Renault Mégane Estate TCe 130 Energy GT-Line (2013)

autoreview

Renault Mégane Estate TCe 130 Energy GT-Line (2013)

Signalement

UitvoeringMégane Estate TCe 130 Energy GT-Line
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf35.000 km
KM-stand laatst88.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een prettige auto, met verrassing

  • 88.000 km

In augustus 2017 deze Renault Megane gekocht, omdat ik toch wel behoefte had aan een modernere auto met wat meer voorzieningen zoals ingebouwde navigatie en handsfree telefoneren. Dealer had deze wagen uit 2013 staan, geïmporteerd uit Duitsland. Nou dat leek wel wat. Pittige 1,2 liter motor met 132 pk. Alle voorzieningen aan boord. Deze versie van de Megan zou nog betrouwbaarder zijn dan de vorige, waarvan ik er dus een had. Eentje uit 2007. Ook een prima auto, alleen gingen de elektrische ramen steeds stuk. En de 1,4 liter motor was niet echt sterk.
Enfin, deze auto dus ingeruild voor de Megane uit 2013. Best een vooruitgang. Qua weggedrag wat strakker dan zijn voorganger, je rijdt heel scherp over een rotonde. Hij heeft een zesde versnelling, waarmee het lijkt alsof je heel rustig aan het cruisen bent terwijl je 130 rijdt. Dat was best wennen in het begin.
De auto heeft op tijd zijn beurten gehad, dus in in de zomer van 2018 en in de zomer van 2019, met toen ook een APK. Tussendoor moest er wel eens een litertje olie in.
In november dat jaar kreeg hij de winterbanden en een winterinspectie. Over 5000 kilometer moest ik de remmerij achter vervangen, was de mededeling van de garage. Februari jongstleden zaten die 5000 kilometer er wel op, dus de auto weggebracht.
Daarop volgde een onaangename verrassing. De monteur had een rammeltje gehoord, wat er op duidde dat de distributieketting vervangen moest worden. Bovendien was de koelvloeistof schoon op, wat duidde op een lekke koppakking. Met al het sleutelwerk een peperdure reparatie.
Wel een stevige tegenvaller, gezien kilometerstand (bijna 88.000) en leeftijd van de auto... Wat moest ik? Ik heb nog maar eens uitgebreid om toelichting gevraagd. Ik was bezorgd dat het euvel over een paar jaar weer zou opduiken. Het garagebedrijf bood een garantie van drie jaar aan. Dus toch maar de reparatie voor dik 1800 euro laten uitvoeren. En het beste er maar van hopen.
Het blijft een zeer plezierige auto, rijdt als een zonnetje, verbruik 1op 14 gemiddeld. Ironisch blijft het wel: de derde generatie van de Megane zou veel beter zijn dan de tweede generatie, maar juist aan deze heb ik voortijdig zo'n dure reparatie gehad. Eigenlijk nog nooit zoiets meegemaakt. Hopelijk blijft het daarbij en kan ik er nu weer jaren mee vooruit.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.