Renault Mégane TCe 205 GT (2016)

autoreview

Renault Mégane TCe 205 GT (2016)
Renault Mégane TCe 205 GT (2016)Renault Mégane TCe 205 GT (2016)Renault Mégane TCe 205 GT (2016)Renault Mégane TCe 205 GT (2016)Renault Mégane TCe 205 GT (2016)Renault Mégane TCe 205 GT (2016)

Signalement

UitvoeringMégane TCe 205 GT
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf16 km
KM-stand laatst3.100 km
Lezerswaardering: 69%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 378 km

Woensdag 11 mei 2016 deze brute GT opgehaald bij VKV Gorinchem (eind januari besteld). Zo goed als alle opties, op de lederen bekleding na. Geen proefrit gereden en "blind" gekocht. Een volledige review komt zodra ik wat meer kilometers en indrukken van de prachtige auto heb.

Eerste indrukken:
- Gevoelsmatig een brede auto, zeker ten opzichte van de Clio4 RS
- Achterwielsturing is wennen, vooral de eerste bochten. Wel een must have optie die helemaal tot recht komt bij hoge snelheden een bocht in te gaan.
- Console heeft ontzettend veel opties, alles is wel te tweaken. Het eerste uur op de parkeerplaats was alleen maar gespendeerd aan het instellen van de console en de vele settings.
- HUD geeft een extra dimensie aan het autorijden, flitsers, huidige en max. snelheid en de navigatiepijlen zijn hier op zichtbaar. Naast snelheid wordt ook de afstand tot de voorganger geprojecteerd, wat soms wel erg ver gezocht is: het 2 seconden gat bij 130km/u lijkt meer op een 2 kilometer gat.
- De auto zit vol met sensoren die allemaal piepen, trillen of vocale feedback geven. De mate van feedback kan ingesteld worden gelukkig.
- Samsung Galaxy S7 werkt niet icm de R-Link 2 carkit. Er zijn tientallen klachten op diverse fora + verhalen dat Renault naar Samsung wijst en v.v.
- Geen vin maar een 'ouderwetse' antenne op het dak.
- Geen dode hoek waarschuwingen aanwezig, wat wel handig kan zijn omdat het zicht naar de flanken wat lastiger is door de hoge kuipstoelen.
- Zitcomfort is geweldig, zeker voor kuipstoelen begrip. De standaard stoelen kleuren veel beter af bij het interieur dan de luxere lederen stoelen.
- Ondanks alle sensoren zit er geen adaptive cruise control op, zelf remmen dus!
- EDC automaat met 7 versnellingen, kan soms "lui" zijn met optrekken. Je kan de automaat een handje helpen door eerst terug te schakelen (via de shifters naast het stuur) en dan planken. Overigens zijn deze shifters beter afgewerkt dan de Clio4 RS.

Ik ben verliefd op deze auto, Renault heeft het weer geflikt om een fantastische auto te produceren. Mooie lijnen, heerlijk agressieve neus, motorkap en verlichting.

Meer volgt!

Eerste schade

  • 3.100 km

Doe je s'ochtends de gordijnen open, zie je een randdebiel van Stedin tegen de motorkap aan leunen alsof het doodnormaal is dat je op andermans motorkap gaat zitten. Als een speer de telefoon gepakt om foto's te schieten en aan te kleden. De vogel was al gevlogen toen ik op de parkeerplaats aan kwam om verhaal te halen... maar gelukkig heb ik de foto's.

Op het eerste gezicht geen schade, tot bij nader inspectie de bumper aan de bestuurderskant uit model stond. Bezoekje aan VKV levert op dat er kleine scheurtjes rond de ophanging zitten. VKV heeft de bumper fantastisch terug geplaatst en alles zit in model, maar Stedin gaat mooi wel een nieuwe bumper betalen.

Hier baal ik dus echt enorm van, eerst gooien ze stenen tegen de RS aan en nu dit weer!

Dit neemt overigens niks weg van de liefde voor de auto, die is toegenomen sinds het moment dat de auto de garage verliet. Nog even wat meer km's voor een beter verslag.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (39)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.