Rover 75 1.8 Club (2000)
autoreview

Signalement
Uitvoering | 75 1.8 Club |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2004 |
KM-stand bij aanschaf | 75.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Op het moment dat ik geen auto meer nodig had voor woon-werkverkeer besloot ik mijn betrouwbare maar saaie Honda Civic weg te doen en te kiezen voor een wagen met een bijzondere uitstraling. Betrouwbaarheid was niet de belangrijkste overweging meer.
Op internet vond ik de ideale wagen: limousines zouden in een donkere kleur beter tot hun recht komen, maar dit was een GELE Rover 75 met leren bekleding en een houten stuur. Helemaal fantastisch, ik heb geen moment getwijfeld.
Dit was één jaar en 15.000 km geleden.
Hoe is het de Rover vergaan?
Comfort: de Rover verwent je. De vormgeving en het materiaalgebruik van het dashboard is prachtig. Het houten stuur is eigenlijk ’over the top’, maar dat spreekt me aan. Je kunt de wagen zijdezacht rijden. Er dringt niet teveel motorgeluid binnen.
Motor: de hoeveelheid motorgeluid valt mee, de klank is wat minder. De VTEC-motor van de Honda klonk geraffineerder. Daarbij is het vermogen van de 1.8 motor aan de krappe kant voor deze wagen. Het gebruik is met ca. 1:12 netjes.
Rijden: de Rover is natuurlijk voor stadsritten minder geschikt, ook omdat de lengte van het kofferdeksel vanachter het stuur niet in te schatten is. Op de snelweg is het een stayer: bij hoge snelheid klauwt hij zich vast aan het asfalt.
PROBLEMEN
Na 87.500 km is de koppelingsplaat en een hulpcilinder vervangen. Lijkt me wat vroeg. Verder begint soms een waarschuwingslampje ten onrechte te branden en is er een ritmisch gebonk achter het dashboard hoorbaar.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.