Renault Zoe R135 Edition One (2019)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Zoe R135 Edition One |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand bij aanschaf | 16 km |
KM-stand laatst | 1.000 km |
de eerste 1000 km
- 1.000 km
Mijn vorige Zoe 110R was een prima auto. In september 2019 werd ik getriggerd door de reclame over de Zoe 135R. Een zwaardere accu en een iets sterkere motor zouden mijn rijplezier vergroten, zo was mijn verwachting. En omdat de bijtelling in januari 2020 van 4 naar 8 % zou gaan besloot ik om mijn 11 maanden oude Zoe in te ruilen.
De eerste rijervaringen zijn prima. De auto is nog stiller als de 110R en die was al stil. De ietssterkere 100Kw moter levert een goede prestatie. De versie die ik nu bezit beschikt over veel "luxe" elementen. Voor iemend die het leuk vindt om de auto ter personaliseren biedt het on-board systeem veel mogelijkheden. Je kan je eigen profiel aanmaken en als je met meerdere bestuurders gebruik maakt van de auto kan je dat per gebruiker doen.
De stoelen zitten comfortabel. Het stuur is niet alleen in hoogte te verstellen maar ook in diepte. In combinatie met een stoel waarbij de ondersteuning in de lenden ook in te stellen zijn, kan je jouw ideale zithouding instellen. De zithoogte is prima, de ruimte voor mijn 1,87 meter is ook ook uitstekend.
Afgelopen week hebben we de eerste langere tocht gemaakt. Zonder een probleem ruim 220 km afgelegd, zonder bijtanken en met gebruik van verwarming, stoelverwarming en andere hulpsysyemen. De beloofde 280 km in de winter haalt jij met gemak, ook als je 100 kmh op de autosnelweg rijdt.
Mooi is de stand B op het pienter pookje. Bij snelheden onder de 50 kmh is het net of je een anker uitgooit als je het gas loslaat. De stand B zorgt ervoor dat de accu extra opgeladen wordt, waardoor de actieradius vergroot wordt.
Het grote scherm van het R-link systeem biedt een goed overzicht op alle functies. Mijn vorige Zoe R110 had een tom-tom navigatiesysteem. Dat werkte perfect. Welk sysyeem in de nieuwe Zoe 135R is geplaatst is mij niet bekend, maar het werkt een stuk minder goed. Zinnen worden half uitgesproken of meerdere zinnen breken elkaar af waardoor de gesproken begeleiding tamelijk onduidelijk is. Zinnen als "sla links" of "sla rechts" kan je maar beter niet letterlijk nemen.
Een punt van ergernis is het feit dat het maar niet wil lukken om de auto aan de Z.E. Charge - app te koppelen. Bij het laden aan een openbare laadplek kan je niet zien hoe vol de accu is. Het risico op laadpaalkleven neemt daardoor toe. Wil je dat niet, dan loop je de hele tijd heen en weer om te zien hoe vol de accu is. Bij mijn vorige Zoe werkte dit perfect. Hier wil het niet lukken, ook niet nadat mijn auto uren bij de dealer is geweest. Renault had blijkbaar grote haast bij het uitrollen van de nieuwe versie en is vergeten om er voor te zorgen dat de charge app zonder problemen werkt.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Renault Zoe R90 Life 41 kWh 100% Elektrisch | Lichtmetalen Velgen | Airconditioning | Navigatiesysteem | Achteruitrijcamera | Elektrisch bedienbare ramen voor- en achter | 13 maanden Abigail Garantie
- 2019
- 14.329 km

Renault Zoe R135 Intens 52 kWh Winterpack | incl. koopaccu | Achteruitrijcamera | Warmtepomp | Navigatie
- 2022
- 18.608 km

Renault Zoe R135 Intens 52 kWh | KOOP ACCU | CAMERA | PARKEERSENSOREN V+A | CLIMATE CONTROL | CRUISE CONTROL | APPLE CARPLAY
- 2020
- 82.013 km