Rover 25 Vi (2002)

autoreview

Rover 25
Rover 25Rover 25Rover 25Rover 25Rover 25 - interieur

Signalement

Uitvoering25 Vi
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf129.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik was op zoek naar een nieuwe auto toen ik deze tegen het lijf liep. Eerst was ik wat schuchtig vanwege het faillisement van Rover maar omdat de auto er lekker sportief uitzag besloot ik toch maar even een proefritje te maken.

Dit type van de 25 is standaard volgeladen met opties:
- Half lederen bekleding
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- elektrische ramen
- elektrische en verwarmde zijspiegels
- Handbediende airco
- Middenarmsteun achter
- 2e klasse alarm
- 16’ LM velgen
- etc..

Wat als eerste opvalt ie de enorme power die deze auto in huis heeft. Dankzij de 1.8 16v met DOHV en VVC-techniek heeft deze auto 145pk en dat merk je. 0-100 in 8 sec is niet niks en je laat dan ook de dikste Audi’s en BMW’s achter je bij het stoplicht. Verder rijdt de auto heel scherp en is de vering voor een straf onderstel best soepel. Wat wel opvalt is dat de auto erg veel last heeft van aquaplaning en spoorvorming. Verder maakt hij ook behoorlijk herrie op de snelweg (overigens wel een sportief geluid). Ook is de auto niet zuinig. 1-10 a 1-11 is wel ongeveer wat je maximaal haalt (ook op de snelweg).

Hoe zou ik de auto in het totaal beschrijven: Het is een echte wolf in schaapskleren..

PROBLEMEN

* Het mototmanagementlampje ging steeds branden (6x voor teruggeweest). Doordat ik de auto in onderhoud heb bij een Nissan-dealer hadden zij niet de juiste computer om hem uit te lezen. Alles in trouwens met garantie geregeld.

* De uitlaat ging lek bij 134.000km. Ook vervangen tijdens garantieperiode.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.