Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Rover
  • 200-serie

Rover 216 Si (1997) #2

autoreview

1
Rover 216 Si (1997) #2
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering216 Si
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf55.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 15 november 2006

De keuze voor deze auto kwam eigenlijk door het model. Vanwege gezinsuitbreiding waren we op zoek naar een auto waar een kinderwagen achterin past. Verder moest het een compacte auto zijn die niet veel groter is dan bijvoorbeeld een opel Corsa.

Het model is de afgelopen 10 jaar nauwlijks gewijzigd. Ondanks de wijzigingen die Rover in de loop der jaren toepastte blijf ik persoonlijk de 200 serie de mooiste vinden.
Jammer genoeg is deze auto niet geschikt voor mensen met een lang bovenlichaam. Mensen boven de 1.90 meter stoten het hoofd tegen het plafond. In ruimte blinkt deze compacte auto ook niet uit. Krappe achterbak, krappe bijrijderszit en achterin hoef je als volwassene al helemaal niet plaats te nemen. Zelfs een kind in de kinderstoel zit krap en dan zit de bijrijder al met de knieen tegen het dashboard. Dan maar wat minder kofferruimte was een goede oplossing.

Het weggedrag is prima, maar een beetje vaag. Er komt weinig feedback vanuit het stuur. Het is geen sportieve auto die je even de hoek om zet. Onderstuur voel je niet aankomen, het is er, of het is er niet. Een noodstop maken met deze auto (zonder ABS) is ook spannend. Door het onstabiele karakter lijkt het of de auto de ene keer naar links wil trekken en het volgende moment naar rechts. Ook met nieuwe remmen, banden en geteste schokbrekers.

Een van de positieve punten aan de auto is de motor. Een 1600 aluminium motor uit de K-serie. Wat sloom in de lage toeren, maar boven de 3500 toeren grijpt de honda techniek in en wordt je (heerlijk) in je stoel gedrukt. Doortrekken in de twee tot 110 km/u, 150 in de drie en harder in de vier en vijf. Kijk uit met een koude motor. Een lekke koppakking door een verkeerde rijstijl met een koude motor behoort tot de grootste euvels van de K-motoren.

Grootste nadeel zijn de onderdelen deze kosten een lieve duit. Door het faillissement van Rover worden de onderdelen alleen maar duurder. Even nieuwe remmen of een uitlaat van voor naar achter loopt aardig in de papieren.

Helaas is de Rover in brand gevlogen op 13 oktober 2006. Een kleine motorbrand in waarschijnlijk het ruitenwisserrelais. Geblust met bluspoeder. Total loss verklaard door de verzekering.

PROBLEMEN

  • 15 november 2006

55.000 - 92.000 km lekke koppakking (regelmatig teruggeweest naar de garage, maar die konden niets vinden) uiteindelijk heeft totale reparatie €1200,- gekost
70.000 km: nieuwe v-snaar dynamo en grote beurt (400,-);
92.000 km: nieuwe distributieriem en spanrol
96.000 km nieuwe voorbanden en remmen (€ 600,-)
100.000 km nieuwe achterbanden en grote beurt (€550,-)
105.000 km nieuwe tussendemper uitlaat (200,-)
119.000 km nieuwe voorruit (verzekering);
119.000 km grote beurt (300,-)
119.000 km nieuwe uitlaat excl. tussendemper en katalysator (700,-);
122.000 km distributieriem & spanrol (defect lager spanrol) (120,-);
122.000 km multiriem (25,-)
124.000 km defecte achterruitenwisser
124.400 km motorbrand. Auto total loss.

3,3
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
  • Rijd je zelf met een Rover 200-serie? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Rover 200-serie
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Rover 200-serie specificaties
  • Rover 200-serie occasions
  • Rover 200-serie video's
Advies en informatie
  • Rover 200-serie tests
  • Rover 200-serie gebruikersreviews
  • Rover 200-serie index
PREMIUM
Rover 827

Rover 827

Jarenlang voorziet Rover zijn topmodellen van de befaamde V8. Wanneer in 1986 de volledig nieuwe...

Lees meer
 

Rover 200-serie reviews

  • Gebruikersreview
    Rover 216 Si CVT (1998)

    Rover 216 Si CVT (1998)

    2
    • 13 mei 2019
  • Gebruikersreview
    Rover 216 Si (1996)

    Rover 216 Si (1996)

    3
    • 1 juni 2013
  • Gebruikersreview
    Rover 216 Si (1997) #2

    Rover 216 Si (1997) #2

    1
    • 15 november 2006
  • Gebruikersreview
    Rover 214 Si (1998)

    Rover 214 Si (1998)

    • 29 december 2005
  • Gebruikersreview
    Rover 216 Si (1997)

    Rover 216 Si (1997)

    • 24 oktober 2005
  • Gebruikersreview
    Rover 220 TDic (1998)

    Rover 220 TDic (1998)

    • 2 augustus 2003
  • Gebruikersreview
    Rover 214 Si (1997)

    Rover 214 Si (1997)

    • 9 november 2002
meer reviews
Rover 3500 SD1 (1978) - Klokje Rond Klassiek

Rover 3500 SD1 (1978) - Klokje Rond Klassiek

Het is misschien wel een van de mooiste auto’s allertijden: de Rover SD1. Tegelijkertijd zijn...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Rover 216 Coupé (1993) - Liefhebber Gezocht

    Rover 216 Coupé (1993) - Liefhebber Gezocht

    32
    • 13 mei 2022
  • Nieuws
    Rover 213 (1989) - In het Wild

    Rover 213 (1989) - In het Wild

    25
    • 14 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Rover 214 Si (1998)

    Rover 214 Si (1998)

    14
    • 30 juni 2019
  • Gebruikersreview
    Rover 216 Si CVT (1998)

    Rover 216 Si CVT (1998)

    2
    • 13 mei 2019
  • Gebruikersreview
    Rover 214 Si (1990)

    Rover 214 Si (1990)

    • 13 mei 2019
  • Op de Rollenbank - Rover 200 BRM

    Op de Rollenbank - Rover 200 BRM

    31
    • 2 juni 2016
  • Gebruikersreview
    Rover 214 Si (1996)

    Rover 214 Si (1996)

    • 10 juli 2015
Merk
Merk
  • Nieuws
    Rover 216 Coupé (1993) - Liefhebber Gezocht

    Rover 216 Coupé (1993) - Liefhebber Gezocht

    32
    • 13 mei 2022
  • Nieuws
    Rover Streetwise (2004) - In het Wild

    Rover Streetwise (2004) - In het Wild

    25
    • 7 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Rover 800-serie Coupé (1995)

    Rover 800-serie Coupé (1995)

    7
    • 11 januari 2022
  • Achtergrond
    De V8 van Buick leefde bij Rover 40 jaar voort

    De V8 van Buick leefde bij Rover 40 jaar...

    12
    • 24 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Rover 75 2.5 V6 Sterling (1999)

    Rover 75 2.5 V6 Sterling (1999)

    19
    • 21 oktober 2021
  • Nieuws
    Volvo 850 vs. Rover 827 - Dubbeltest - Uit de Oude Doos

    Volvo 850 vs. Rover 827 - Dubbeltest -...

    25
    • 6 oktober 2021
  • Nieuws
    Rover 213 (1989) - In het Wild

    Rover 213 (1989) - In het Wild

    25
    • 14 juni 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden