Rover 25 Vi (2002)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 25 Vi |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 129.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Ik was op zoek naar een nieuwe auto toen ik deze tegen het lijf liep. Eerst was ik wat schuchtig vanwege het faillisement van Rover maar omdat de auto er lekker sportief uitzag besloot ik toch maar even een proefritje te maken.
Dit type van de 25 is standaard volgeladen met opties:
- Half lederen bekleding
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- elektrische ramen
- elektrische en verwarmde zijspiegels
- Handbediende airco
- Middenarmsteun achter
- 2e klasse alarm
- 16’ LM velgen
- etc..
Wat als eerste opvalt ie de enorme power die deze auto in huis heeft. Dankzij de 1.8 16v met DOHV en VVC-techniek heeft deze auto 145pk en dat merk je. 0-100 in 8 sec is niet niks en je laat dan ook de dikste Audi’s en BMW’s achter je bij het stoplicht. Verder rijdt de auto heel scherp en is de vering voor een straf onderstel best soepel. Wat wel opvalt is dat de auto erg veel last heeft van aquaplaning en spoorvorming. Verder maakt hij ook behoorlijk herrie op de snelweg (overigens wel een sportief geluid). Ook is de auto niet zuinig. 1-10 a 1-11 is wel ongeveer wat je maximaal haalt (ook op de snelweg).
Hoe zou ik de auto in het totaal beschrijven: Het is een echte wolf in schaapskleren..
PROBLEMEN
* Het mototmanagementlampje ging steeds branden (6x voor teruggeweest). Doordat ik de auto in onderhoud heb bij een Nissan-dealer hadden zij niet de juiste computer om hem uit te lezen. Alles in trouwens met garantie geregeld.
* De uitlaat ging lek bij 134.000km. Ook vervangen tijdens garantieperiode.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.