Renault Scénic TCe 130 Bose (2011) #2

autoreview

Renault Scénic
Renault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault Scénic

Signalement

UitvoeringScénic TCe 130 Bose
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf48.000 km
KM-stand laatst56.000 km
Lezerswaardering: 66%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

opnieuw wennen

  • 56.000 km

Na een C5 met hydropneumatische vering is dit toch weer even wennen, maar de overstap is bewust en weloverwogen gemaakt. De vorige Scenic (type II met 2-liter motor) beviel immers ook goed.
De Scenic III zit vele malen beter in elkaar dan de II. Veel betere materialen en voelbaar beter in elkaar geschroefd. Rammels? Geen. Wel wat meer geluid uit het onderstel, voornamelijk de voortrein. Ik verdenk de banden (Continental). Storingen of andere problemen? Geen.
Ruimte nagenoeg identiek en dus prima. Stoelen prettiger, ook voor mij als bijna 2-meter-man. De centrale box en dan vooral de armsteun zit wat lager dan voorheen en is niet zo perfect als in de Scenic II. De Bose-uitvoering is voorzien van eigenlijk alle gadgets die de mensch sinds een paar jaar denkt nodig te hebben. Het kan natuurlijk nog luxer en uitgebreider, maar echt nodig heb je dat niet.
De 1.4 TCe loopt heerlijk. Mooi soepel en stil. De overbrengingsverhoudingen van de versnellingsbak zijn vrij kort. In combinatie met het goeie en brede koppel van de motor betekent dat dat je schakellui kunt rijden. Een beetje als diesel. Bochtjes en rotondes in de stad kun je prima in de derde versnelling nemen. Zesde versnelling is vanaf circa 60 km/h zonder problemen bruikbaar. Als nadeel heeft dat wel dat je best wat toeren maakt op de snelweg. Niet dat er dan veel geluid uit het vooronder komt, integendeel, maar je ziet het verbruik boven de 120-130 km/h fors stijgen. Een langere 6e versnelling was me liever geweest. Met een anticiperende en rustige rijstijl tot maximaal de snelheidslimieten bedraagt het verbruik 1 op circa 12,5.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Renault Scénic

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.