Rover 75 1.8 Business (2002)

autoreview

Rover 75
Rover 75Rover 75Rover 75Rover 75Rover 75Rover 75Rover 75 - interieur

Signalement

Uitvoering75 1.8 Business
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Inmiddels heb ik zo’n 264.000 km met deze auto gereden. Vanaf 2001 heb ik de auto geleased en in 2004, (na het leasecontract, bij een 127.000 km, zie vorige review) heb ik de auto overgenomen. Inmiddels ben ik gewend geraakt aan de nadelen (het uitzicht blijft beperkt en de kofferruimte is ook niet bijster groot),waardoor de voordelen beter opvallen.De 75 blijft een uitstekende en comfortabele reisauto die blijft uitnodigen tot ontspannen en lange ritten. Ik reed met deze auto 50.000 km per jaar en nog steeds met bijzonder veel plezier. De auto blijft er uitstekend uitzien, de lak blijft een mooie glans houden, een incidentele wasbeurt doet wonderen,roest is onbekend en door de plastic bodemplaat bijft de motor mooi schoon. De 1.8 motor is wat licht voor de auto, maar who cares? Met 1 liter olieverbruik per 20.000 km ben ik na 264.000 km dik tevereden, de compressie is uitstekend de kosten bedragen all-in €0.20/ km. Ik was`van plan deze auto tot 300.000 km te rijden en daarna tot mijn toekomstige oldtimer te promoveren. Maar ik heb inmiddels een nieuwe rover 75 uit de dealervoorraad gekocht, mede vanwege de hoge kortingen en hoge inruilprijs. Mijn oude rover staat inmiddels op een prominente plaats in de showroom. Jammer dat de nieuwe MG-7?/ ssang yong 750? pas in 2008 op de markt komen, wellicht was dat ook een optie geweest.

PROBLEMEN

Deze auto heeft een LPG-installatie en had een doorgeslagen koppakking bij 107.00O km, het probleem met de koppakkingen is met name tot 2002 een meer voorkomend probleem geweest bij LPG volgens de specialisten.Het blijft aan te bevelen met deze motor op LPG alleen incendenteel hard te tijden (boven 130 km.
De eerste jaren reed ik wat meer boven de 120 km /uur en dan loopt de koppakking (type 200-2002) meer gevaar. Ik heb inmiddels de tweede koppakking (er is inmiddels een verbeterde versie), preventief laten vervangen bij 230.000 km mar die was nog hagelnieuw. Bij 160.000 is de airbagbesturingsunit vervangen voor €400, omdat die boven de uitlaat is gemonteerd komt het weleens voor dat die op langere termijn problemen kan geven (wordt ook weer met een lampje gemeld).Bij 230.000 is de lpg verdeelunit vervangen vanwege vervuiling uit de brandstof.
Omdat van alles en nog wat gemeten wordt door het motormanagementsysteem brandt er ook wel eens een lampje, met name wanneer het brandstofmengsel iets te schraal is wanneer je de LPG-tank te ver leegrijdt. Kan geen kwaad overigens.
De Rover 75 blijft een uitstekende auto met weinig onderhoud, er zijn verder (uiteraard buiten het reguliere onderhoud) geen bijzondere dingen geweest.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.