Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Saab
  • 9-3 Sport Estate

Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Intro Edition (2007)

autoreview

2
Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Intro Edition (2007)
Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Intro Edition (2007)Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Intro Edition (2007)Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Intro Edition (2007)Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Intro Edition (2007)Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Intro Edition (2007)Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Intro Edition (2007)Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Intro Edition (2007)Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Intro Edition (2007)Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Intro Edition (2007)Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Intro Edition (2007)Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Intro Edition (2007)Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Intro Edition (2007)Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Intro Edition (2007)Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Intro Edition (2007)Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Intro Edition (2007)Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Intro Edition (2007)Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Intro Edition (2007)Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Intro Edition (2007)
ZaZa1
  • ZaZa15
  • Gebruikersreview
10 mei 2008 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering9-3 Sport Estate 1.8t Intro Edition
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst265.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 9 mei 2008

Deze auto bevalt erg goed. Saab biedt de mogelijkheid om tegen redelijke prijzen achteraf extra’s te monteren. Hierdoor rijdt je luxe en blijft de bijtelling prettig laag. Bij aanschaf het motormanagement meteen laten voorzien van de Hirsch versie. 195PK en 310Nm (ipv 150PK en 240Nm) met fabrieksgarantie. Ik had gedacht dat 195PK op de voorwielen aan de hoge kant zou zijn maar dat valt in praktijk erg mee.
De auto rijdt strak en toch voldoende comfortabel. Hij is stil, ergonomisch erg goed en is goed in elkaar gezet. Alles voelt degelijk en hoogwaardig aan. Wat ik tot nu toe nog niet eerder heb meegemaakt bij een nieuwe auto is dat er helemaal niets aan mankeert. Kortom een aanrader.

PROBLEMEN

  • 9 mei 2008

geen. Na 63000km nog steeds helemaal niks!

Update

  • 33.000 km
  • 22 juli 2009

De auto is nu bijna 2 jaar in bezit. Nog steeds geen problemen. Het enige kraakje komt uit de kofferbak, maar dat laat zich met een beetje vaseline op 2 contactplaatsen van kunstof delen nabij de vergrendeling oplossen. De auto heeft slechts 1 beurt gehad (ook volgens het onderhouschema).Deze beurt was overigens goedkoper dan de gemiddelde jaarlijkse onderhoudsbeurt van de daihatsu cuore van mijn vrouw.
Uitermate sterk punt van de auto is het imago.Ik krijg nog regelmatig positieve reacties op de auto. Minder goed was de situatie van de leverancier, maar dat lijkt nu toch weer de goede kant op te gaan. Ik hoop er het beste van.
Prestaties van de auto zijn zeer goed, het bandenverbruik valt desondanks niet tegen. Ik heb nog ca 5mm op de zomer en 5,5 op de winterbanden. Het benzineverbruik is gemiddels 1:11,5.
Bij veel snelweggebruik met ca 125-130 is het 1:12,5. Bij meer stadsgebruik is het 1:10,5. Als het zuinig moet dan is 1:16 bij lange snelweg ritten met ca 100 ook mogelijk.

Het zwarte kunstleer wordt met name aan de achterzijde van de voorstoelen snel vies (kinderen), maar is ook gemakkelijk weer schoon te maken. De zwarte stofdelen zijn moeilijker schoon te houden en vilten ook een beetje.

Verder komt deze auto voorlopig niet te koop. Ik houd hem zo lang mogelijk.

Update na 1e grote beurt

  • 63.000 km
  • 30 oktober 2010

Auto is nu 3 jaar oud. Grote beurt (€ 600) had geen verassingen, alleen reguliere zaken. Nog steeds geen enkel probleem met de auto. Tussen de beurten 30000 en 60000km geen olie bijgevuld. Stond bij 60000 nog steeds op maximum.
Ik heb een set zomerbanden en een set winterbanden. De sluitage is mooi gelijkmatig. Geen problemen met cuppen of trillen. Zowel zomer als winterbanden zitten nu alle tussen de 4 en 5 mm profieldiepte.
Het vilten van de stoelen is niet erger geworden en de stof is weer goed schoon te krijgen. Brandstofverbruik is onveranderd.
De auto bevalt nog steeds zeer goed.

Update na 10 jaar en 265000km

  • 265.000 km
  • 3 januari 2018

Auto nog steeds in bezit en onlangs besloten deze voorlopig te houden.
Na ca 120000km een negatieve ervaring gehad met de Saab dealer in Zwolle. Daarna besloten om de auto te laten onderhouden bij een Universeel garage bedrijf. Aanvankelijk ging dit goed met lage prijzen voor de beurten tot gevolg, maar nadat bij 160000 km de koppeling soms begon door te slippen ging het mis. Na het vervangen van koppeling bleek het probleem niet opgelost. Achteraf bleek de oorzaak een defecte nokkenas keerring, waardoor er onder heel specifieke omstandigheden olie op de koppeling terecht kwam. Bij het vervangen van de koppeling is een aandrijfas beschadigd geraakt waardoor de versnellingsbak uiteindelijk defect ging omdat deze zonder olie kwam te staan. Na de revisie van de versnellingsbak besloten de auto door Saab Apeldoorn te laten onderhouden. Sindsdien gaat het goed. Het reguliere onderhoud is wel iets duurder (gemiddeld ca € 600,- per jaar) maar als er wat defect is wordt het in één keer goed gerepareerd en dat is ook wat waard.

Wat is er kapot gegaan:
- mechanisme achterraam (links achter)
- Slot deur (links achter)
- kunstleer bestuurdersstoel (na 5 jaar vervangen; is nu weer beschadigd)
- Accu ( na 9 jaar)
- keerring nokkenas
- versnellingsbak (gevolgschade)
- temperatuursensor koelwater
- niet originele koppeling / drukgroep (220000km)

Onlangs stond ik voorde keuze wat te doen,inruilen of doorrijden. De 2e set winter en zomerbanden moet worden vervangen. Het kenwood multimedia systeem begon te irriteren. Ik kreeg van de Saab dealer bij de 260000 beurt een foutloze 9-5 aero mee met 540000 km op de teller. Daarna besloten om hem maar te houden. Het probleem is dat je bij een Saab steeds meer gaat waarderen dat deze zeer doordacht is geengineerd. De auto heeft (nog steeds) een zeer goed imago, waardoor dat ook geen argument is om hem weg te doen. Ik heb er een nieuw Kenwood systeem in laten zetten zodat dat gedeelte weer op 2018 niveau is. Komende zomer nieuwe banden en rijden maar.....

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Saab 9-3? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Saab 9-3
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Vector | Autm | LPG | Nu € 2.975,-!

    Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Vector | Autm | LPG | Nu € 2.975,-!

    • 2007
    • 339.623 km

    € 2.975

    Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Vector Sport

    Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Vector Sport

    • 2007
    • 295.154 km

    € 2.749

    Saab 9-3 VECTOR HIRSCH TUNING 1.9Tid 175pk Navi/Trekhaak/Xenon

    Saab 9-3 VECTOR HIRSCH TUNING 1.9Tid 175pk Navi/Trekhaak/Xenon

    • 2007
    • 228.325 km

    € 3.250

Meer Saab 9-3 occasions

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Saab 9-3 specificaties
  • Saab 9-3 occasions
  • Saab 9-3 video's
Advies en informatie
  • Saab 9-3 tests
  • Saab 9-3 gebruikersreviews
  • Saab 9-3 index
PREMIUM
Audi Cabriolet vs. Saab 900 Cabriolet - Occasion dubbeltest

Audi Cabriolet vs. Saab 900 Cabriolet - Occasion dubbeltest

Anders dan de deels ontmantelde verkeersvliegtuigen op het platform van Twente Airport hebben...

Lees meer
 

Saab 9-3 reviews

  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TiD 120pk Linear (2010)

    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TiD 120pk Linear...

    3
    • 31 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Norden Limited (2010)

    Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Norden Limited...

    11
    • 11 juli 2020
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TiD 120pk Linear (2009)

    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TiD 120pk Linear...

    1
    • 20 maart 2017
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TTiD 180pk Aero (2009)

    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TTiD 180pk Aero...

    2
    • 27 juli 2015
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Intro Edition (2008)

    Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Intro Edition...

    5
    • 27 november 2013
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TTiD 180pk Aero (2010)

    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TTiD 180pk Aero...

    • 6 april 2013
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TiD 150pk Intro Edition (2008)

    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TiD 150pk Intro...

    • 16 april 2012
meer reviews
Saab 9-3 Sport Estate 2.8 V6 T Aero Hirsch - Op de Rollenbank

Saab 9-3 Sport Estate 2.8 V6 T Aero Hirsch - Op de Rollenbank

Een Saab 9-3 Aero V6 Estate. Wat moeten we daarvan denken? Een Saab met een meer-dan-viercilindermotor...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 Turbo Sport Edition (2003)

    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 Turbo Sport Edition...

    1
    • 5 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2008)

    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2008)

    7
    • 6 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TiD 120pk Linear (2010)

    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TiD 120pk Linear...

    3
    • 31 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Coupé 2.0 t Euro Edition (2002)

    Saab 9-3 Coupé 2.0 t Euro Edition (2002)

    • 18 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2008)

    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2008)

    2
    • 26 februari 2021
  • Saab 9-3 Sport Estate 2.8 V6 T Aero Hirsch - Op de Rollenbank

    Saab 9-3 Sport Estate 2.8 V6 T Aero Hirsch...

    • 4 februari 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TiD 150pk Vector (2006)

    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TiD 150pk Vector...

    7
    • 2 januari 2021
Merk
Merk
  • Achtergrond
    Een Tesla-accu voor een Saab Sonett: verder leven als EV

    Een Tesla-accu voor een Saab Sonett: verder...

    60
    • 17 april 2022
  • Saab 9000 Turbo 16 - Op de Rollenbank

    Saab 9000 Turbo 16 - Op de Rollenbank

    49
    • 6 april 2022
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 Turbo Sport Edition (2003)

    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 Turbo Sport Edition...

    1
    • 5 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Saab 9-5 Sport Estate 2.3 Turbo Aero (2006)

    Saab 9-5 Sport Estate 2.3 Turbo Aero (2006)

    5
    • 3 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Saab 9-5 Estate 2.3 Turbo Aero (2004)

    Saab 9-5 Estate 2.3 Turbo Aero (2004)

    1
    • 29 januari 2022
  • Nieuws
    Saab staat weer te koop

    Saab staat weer te koop

    27
    • 19 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-5 2.3 t Linear (2001)

    Saab 9-5 2.3 t Linear (2001)

    2
    • 14 oktober 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden