Renault Scénic TCe 115 Energy Bose (2013)

autoreview

Renault Scénic
Renault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault Scénic

Signalement

UitvoeringScénic TCe 115 Energy Bose
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf3 km
KM-stand laatst3.200 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste 3200 km

  • 3.200 km

Zo'n 4 weken geleden het vorige model Grand Scenic (7-zitter) ingeruild voor het nieuwe model reguliere Scenic (5 zitter). De kinderen zijn inmiddels dermate groot dat ze vaker niet dan wel meegaan en dus was de 7 zitter geen noodzaak meer. Daarnaast vonden we de kleinere Scenic sportiever ogen, met name door de neus en de plaatsing van de Led verlichting. Nog uitgebreid gekeken naar de nieuwe Opel Zafira en Peugeot 5008 maar die vielen af vanwege de prijs (Opel) en zitcomfort (Peugeot).

Uitvoering is de TCE 115 Start en Stop (1.2) Bose met trekhaak voor onze 1250 kilo zware Hobby, kleur zwart metallic. We zijn benieuwd in hoeverre de 1.2 motor straks de caravan over de Ardennen en Franse Alpen gaat trekken.

De eerste 3000 kilometer zijn uitstekend bevallen. Zeer stille auto, mooi afgewerkt, 17" velgen, half leren stoelen met veel verstelmogelijkheden, ingebouwde TomTom voor Europa en uitermate veel comfort. On top of that, de stereo die fenomenaal is. Eenvoudige integratie met de Iphone waarmee alle muziek zich in een handomdraai laat vinden en ook te bedienen is via de knoppen rondom het stuurwiel.
Recentelijk mee naar Duitsland gereden (Winterberg) en weer fris uit de auto gestapt. De auto is geen snelheidsmonster maar rijdt heerlijk mee in het verkeer en trekt prima sprintjes wanneer je daarom vraagt. Wel weer even wennen om te schakelen na een automaat, maar bevalt na een paar 100 km weer prima.

Minpuntje is het verbruik, voor de 1.2 Start en Stop vind ik een verbruik van 1 op 12 best fors, hoewel het start en stop systeem nog niet veel heeft kunnen werken door de winter (werkt alleen boven een paar graden boven nul). Wellicht wordt dat nog beter na de winterperiode.

Ander minpuntje zijn de parkeersensoren aan de voorkant met al die sneeuw. Regelmatig begint hij te piepen als je stil staat (of zeer langzaam rijd) terwijl er geen obstakel voor je staat. De achteruitrijcamera daarentegen werkt prima en gebruik ik meer dan ik had verwacht.

Voorlopige conclusie:

Heerlijk reisauto, veel comfort, lekker vlot, prima rijgedrag.

Zal rond de 10.000 km een vervolg op de review weergeven

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Scénic

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.