AutoWeek 8 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 8 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Renault
  • Scénic
5

autoreview

Renault Scénic TCe 160 Initiale Paris (2019)

A Str
  • A Str5
  • Review
24 februari 2020 om 18:44
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringScénic TCe 160 Initiale Paris
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf4 km
KM-stand laatst2 km
Gemiddelde lezerswaardering: 77%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

6500 km met een Scenic

  • 2 km
  • 24 februari 2020

In maart verleden jaar hebben wij een nieuwe Renault Scenic besteld. De bedoeling was een Bose uitvoering te nemen maar het is uiteindelijk een Initiale Paris 160 EDC geworden, met als opties Blanc Nacre, panoramisch dak en trekhaak.
Begin Juli werd hij eindelijk geleverd . De oplevering gebeurde vlekkeloos, de verkoper legde ook juist het voornaamste uit van het R- Link systeem,. Het heeft geen zin dat ik alles tot in het detail ga bespreken , het is te veel . Lees thuis in alle rust het instructie boekje en probeer uit. Kom binnen enkele dagen terug en zal ik al u vragen beantwoorden en kunnen we het eens grondig doornemen .
Eens je het gewoon bent werkt het vlekkeloos , maar om de airco krachtiger te laten werken moet je in het systeem gaan, dit kon toch veel eenvoudiger .Moet wel zeggen dat airco en verwarming goed werken Verder zijn er veel zaken .Het is allemaal leuk, maar infeite totaal nutteloos.( (verschillende kleuren kan je instellen snelheids meter en sfeer verlichting , regeling van geluid knipperlichten, motor geluid stil hoog sport enz….. )
Dan heb je multi-sense daarmee kan je instellingen regelen en heb je steeds een ander sfeer lichtje lichtje heb normaal , comfort, persoonlijk , eco en sport.
Eco gebruik ik niet, schakel gangen van EDC zeer traag , de motor houd zijn eigen in , niet fijn om te rijden en het verbruik blijft hetzelfde
Ik gebruik normaal comfort modus wagen reageert goed soepel en verbruik blijft goed.
Zet je hem in sport modus heb je een heel andere auto, gaat heel snel reageren en je voelt dan ook werkelijk de 160 paarden werken, maar dat gaat dan ook ten koste van het verbruik
Wat het verbruik betreft in het begin had ik een verbruik van een 8/ 100km nu is dat gedaald tot een kleine 7/100km liter met winterbanden , normaal moet ik met zomerbanden onder de 7 liter komen ( op computer zo een halve liter minder dan de realiteit); Ben daar heel tevreden over zeker voor dergelijke auto. Moet daarbij wel vertellen dat ik tussen Leuven en Brussel woon één van de drukste plaatsen in Belgie
Al de rij hulp middelen werken goed de adaptieve snelheidsregelaar zet je best op de minst gevoelige instelling hij kan nog al brut afremmen , Wat wel heel gemakkelijk is de achteruit camera waar door ook parkeren heel gemakkelijk is
Hij parkeert ook zelf je moet juist gas geven en in de juiste versnelling zetten , moet zeggen dit werkt feilloos was gisteren nog in Brussel en hij zat de wagen perfect tussen 2 wagens in waar ik dacht dit gaat nooit lukken
GPS werkt vlug en heeft mij steeds gebracht waar ik naartoe wou.
Bose systeem van radio werkt voortreffelijk maar 13 luidsprekers is toch van het goede teveel
Stoelen zitten ook voortreffelijk en zijn verwarmt je hebt verschillende opbergmogelijkheden, het handschoenkastje of spreken we hier over schuif deze is gekoeld
De ledverlichting is ook top en als je bochten neemt verlichten ook de mistlichten, zodat je een goed zicht hebt ( Belgie dooft na 23 uur de straatverlichting)
De afwerking zeker in IP uitvoering met hoogwaardig napa leder is goed zonder meer en de gebruikte materialen voelen zacht aan en zijn van een hoogwaardige kwaliteit , neen het is nog geen Mercedes deze zijn dan ook nog een stuk duurder.
Voor de aankoop hebben we de Scenic uitvoerig test gereden , had een beetje schrik van de 20inch wielen, maar dat was onterecht. Hij is veel minder stug dan de Megane die hij vervangt zelfs op kinderkoppen. Dus comfort van een hoog niveau .
De motor in combinatie met de 7 trapautomaat is echt een juweeltje heel wat koppel en een overschot van kracht. Om u een idee te geven 130 km: uur en toerental van 2500 en daarbij is deze vlug op bedrijfstemperatuur

Tot nu heb ik de Scenic in de hemel geprezen , heeft ook zeker zijn mindere kantjes.
Hij mag dan tal van opbergplaatsen hebbende ruimte achter in is te beperkt hier krijg je nooit 5 volwassenen in op een comfortabele manier . Die Nederlandse ontwerper met zijn gekke schoenen mag dan een toffe MPV ontworpen hebben maar die tafeltjes aan de voorstoelen zijn echt een miskleun Dit is een auto voor 2 volwassenen en 2 of 3 kinderen . Bij de Grand Scenic is dat probleem wel veel minder.
De kofferruimte is oke, om de achterstoelen plat de leggen is er een knop en deze gaat automatisch naar beneden. Maar terug recht zetten moet manueel gebeuren en deze zijn toch aan de zware kant. Konden deze ook niet automatisch terug recht komen .
De achterklep gaat ook niet automatisch open dit zijn beide futiliteiten, maar in deze prijsklasse zou het toch mogen
Ook spijtig dat er geen CD player is
Dus kort samen gevat dit is een fijne auto, maar het grootste gebrek is de achter ruimte

5,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Renault Scénic
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    2.0 16V Tech Line

    Renault Scénic 2.0 16V Tech Line

    • 2008
    • 228.901 km

    € 2.450

    2.0 16V Dynamique

    Renault Scénic 2.0 16V Dynamique

    • 2008
    • 262.695 km

    € 1.999

    1.6-16V RXE

    Renault Scénic 1.6-16V RXE

    • 2001
    • 248.304 km

    € 1.195

Meer Renault Scénic occasions

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Renault Scénic specificaties
  • Renault Scénic occasions
  • Renault Scénic video's
Advies en informatie
  • Renault Scénic tests
  • Renault Scénic gebruikersreviews
  • Renault Scénic index
PREMIUM
Renault Scénic - Volkswagen Golf Sportsvan

Renault Scénic - Volkswagen Golf Sportsvan

Ooit was een MPV de veilige keuze voor wie veel ruimte zocht en een SUV voor buitenbeentjes....

Lees meer
 

Renault Scénic reviews

  • Review
    Renault Scénic dCi 110 Intens (2017)

    Renault Scénic dCi 110 Intens (2017)

    5
    • 27 juli 2020
  • Review
    Renault Scénic TCe 115 Intens (2017)

    Renault Scénic TCe 115 Intens (2017)

    11
    • 29 juni 2020
  • Review
    Renault Scénic TCe 160 Initiale Paris (2019)

    Renault Scénic TCe 160 Initiale Paris (2019)

    5
    • 24 februari 2020
  • Review
    Renault Scénic TCe 115 Zen (2018)

    Renault Scénic TCe 115 Zen (2018)

    12
    • 21 oktober 2019
  • Review
    Renault Scénic TCe 140 Intens (2018)

    Renault Scénic TCe 140 Intens (2018)

    7
    • 1 juni 2019
  • Review
    Renault Scénic TCe 130 Intens (2017)

    Renault Scénic TCe 130 Intens (2017)

    19
    • 11 april 2019
  • Review
    Renault Scénic TCe 140 Zen (2018)

    Renault Scénic TCe 140 Zen (2018)

    18
    • 21 april 2018
meer reviews
Renault Scénic - Afscheid Duurtest

Renault Scénic - Afscheid Duurtest

55

Renault heeft met de huidige Scénic de midi-MPV uit de suffe hoek getrokken. Een terugblik...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Renault Grand Scénic dCi 110 Bose 7P (2016)

    Renault Grand Scénic dCi 110 Bose 7P (2016)

    10
    • 20 februari 2021
  • Review
    Renault Grand Scénic dCi 110 Energy Privilège (2012)

    Renault Grand Scénic dCi 110 Energy Privilège...

    • 6 februari 2021
  • Review
    Renault Grand Scénic TCe 115 Intens (2017)

    Renault Grand Scénic TCe 115 Intens (2017)

    7
    • 2 februari 2021
  • Review
    Renault Grand Scénic dCi 130 Energy Bose 5P (2013)

    Renault Grand Scénic dCi 130 Energy Bose...

    2
    • 9 januari 2021
  • Autonieuws
    Vijf 'vergeten' 4x4's voor minder dan € 3.000

    Vijf 'vergeten' 4x4's voor minder dan €...

    49
    • 5 december 2020
  • Autonieuws
    Kleine update voor Renault Scénic

    Kleine update voor Renault Scénic

    23
    • 3 november 2020
  • Review
    Renault Scénic 1.6 16V Authentique Basis (2005)

    Renault Scénic 1.6 16V Authentique Basis...

    13
    • 2 november 2020
Merk
Merk
  • Review
    Renault Grand Scénic dCi 110 Bose 7P (2016)

    Renault Grand Scénic dCi 110 Bose 7P (2016)

    10
    • 20 februari 2021
  • Review
    Renault Zoe R135 Edition One (2020)

    Renault Zoe R135 Edition One (2020)

    2
    • 19 februari 2021
  • Review
    Renault Twingo 1.5 dCi ECO2 Dynamique (2012)

    Renault Twingo 1.5 dCi ECO2 Dynamique (2012)

    7
    • 16 februari 2021
  • Renault Mégane RS – 2006 – 332.815 km - Klokje Rond

    Renault Mégane RS – 2006 – 332.815 km -...

    • 15 februari 2021
  • Autonieuws
    Renault Captur als sportieve R.S. Line

    Renault Captur als sportieve R.S. Line

    34
    • 12 februari 2021
  • Review
    Renault Captur Plug-in Hybrid 160 Intens (2020)

    Renault Captur Plug-in Hybrid 160 Intens...

    7
    • 9 februari 2021
  • Autonieuws
    Renault-CEO: R5 vervangt Zoe, komst R4 niet uitgesloten

    Renault-CEO: R5 vervangt Zoe, komst R4...

    47
    • 9 februari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep