Renault Scénic 1.9 dCi Expression Sport (2003)

autoreview

Renault Scénic
Renault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault Scénic - interieurRenault Scénic - interieurRenault Scénic - interieur

Signalement

UitvoeringScénic 1.9 dCi Expression Sport
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Eind april 2003 deze Scenic als lease-auto gekregen welke is afgeleverd door Renault-dealer Segerink & Wolbers te Zutphen. Het betreft dus een 1.9 DCI (105 PK) Expression Sport. Een aangekleed model omdat het nieuwe model er in september 2003 aan kwam.
De auto is in deze uitvoering voorzien van climate control, en lichtmetalen velgen. Als opties toen besteld privacyglas vanaf de B-stijl, elektrische ramen achter en bagagescheidingsnet.
De auto is op 27-10-2006 weer ingeleverd met 154.000 kilometer op de teller. Ik rij nu in een nieuwe Scenic (Phase II) 1.5 DCI Business line.

Motor:
Over deze dieselmotor ben ik zeer tevreden. Ondanks de ‘maar’ 105 PK kan hij goed meekomen met het andere verkeer. Ook op snelheden boven de 120 kilometer. Boven de 150 kilometer is de fut er wel uit. Het geluidsniveau is zeer zeker acceptabel maar kan, in vergelijk met de huidige Scenic, beter.
Gemiddeld verbruik bij hoofdzakelijk (snelle) snelwegkilometers bedraagt 1 op 16,6.
Gebleken is dat zo goed als geen olie bijgevuld hoefde te worden (alleen bij een beurt).

Comfort:
Aangezien ik 2.05 lang ben vond ik in deze auto een prima zitpositie door de hoge zit. Voordeel is ook het overzicht op de weg en de instap. De stoelen zijn prima verstelbaar (passagiersstoel ook in hoogte verstelbaar) en geven goede steun. De kwaliteit van de stof is ook goed omdat na 154.000 kilometer de bestuurdersstoel er nog als nieuw uitzag. Ik reed vanaf 1-1-2005 dagelijks ruim 220 kilometer per dag.
De auto vertoont een comfortabel weggedrag. In snelle bochten helt hij wel over maar dat vond ik niet storend. Meer iets om rekening mee te houden.

Conclusie:
De Scenic beviel mij zeer goed. Natuurlijk is de betrouwbaarheid dik in orde geweest maar ook het comfort van deze auto kon mij wel bekoren. Eigenlijk wilde ik hem niet kwijt maar nu blijkt dat Renault bij de nieuwste Scenic de lat toch een stukje hoger heeft gelegd. Daar zit natuurlijk ook ruim 3 jaar tussen.

PROBLEMEN

Problemen:
Hier kan ik kort over zijn. Te verwaarlozen. Nieuwe voorruit i.v.m. scheur door steenslag. Bij ongeveer 140.000 kilometer raakte tijdens een snelwegrit de slang los tussen de turbo en de intercooler (als ik het goed heb). De ANWB verhielp dit in 5 minuten door de slangklem opnieuw te bevestigen.
Bandenwissel na ruim 80.000 kilometer (voorbanden, Michelin).

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Scénic

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.