Renault Twingo SCe 70 Collection (2016)

autoreview

Renault Twingo
Renault TwingoRenault TwingoRenault TwingoRenault TwingoRenault TwingoRenault TwingoRenault TwingoRenault TwingoRenault TwingoRenault TwingoRenault TwingoRenault TwingoRenault TwingoRenault TwingoRenault TwingoRenault TwingoRenault TwingoRenault TwingoRenault TwingoRenault TwingoRenault TwingoRenault TwingoRenault TwingoRenault TwingoRenault TwingoRenault TwingoRenault TwingoRenault TwingoRenault Twingo

Signalement

UitvoeringTwingo SCe 70 Collection
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf13 km
KM-stand laatst361 km
Lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

de eerste km in prive-lease Twingo

  • 250 km

Sinds een paar dagen heb ik nu een prive-lease twingo. Na echt lang wikken en wegen (bijna alle vergelijkbare auto's van concurrenten bekeken en in gezeten), koos ik eigenlijk voor een skoda citigo. Alle eisen ( lage kosten, laag verbruik, goede zit, en mogelikheid om met vier mensen aan boord te gaan). waren hier het beste veertegenwoordigd.
Toen kwam als duveltje in doosje een actie van Veronica: aanbieding voor de Twingo. Tijdens het wikken en wegen vond ik de twingo wel het mooiste en leukste. Maar eigenlijk te 'aparte' zit en het verbuik was nog een beetje een raadsel.

Het behoorlijke voordeel per maand trok mme over de streep. ik heb gekozen voor de twingo in uitvoering collection. Dus wel een airco en snelheidsbegrenzer.

In de eerste paar kilometers kan ik een redelijke zit utizoeken. Door de motor achterin is de bodem hoger dan je zou verwachten. Je beenruimte is daarmee ook nog wat anders door de wielpositie voorin. Je kunt niet op dezelfde manier je linkervoet kwijt. Snelheidbegrenzer werkt eigenlijk net zo makkelijk. Er zit een 'verborgen' stand op waardoor je bij volledig intrappen van je gaspedaal toch voorbij je max snelheid kan en even een vrachtwagen kan inhalen. Gas loslaten tot je onder je ingestelde max zit en klaar is klara.

Dat versnellen valt me nu toch nog wat tegen. Toegegeven: mijn vorige vervoersmiddel (racemotor yamaha R6 met top van 270 km/h) heeft een heel andere definitie van accelereren. Maar dit valt me toch wat tegen. Bij andere kleine autootjes wotrdt de motor erg lawaaierig wanener je optrekt maar dan kom je wel snel vooruit. De Twingo blijft stil, maar ook langzaam. Zal dit na / met het inrijden van de auto nog beter worden?
ik weet het echt niet. Dit is de eerste keer dat ik een nieuwe auto mag inrijden!

Verder lijkt het comfort me prima. de stoelen zitten best goed (zithouding nog wel wat verbeteren door instellen stoel en stuur etc). Vering is lekker strak en door de onverwacht lange wielbasis ( wielen op uiteinden van auto) is de auto best stabiel! de korte draaicircel is fun. Zelf gebruik ik die weinig. Ik was (wderom) door mijn racemotor een idioot grote draaicircel gewnd. iedere auto is dus snel in het draaien :-).

Pluspunt!!
de R&GO interactiviteit met mijn smartphone werkt goed.. R&Go is het systeem wat een boordcomputer vervangt, maar je telefoon die info laat weergeven. Mijn Z3 compact werkt prima met de R&Go. Ik kan handsfree bellen en gebeld worden, er zijn karten te downloaden en muziek op je telefoon of streaming media is via de autoradio te beluisteren. Geluid is ook goed.
Maar ook hier wat verbeterpuntjes: Zo moet ik mijn spotify via de app van de telefoon bedienen. (dus niet handsfree!) en start op een vreemde manier steeds demo-nummers op telefoon op wanneer ik mijn telefoon koppel aan R&GO. irritant!

Of ik mijn auto een voldoende geef....: dat hangt volledig af van het toekomstige verbruik. Ik verwacht en eis van een auto met fabrieksopgave van 1:23 dat deze wel benaderd kan worden! tot nu toe lijkt 1:15 reeler.
tips graag!

eerste tankbeurt

  • 361 km

exact 1:15 gereden. dat valt me tegen. maar zoals ik al las onder de reacties: misschien eerst even inrijden!

Wat opvalt is dat de verbruiktmoitor op het dashboard nogal onnauwkeurig is. de waarde is geen seconde hetzelfde.
De benzine meter gaf aan dat de tank nog maar 1/6e deel benzine had. gauw tanken maar moet nog 125 km rijden vandaag.
Blijkt er maar 25 liter bij in te kunnen! dat is weer wat geleerd. Je kunt misschien beter vertrouwen op de info boordcomputer 'aantal km tot volgende tankbeurt'. die gaf aan dat ik nog ongeveer 150 km kon rijden. Dat klopt ook weer met het verbruik van 1:15 nu.
ik krijg trouwens leuke reacties op de auto! ik had verwqcht dat meer mensen deze auto zouden rijden. maar staat nog niet in de top 10 verkochte auto's!

3,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    2
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Renault Twingo

DirectLease
Renault Twingo Electric Equilibre (5D/CVT)
€ 398
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens