Renault Scénic TCe 115 Intens (2017)

autoreview

Renault Scénic TCe 115 Intens (2017)

Signalement

UitvoeringScénic TCe 115 Intens
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand laatst49.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste review

  • 49.000 km

Deze Scenic heb ik in 2017 nieuw gekocht. Daarvoor reed ik in een Captur. Het is mijn 10e Renault en 4e nieuw aangeschafte Renault. Op zich bevalt de auto prima. Ik heb gekozen voor de 115 PK. Tijdens de proefrit zonder iets erachter vond ik het verschil minimaal met de 130 PK versie. Of het is niet te merken omdat ik uit een Captur 0.9 kom. Voor het dagelijkse gebruik gaat dit prima. Hij trekt goed door en ik heb niet het gevoel dat de motor tekort komt. Ik heb de auto toch laten chip-tunen, omdat ik vorig jaar een grotere/zwaardere caravan heb gekocht. Naar 130 pk en meer koppel dus. Ik heb bewust aangesloten bij de fabriekswaarden, omdat dezelfde auto dus ook in de 130 pk variant is geleverd. Het scheelt wel iets, maar het is nog steeds geen strepentrekker. Daarvoor heb ik de auto ook niet aangeschaft.

Het verbruik is ongeveer 1-14/15 en met de caravan ongeveer 1 op 10. Redelijke cijfers als je het gewicht van de auto meerekent.

De betrouwbaarheid is op zich goed. Maar er is toch een klein deukje ingekomen. In die zin dat ik 4 maanden geleden de auto niet meer aan de praat kreeg. Tot 2 keer toe. De eerste keer met de startkast gestart en de tweede keer de ANWB erbij gehaald. Het bleek dat de accu nog maar 10 volt spanning had. De medewerker gaf aan dat de accu en met name de koeling hiervan, bij de Scenic vaker problemen geeft. De accu laten vervangen en 300 euro lichter. Van Renault en de dealer geen coulance of korting gekregen. Was ook niet te verwachten, maar na 2.5 jaar een accu vervangen vind ik wel vroeg. En net buiten de garantie natuurlijk. Maar het kan op zich. Uit navraag bij mijn achterbuurman, rijdt eveneens in een Scenic uit 2017, blijkt dat ook zijn accu is vervangen. En dat bij deze dealer(hij was elders) bij meerdere Scenics de accu voortijdig was vervangen. Ik zie dit bij andere reviews ook terugkomen.

Ik ben van plan om er nog een paar jaar in door te rijden. Ik las dat Renault voornemens is de grotere modellen te schrappen in de toekomst. Dan komt de Captur opnieuw in beeld, maar dan wel de 130 PK met automatische versnelling. Die mag 1500 kg trekken. De handgeschakelde versie met 130 pk maar 1200 kg.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens