Renault Talisman Estate dCi 110 Intens (2016) #3

autoreview

Renault Talisman Estate dCi 110 Intens (2016)

Signalement

UitvoeringTalisman Estate dCi 110 Intens
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf18 km
KM-stand laatst4.900 km
Lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste Ervaring

  • 4.900 km

Mijn Talisman Estate Intens eind februari besteld via Alphabet Lease.
11 juni de code gekregen (Arend Veghel) om de bestelling te volgen via MyRenault en een geschatte levering in week 34.

Specificatie
-Renault Talisman 1.5 energy dCi 81kW Intens Estate 5 deuren
-Bleu Cosmos (Prachtig!)
-Diesel
-Pack Rundleder ’Riviera Noir’ (CUIR01)
- Pack Easy Park Assist (PKIN09)
-Pack Winter ’Intens’ (PAKSP2)
-Pack Cruising met Head-Up display (PKACA4)
-Renault R-link-2 BOSE mulitmedia-en navigatiesysteem met 8,7’’ portrait touchscreen en voice control (RAD69A)
-Elektrisch bedienbaar panoramisch glazen schuif-/kanteldak (TOPAN) Metaallak (QPA$MV)

Zou in eerste instantie worden geleverd in week 34, later 38 maar dit was al snel omgezet naar week 40. Had volgens de dealer te maken met problemen met het panoramadak en storing in het installeren van het Heads-Up display. Ik had mij er helemaal op ingesteld om nog een keer met mijn Megane Estate Bose uit 2012 op vakantie te gaan. Tot op 1 augustus (week 31) het telefoontje van Arend uit Veghel met de mededeling dat er zojuist een Talisman Intens Estate werd afgeleverd met mijn naam erop. Ze hebben alles op alles gezet om de formaliteiten af te handelen zodat we op 3 augustus met een volgeladen Megane richting Veghel reden, daar alles hebben overgeladen, handtekening, overdracht Megane, en onder het genot van een kopje koffie werd de laatste update van de Navi nog even ingelezen en konden we op weg naar Frankrijk met een flesje heerlijke wijn voor de eerste avond! Bedankt en Chapeau Arend!
Eerste indruk geweldig ten opzichte van de Megane. Echt een andere klasse. Begint al bij het sluiten van de portieren. Nog geen Audi, maar het klinkt beter dan het koektrommel geluid van de Megane.
4-Control heel even wennen, maar wat een toevoeging. Zeker in de sportstand strak door bochten, over rotondes en scherpe afritten op de snelweg worden een attractie :-)
Multi Sense heeft een aantal voorgeprogrammeerde modi, en de persoonlijke stand kun je geheel naar eigen wens instellen. Van motorgeluid tot veercomfort en van interieur verlichting tot massagefuncties.
In de ECO modus niet vooruit te branden, in de SPORT modus gewoon de 110 pk die ik gewend was uit de Megane.
Hoewel de lederen zetels super mooi ogen en op zich heerlijk zitten heb nog wel regelmatig ruzie om de juiste zitpositie achter het stuur te vinden. Ben nog vaak aan het zoeken merk ik, had ik in de Megane minder last van. Heb ook een beetje het idee dat de rugleuning scheef is waardoor ik eerder last van mijn rug lijk te hebben. Toch maar eens naar de dealer, benieuwd of zij dit kunnen meten (tips?)
Touchscreen werkt prima. Ik lees dat de indeling onhandig is en je teveel handeling moet verrichten. Klopt allemaal maar went snel (of mijn lat ligt iets lager). Navi is grafisch mooi (3D in de steden) en werk snel. Heeft regelmatig goede alternatieve routes gegeven ten tijde van vertragingen, ook in Frankrijk. Update via een usb stick via R-Link op mijn Mac heeft even wat geduld gevergd. Tomtom HOME vond ik eenvoudiger.
Panoramadak is veel minder luidruchtiger dan die van de Megane. Echt een pluspunt, want ik heb hem graag open, ook bij hogere snelheden.

Ook wat nadelen dus:
- Zitpostie achter het stuur vinden
- Updaten van R-Link
- Kleine brandstoftank (plm. 50 liter)
- Easy Park assist. Ach, wat zal ik zeggen. Grappig, maar kan het zelf beter. Systeem vindt vaak niet de plekjes waar ik hem zelf in zou zetten, en moet vaker steken dan ikzelf.
- Linker achterraam geeft een tik juist voor het sluiten
- Achterzijde wordt erg snel vies bij regen. Nee, ik ga geen spatlappen monteren!
- tegen de tijd dat Voice Control het telefoonnummer heeft gevonden ben ik al klaar met bellen. Erruuug traag! Misschien dat daar ooit een update voor mag komen!

Verder te weinig om te delen gezien de kilometerstand.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.