Renault Scénic dCi 110 Energy Bose (2012)

autoreview

Renault Scénic dCi 110 Energy Bose (2012)

Signalement

UitvoeringScénic dCi 110 Energy Bose
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf76.500 km
KM-stand laatst128.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

beter dan verwacht

  • 128.000 km

Aankoop: Ik was altijd wat huiverig voor (de kwaliteit van) Franse auto's, maar toen we een nieuwe mpv nodig hadden, als vervanging van de Ford C-max, kwam de Scenic toch als serieuze gegadigde naar voren omdat ik het zo'n mooi model vond. Een aantal kennissen die er ook één hadden zeiden er nooit problemen mee te hebben, vandaar dat ik de stap durfde te wagen. Omdat ik een heel mooi import-exemplaar vond voor zeer weinig geld toch de stap gezet. Met het idee dat van het bespaarde geld eventuele tegenslagen betaald konden worden.
Jammer dat de auto 1360 kg weegt, net 10 kg te zwaar om in een duurdere MRB groep te vallen. Omdat de aanschaf zelf goedkoop was moeten we hier maar aan wennen.

Rij-ervaring: positief. De auto trekt goed en pakt goed op bij lage toerentallen, rotonde meestal in 3. De schakel-indicatie bevordert vlot opschakelen en bij een normale rijstijl is 1000 km op een tank mogelijk. Nadeel is wel dat bij een actieradius onder de 90km de resterende afstand niet meer wordt aangegeven, zodat toch de neiging bestaat om de tank dan maar snel vol te gooien.
Op sommige ritten begint de airbag-controlelamp spontaan te branden en gaat ook weer uit. Gebeurt ook heel vaak niet. We besteden er maar niet teveel aandacht aan.

Interieur: het scherm boven de meters zit te laag voor als je lang bent en/of rechtop zit. Terwijl we bepaald niet met het hoofd tegen het dak zitten is de bovenste regel informatie toch niet te lezen.
De cruise-control kan slechts gebruikt worden als een mechanische schakelaar wordt omgezet - de motortemperatuur kan daarna niet meer worden afgelezen omdat die op dezelfde plaats in het dashboard staat.

Kosten: vrij snel na aanschaf was de distributieriem aan vervanging toe (120000 km of 6 jaar). Dit was een relatief dure nota van plm €900 tezamen met wat andere zaken. Maar nu kunnen we wél weer 120000 km vooruit. Een mooi moment om dan een opvolger te zoeken. Verder eigenlijk geen noemenswaardige kosten gemaakt.

Renault-card: in principe een goed systeem, maar niet feilloos. Regelmatig moet er een nieuwe batterij in de kaart omdat de deuren niet spontaan genoeg opengaan, of omdat de auto slechts wil starten met de card in de sleuf. En het gemak zou juist moeten zijn dat je de card in de broekzak kunt houden. En soms irritant dat de auto meteen op slot is als je een paar meter weg loopt. Lastig als je bijvoorbeeld een paar keer moet lopen om de auto leeg te maken. Oplossing is om een deur open te laten staan.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Renault Scénic

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.