Renault Mégane Estate dCi 110 GT-Line (2017) #3

autoreview

Renault Mégane Estate dCi 110 GT-Line (2017)

Signalement

UitvoeringMégane Estate dCi 110 GT-Line
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand laatst3.800 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ophalen bij de dealer en snel op vakantie

  • 3.800 km

Ik ben de trotse bezitter (lease-rijder) van een mooie uitgevoerde Megane. Ik heb voor de GT line gekozen mede omdat ik de blue iron een gave kleur vond. Verder heb ik hem aan laten kleden met adaptive cruisecontrol, headup display, alcantara bekleding, stoelverwarming, rLink-2 incl. Bose en een afneembare trekhaak. Kortom een behoorlijk rijk uitgeruste auto, aangezien hij standaard al vrij rijk is uitgerust.
Ik heb de auto nu bijna 4 weken in bezit en ben er gelijk mee op vakantie gegaan. Het is een heerlijke reisauto. De stoelen zitten goed, het zijn lekkere stevige sportstoelen, sommige klagen over een (te) korte zitting, daar heb ik met mijn 1,75 geen last van. Na een hele dag in de auto te hebben gezeten stap je nog redelijk fris uit.
De automaat schakelt lekker snel en soepel. Ik heb de aandrijflijn (multi sense) meestal in neutraal staan, in de heuvels van Toscane is het fijner om hem in sport te zetten, dan schakelt hij net iets later over en eerder terug, waardoor je meer op motor remt. In het dagelijks verkeer volstaat de neutrale stand prima. Je hebt een aantal voorkeuze instellingen en één persoonlijke, die ik als volgt heb geconfigureerd (sturen sport, aandrijving neutraal, geluid neutraal).
Geluid van de stereo is goed, ik had hiervoor ook een bose in mijn scenic, en dan kun je eigenlijk niet meer terug :-)
De Rlink in combinatie met apple carplay werkt goed, je kunt dan spotify goed bedienen via de interface in de auto.
Wat ik wel één keer gehad heb, is dat de navigatie niet wilde opstarten. Nadat de auto een kwartier uit was geweest, deed deze het weer. Allicht moet ik nog een update installeren met wat stabiliteit fixes.
Over het verbruik kan ik nog niet zoveel zeggen, ik heb op vakantie met een karretje gereden (met daarboven op 4 fietsen) gemiddeld 100-110 km/h leverde mij een gemiddeld verbruik op van 6,3l op 100 km. Als ik straks een aantal tankjes (die wel wat kleiner zijn) verder ben, dan zal ik een update geven over het verbruik

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.