Renault Mégane TCe 205 GT (2016)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Mégane TCe 205 GT |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2016 |
Jaar van aanschaf | 2016 |
KM-stand bij aanschaf | 16 km |
KM-stand laatst | 3.100 km |
- 378 km
Woensdag 11 mei 2016 deze brute GT opgehaald bij VKV Gorinchem (eind januari besteld). Zo goed als alle opties, op de lederen bekleding na. Geen proefrit gereden en "blind" gekocht. Een volledige review komt zodra ik wat meer kilometers en indrukken van de prachtige auto heb.
Eerste indrukken:
- Gevoelsmatig een brede auto, zeker ten opzichte van de Clio4 RS
- Achterwielsturing is wennen, vooral de eerste bochten. Wel een must have optie die helemaal tot recht komt bij hoge snelheden een bocht in te gaan.
- Console heeft ontzettend veel opties, alles is wel te tweaken. Het eerste uur op de parkeerplaats was alleen maar gespendeerd aan het instellen van de console en de vele settings.
- HUD geeft een extra dimensie aan het autorijden, flitsers, huidige en max. snelheid en de navigatiepijlen zijn hier op zichtbaar. Naast snelheid wordt ook de afstand tot de voorganger geprojecteerd, wat soms wel erg ver gezocht is: het 2 seconden gat bij 130km/u lijkt meer op een 2 kilometer gat.
- De auto zit vol met sensoren die allemaal piepen, trillen of vocale feedback geven. De mate van feedback kan ingesteld worden gelukkig.
- Samsung Galaxy S7 werkt niet icm de R-Link 2 carkit. Er zijn tientallen klachten op diverse fora + verhalen dat Renault naar Samsung wijst en v.v.
- Geen vin maar een 'ouderwetse' antenne op het dak.
- Geen dode hoek waarschuwingen aanwezig, wat wel handig kan zijn omdat het zicht naar de flanken wat lastiger is door de hoge kuipstoelen.
- Zitcomfort is geweldig, zeker voor kuipstoelen begrip. De standaard stoelen kleuren veel beter af bij het interieur dan de luxere lederen stoelen.
- Ondanks alle sensoren zit er geen adaptive cruise control op, zelf remmen dus!
- EDC automaat met 7 versnellingen, kan soms "lui" zijn met optrekken. Je kan de automaat een handje helpen door eerst terug te schakelen (via de shifters naast het stuur) en dan planken. Overigens zijn deze shifters beter afgewerkt dan de Clio4 RS.
Ik ben verliefd op deze auto, Renault heeft het weer geflikt om een fantastische auto te produceren. Mooie lijnen, heerlijk agressieve neus, motorkap en verlichting.
Meer volgt!
Eerste schade
- 3.100 km
Doe je s'ochtends de gordijnen open, zie je een randdebiel van Stedin tegen de motorkap aan leunen alsof het doodnormaal is dat je op andermans motorkap gaat zitten. Als een speer de telefoon gepakt om foto's te schieten en aan te kleden. De vogel was al gevlogen toen ik op de parkeerplaats aan kwam om verhaal te halen... maar gelukkig heb ik de foto's.
Op het eerste gezicht geen schade, tot bij nader inspectie de bumper aan de bestuurderskant uit model stond. Bezoekje aan VKV levert op dat er kleine scheurtjes rond de ophanging zitten. VKV heeft de bumper fantastisch terug geplaatst en alles zit in model, maar Stedin gaat mooi wel een nieuwe bumper betalen.
Hier baal ik dus echt enorm van, eerst gooien ze stenen tegen de RS aan en nu dit weer!
Dit neemt overigens niks weg van de liefde voor de auto, die is toegenomen sinds het moment dat de auto de garage verliet. Nog even wat meer km's voor een beter verslag.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Renault Mégane
Had je deze auto's al gezien?

Renault Mégane 1.2 TCe AUT Série Signature Exclusiv GT-Line I Climate I ACC I Dealer-onderhouden
- 2017
- 49.761 km

Renault Mégane Estate 1.5 dCi / Stoelverw. / PDC. Achter / Climate / Navi / Armsteun / 16'' LMV /
- 2017
- 109.168 km

Renault Mégane Estate 1.3 TCe 140 PK Automaat /Limited / Dealer onderhouden / Stoelverw. / PDC. V+A / Keyless / 16'' LMV /
- 2020
- 87.557 km