Renault Vel Satis 3.0 dCi 24V Initiale (2002)

autoreview

Renault Vel Satis
Renault Vel SatisRenault Vel SatisRenault Vel SatisRenault Vel SatisRenault Vel SatisRenault Vel SatisRenault Vel Satis - interieurRenault Vel Satis - interieurRenault Vel Satis - interieur

Signalement

UitvoeringVel Satis 3.0 dCi 24V Initiale
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf140.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Medio september ben ik tegen deze auto aangelopen. Ik kom van een Saab benzine en de overstap naar een diesel met toch wat power leek mij een prima switch. En dat was het ook De Vel Satis is een uiterst comfortabele limousine met veel power onder de motorkap, en ook nog eens erg ruim. Ik weet bijna zeker de ruimste in z,n klasse. Op de snelweg is hij onovertroffen qua comfort maar ook mbt brandfstof verbruik. Met een brandstof verbruik waar menigeen een puntje aan kan zuigen: op de provinciale weg 80 rijden geeft een verbruik van 1:16. Snelweg 1:13. Doorsnee stad en rest nog steeds 1:12.
Wel heb ik nogal wat pech met deze auto. Vanaf september problemen met de rembekrachtiger, kaartlezer maar vooral de automatische versnellingsbak. Er werd mij gezegd dat men moest wennen aan de adaptieve bak. Hij blijkt echter niet goed te zijn. Reparatie alleen al. €.2.500,--. Totaal kostenplaatje vanaf september €. 5.000,--. En daar wordt je niet vrolijk van. Zonder dit type problemen staat buiten kijf dat dit een waanzinnig lekkere auto is. De betrouwbaarheid echter stemt tot nadenken.Weer een auto van hetzelfde type is bij mij een misschien omdat het wellicht exemplarisch is (één van de eerste exemplaren in Nederland),

1 maart 2006
Ik vind dat deze review een volwaardige afronding behoeft.
Iemand gaf het commentaar op deze review dat dit niet exemplarisch is maar structureel. Ik kan daar ook nu nog niet echt over oordelen. Wel kan ik stellen dat er zich nog een paar problemen meer hebben aangediend. Het versnellingsbak (automaat) probleem is geëscaleerd. Ook de rembekrachtiger had het volledig begeven. Er was niet meer mee te rijden. Eerder stelde ik dat het kostenplaatje vanaf september €.5.000,-- heeft bedragen. Voor de volledigheid: de kosten waren ruim €.7.000,--. De dealer, samen met de importeur, hebben echter uit coulance overwegingen een offerte uitgebracht van ruim €. 4.700,--. Hierbij zouden dan alle problemen zijn verholpen. Incl. nieuwe remschijven en nog een paar meer van dat soort zaken. Ik zag dat niet meer zitten en heb de auto verkocht. Je geeft dan openheid van zaken dus wel moeten verkopen met een forse aderlating/verlies.

PROBLEMEN

Rembekrachtiger, speling stuurkogels, kaartlezer, automatische versnellingsbak. Pffff

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.