Renault Scénic 1.5 dCi 100pk Dynamique Luxe (2004)

autoreview

Renault Scénic
Renault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault Scénic - interieurRenault Scénic - interieurRenault Scénic - interieur

Signalement

UitvoeringScénic 1.5 dCi 100pk Dynamique Luxe
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst168.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik kwam uit een peugeot 206, dus toen ik de auto ging ophalen wist ik niet wat me overkwam. Wat een mooie en luxe auto was die renault zeg.....

Uitermate comfortable auto om mee te rijden, veel (praktische) ruimte en veel technische snufjes. Ben erg gesteld op het panorama dak. Heerlijke zitpositie. Zeer zuining in verbruik van diesel (5.0l/100KM).

Ik ben echter wel blij dat het een lease auto is. Ik zou niet graag de rekeningen betaald hebben voor reparatie en vervanging van de verschillende onderdelen. Bij de 120000 KM beurt ben ik de auto zelfs 3 dagen kwijt geweest aangezien men nogal wat werk heeft gehad. Je zou denken dat ik dus nogal ruig met de auto omga, maar in de praktijk kom ik nauwelijks boven de 110 KM per uur (op de snelweg). En een Scenic nodigt niet echt uit om mee te racen. Daarnaast heb ik geen kinderen die de auto structureel slopen. Visueel is het nog steeds (na 4 jaar) een mooie en nette auto om te zien. Ook voelt de techniek nog steeds betrouwbaar en solide alhoewel de koppeling nu wel wat slapjes lijkt te worden.

Ondanks nogal wat onderhoud en kleine dingetjes weet ik nu al dat ik de auto ga missen. Mijn volgende staat in de steigers. Dat wordt een Toyota Prius. Zowel voor mijn portemonnaie en voor het millieu wel goed denk ik.

PROBLEMEN

Bij aflevering auto werd een navigatie CD geleverd uit het jaar kruik. Soms leek het alsof de navigatie alleen maar voor ’Off road’ was gemaakt. Een nieuwere versie bracht soelaas. Maar dat heeft even geduurd.

Van 3 ramen is het bedieningsmechanisme (kabel) gebroken en vervangen geweest. Momenteel is het 4e raam afgeplakt en wordt die bij de 150000 beurt vervangen.

Mechanisme rechter ruitenwisser is versleten. Ruitenwisserblad slaat grote delen van de ruit over (Is een nieuw blad).

Rond de 65000 KM is motorsteun vervangen. Bij stationair draaien schudde de auto enorm.

Recirculatie klep vervangen bij 130000 (motor verliest dan trekkracht en rookt overmatig).

Achterbanden slijten zeer snel, dit door fabrieksuitlijning tbv comfort.

Momenteel werkt het sluitmechanisme (keyless entry) van 3 deuren niet of nauwelijks.

Achterwiellagers beide vervangen (80000KM en 120.000KM).

Sierstrip voorruit vervangen (liet los in linker bovenhoek).

Af en toe hapert het panorama dak, deze wil dan niet open.

Sensoren voor bandenspanning werken op de zenuwen. In combinatie met melding op de boordcomputer ben je soms wel even aan het prusten bij een tankstation om de melding weg te krijgen.

Lampjes koplamp vervangen is een drama, de mensen die dat bedacht hebben.......

Update review Renaul Scenic

  • 168.000 km

Hierbij een kleine update bij kilometerstand 168.000KM. Volgende week wordt mijn volgende leaseauto geleverd (Prius). Ik mag dus nog een week doorrijden.

Sinds mijn laatste update ben ik nog 2 maal bij de dealer geweest voor het vervangen van de lichtjes van de koplampen. Gewoon slijtage dus en niets aan de hand. Ook zijn de achterbanden nog vervangen wegens profiel dikte van 3 mm. Ook slijtage dus.

Na zo'n 4 jaar moet ik afstand doen van een uiterst fijne comfortabele reisauto. Over het relatief hoge onderhoud heb ik het al gehad. Ondanks dat heeft de auto me nooit in de steek gelaten, is het verbruik zeer netjes gebleven (nu in de winter is het wel toegenomen tot 5.4l/100KM).

De auto is nog steeds schadevrij en alle elektronica en mechanica werkt momenteel zonder fouten.

Ik hoop dat ik net zoveel plezier ga beleven aan de opvolger.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Scénic

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.