Renault Vel Satis 3.5 V6 24V Initiale (2006)

autoreview

Renault Vel Satis
Renault Vel SatisRenault Vel SatisRenault Vel SatisRenault Vel SatisRenault Vel SatisRenault Vel SatisRenault Vel Satis - interieurRenault Vel Satis - interieurRenault Vel Satis - interieur

Signalement

UitvoeringVel Satis 3.5 V6 24V Initiale
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst65.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 65.000 km

Vanwege een langdurige blessure aan onder andere mijn linkerbeen heb ik de beschikking over een Vel Satis 3.5 V6 24V Initiale Automaat. Het betreft de auto van mijn vader omdat ik niet in mijn eigen handgeschakelde Laguna GT Turbo kan rijden.

Uiteraard kende ik deze auto al goed voor mij blessure maar ik ben de auto meer en meer gaan waarderen zodat een review gerechtvaardidigd is.

Auto is nieuw gekocht in 2006 en is zwart metallic met beige leer en voor de rest full options incl. houten stuurwiel en 18 inch lichtmetaal.

Deze auto is uitermate comfortabel en rijdt als een zonnetje op de lange afstand. Indien nodig kan het heel rap maar over het algemeen nodigt deze auto uit tot een relaxte rijstijl. Van de hoge zit moet je houden, de binnenruimte is uitstekend, wel achterin weinig hoofdruimte door het schuifdak.

Enige problemen heeft de auto wel gekend, onder andere met het achteraf ingebouwde alarm en de electrische stoelverstelling. Pas na een hoop gezoek kreeg de dealer het voor elkaar om bij de importeur akkoord te krijgen voor het vervangen van de kabelboom onder garantie. Ook kromme remschijven zijn inmiddels voor de 3e keer voorgekomen, dit is een typische Renault kwaal, alle zwaardere Renaults hebben onderbemeneten remmen (Espace, Vel Satis).

Pluspunten:
-motor 245 pk
-zitpositie
-ruimtegevoel en ruimte voor voor en achterpassagiers
-uitrusting van de auto
-kwaliteit van het leer
-uiterlijk (persoonlijk uiteraard)

Minpunten:
-verbruik, 1 op 8 met moeite, een snelle rit zomaar 1 op 5
-restwaarde
-onderhoud, om de 15.000
-enige kwaliteitsproblemen
-automaat traag
-soms wat vage toerenopbouw, tussen 120 en 150 wordt je door iedereen weggereden, van 180 tot 220 trekt die weer als een lier

Wel dien ik absoluut te vermelden dat dit eindelijk weer een echte Renault is, vergelijkbaar met de allerdikste Renaults 25 en Safranes uit vervlogen tijden. Met name het heerlijke geperforeerde leer doet denken aan de R25 Baccara.



8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.