunnen rijden als 195km/h dit deed hij echter zo vlot dat er nog zeker een kilometer of 25 te gaan was. door verkeer en het slechte asfalt was dit echter niet mogelijk. De hoop later opgegeven en met een gangetje van 175 naar de grens gereden. daarna weer normaal 130. Thuis aangekomen natuurlijk de olie gepeild,,, Niets aan de hand, volgende keer harder dus.

Het is wel kostbaar allemaal.

  • 256.124 km

Het zat allemaal wel erg mee. athans zo is gebleken. Is de afgelopen tijd is er veel aan de auto verspijkerd. Neem nu de koppeling, deze bleef af en tot plakken waardoor de motor uitviel. Hij is dan ook vervangen samen met de twee-massevliegwiel. Ook zat de schoepen verstellen van de turbo vast. Deze veroorzaakte noodloop. De turbo is dan ook snel gereinigd. Samen met wat ander onderhoud heeft het toch behoorlijk wat gekost. Maar goed de auto rijd dan ook geweldig.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.