Renault Scénic RXI 2.0 16V (2001)

autoreview

Renault Scénic
Renault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault Scénic - interieurRenault Scénic - interieurRenault Scénic - interieur

Signalement

UitvoeringScénic RXI 2.0 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf34.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Mijn voorkeur voor VW en aanverwante produkten moest wijken voor het familiebelang. Een Scénic werd het dus, met 2.0 liter/140pk ter compensatie. Helaas, hoor je die 140pk wel, maar merk je er verder niet zo veel van, behalve dan een behoorlijke dorst (<1:10km). Snel is ie dan ook niet te noemen, en onder 3.000rpm gebeurt er bar weinig. Een vriend van mij heeft eenzelfde Scénic met turbodiesel, en ik vind die combinatie een stuk overtuigender.
Qua onderstel is het evenmin een "Autobahnkiller" en blijf je constant corrigeren om hem rechtuit te laten rijden. Z´n grootste manco vind ik echter de indirecte besturing.

Goed, ik vind het dus geen rijdersauto pur sang, echter dat wordt ruimschoots gecompenseerd door z´n MPV concept. De binnenruimte is heel erg ruim, en z´n hoge zitpositie is heel erg prettig. Bergruimte is er alom, maar er ontbreekt een vakje in het dashboard voor kleine dingetjes. De complete standaarduitrusting is een grote plus, en z´n koelkastje in de middenconsole een hele handige gimmick. De apart te openen achterruit is heel handig bij een volbeladen achterkant. Voor de kids (en ook volwassenen) is er een zee van ruimte achterin, met klaptafeltjes, en de afzonderlijk in te stellen achterstoelen kunnen in "slaapstand" gezet worden (wat met kleine kids behoorlijk kan schelen in het geluidsniveau!). Ik begrijp echter niets van de stoelverwarming. Het werkt alleen bij <12 graden in de auto (daar valt mee te leven), en schakelt na zo´n vijf minuten automatisch uit als het net behagelijk begint te worden (daar valt dus niet mee te leven).

In conclusie. Ik vind het een auto met behoorlijke nadelen, maar die worden ruimschoots gecompenseerd door z´n hele grote voordelen. Een auto met (Frans) karakter dus.

PROBLEMEN

Analoge benzinemeter defect (digitale werkt wel).

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Renault Scénic

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.