Rover 75 1.8 Club (2000)

autoreview

Rover 75 1.8 Club (2000)

Signalement

Uitvoering75 1.8 Club
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf75.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Op het moment dat ik geen auto meer nodig had voor woon-werkverkeer besloot ik mijn betrouwbare maar saaie Honda Civic weg te doen en te kiezen voor een wagen met een bijzondere uitstraling. Betrouwbaarheid was niet de belangrijkste overweging meer.

Op internet vond ik de ideale wagen: limousines zouden in een donkere kleur beter tot hun recht komen, maar dit was een GELE Rover 75 met leren bekleding en een houten stuur. Helemaal fantastisch, ik heb geen moment getwijfeld.
Dit was één jaar en 15.000 km geleden.
Hoe is het de Rover vergaan?

Comfort: de Rover verwent je. De vormgeving en het materiaalgebruik van het dashboard is prachtig. Het houten stuur is eigenlijk ’over the top’, maar dat spreekt me aan. Je kunt de wagen zijdezacht rijden. Er dringt niet teveel motorgeluid binnen.

Motor: de hoeveelheid motorgeluid valt mee, de klank is wat minder. De VTEC-motor van de Honda klonk geraffineerder. Daarbij is het vermogen van de 1.8 motor aan de krappe kant voor deze wagen. Het gebruik is met ca. 1:12 netjes.

Rijden: de Rover is natuurlijk voor stadsritten minder geschikt, ook omdat de lengte van het kofferdeksel vanachter het stuur niet in te schatten is. Op de snelweg is het een stayer: bij hoge snelheid klauwt hij zich vast aan het asfalt.

PROBLEMEN

Na 87.500 km is de koppelingsplaat en een hulpcilinder vervangen. Lijkt me wat vroeg. Verder begint soms een waarschuwingslampje ten onrechte te branden en is er een ritmisch gebonk achter het dashboard hoorbaar.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.