Renault Safrane Biturbo (1995)

autoreview

Renault Safrane Biturbo (1995)

Signalement

UitvoeringSafrane Biturbo
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf150.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Safrane Biturbo ziet er uit op een paar details na als een gewone Safrane. Een prima auto voor opa en oma. Maar de Biturbo rijdt werkelijk briljant! Soepel, snel en comfortabel. Dit komt niet alleen door de 3 liter Alpine V6 met twee turbo"s, maar ook door het aangepaste onderstel, de luchtvering, het rijke interieur en vierwiel aandrijving.

De Biturbo is niet zo stil als de gewone Safrane V6. Dit valt vooral op bij een stationair draaiende motor. Je hoort dan een zware brom uit de dikke uitlaat. Het interieur is comfortabel Frans. De stoelen zitten geweldig, alhoewel de zijdelinkse steun best iets beter had mogen zijn. Je kan de stoelen verwarmen, electrisch verstellen (met geheugen) en verschillende delen van de stoel individueel verstevingen dmv een compressor onder beide voorstoelen.

De wegligging is goed. Ook bij hoge snelheden blijft de auto mooi stabiel. Tijdens ritten door Duitsland rij ik regelmatig boven de 200 km p/u (top 250 km p/u). De Biturbo is zelfs dan nog goed stabiel. De quadra aandrijving werkt prima. Dit is vooral leuk in de regen wanneer er een snellere auto maar met tweewiel aandrijving naast je staat bij een stoplicht.

De Biturbo maakt weinig toeren. Je hebt dan ook niet zo snel in de gaten hoe hard het gaat. Om je de snelheid te realiseren moet je echt op de km teller kijken. Bij 250 km p/u draait de motor exact 4.500 toeren.

Het grootste nadeel van deze auto zijn de onderhoudskosten. Een setje remschijven met nieuwe blokken voor kost meer dan 1000 euro exclusief montage! Reden voor mij om er een complete Mov"it set op te zetten. Het brandstofverbruik is ook niet niks, gemiddeld 1:7, maar daar zitten ook veel file km"s bij.

Kortom, een fijne comfortabele auto prima geschikt voor dagelijks gebruik. Je moet je wel realiseren dat onderhoud fors duur is.

PROBLEMEN

Op een koplampsproeier na eigenlijk alleen regulier onderhoud.

3,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens