Renault Mégane Estate dCi 110 Eco2 Zen (2017)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Mégane Estate dCi 110 Eco2 Zen |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 10 km |
KM-stand laatst | 58.000 km |
Advies voor aanschaf Megane 2017-2018
- 58.000 km
Laat voorop staan dat dit kwa uiterlijk een goed gelukte auto is. Achterlichten, voorkant en belijning zijn netjes, uitdagend en prettig om naar te kijken.
Op het eerste gezicht is het dan ook een mooie auto voor een aantrekkelijke aanschafprijs. Zelf lease ik de auto via mijn werkgever en wissel het liefst vaak van auto om zo de lol van het autorijden te behouden.
Ik heb de auto nieuw gekregen en er staat nu zo'n 58k km op de teller. Hierbij kort mijn oordeel.
Het betreft een Estate dCi 110 Eco2 Zen, niets bijzonders dus, de Bose en duurdere modellen zijn een stuk mooier. Je zou het niet zeggen maar de zgn velgen op de Zen lijken echt maar zijn in realiteit gewoon wieldoppen ... en dat kenschets eigenlijk de hele auto: Renault heeft werkelijk op ALLE fronten compromissen gesloten om dit model op de weg te krijgen en dat merk je! Hij is gebouwd voor de leasemarkt, voor een korte levensduur, 100k km maximaal, dan is de auto op.
Uiterlijk: Prima, LED lampen voor en achter, smoelt op zich prima. Cijfer 7,5
Interieur: kraakt, middenconsole kraakt, dashboard oogt "goedkoop", geen fijne hoogwaardige materialen, knoppen zijn er bijna niet maar look en feel van de knoppen die er zijn, zijn onder niveau. Navi / radio / bediening is middelmatig. Je doet er lang over om de optimale instelling te vinden.
Cijfer: 5 (hooguit).
Rij eigenschappen: Ik rij het traject Rotterdam - Amsterdam (centrum), dagelijks en zolang de auto rechtdoor rijdt heb je geen klachten. Stoelen zitten goed, koppelt prima, al met al niks mis mee. MAAR, zodra je bochten gaat maken dan valt de auto COMPLEET door de mand. Wegligging is ver ondermaats, niet goed en een drama voor het rijplezier van de auto. (zowel op snelwegbochten alsook op lage snelheden in dorpgebieden). Auto sleurt zichzelf door de bocht, achtkant lijkt niet mee te willen. Ik heb uit armoe 3 grindtegels in de achterbak gelegd om dit enigszins te compenseren maar het blijft ronduit slecht.
De auto is gemonteerd met een starre achteras en heeft dus geen onafhankelijke of semi onafhankelijke wielophanging. Iets dat ik wel verwacht had. Dit is duidelijk een foute keuze gebleken.
Cijfer: 2
Motor: komt tekort, is kwa vermogen ondermaats en komt maar net mee in het verkeer. Indien je een inhaalaktie moet maken vergis je je vaak in de tekortkoming aan vermogen. Schakelbak is prima. Koppeling voelt goed.
Cijfer: 5
Al met al: mooie auto, rijd rechtdoor prima, wegligging zwaar onvoldoende, motor komt tekort maar bak is goed.
Echt een auto voor mensen die compromissen sluiten in het leven en die niks geven om weggedrag. Auto is gebouwd voor een levensduur van max 5 jaar, dan is deze auto echt versleten. Na bijna 60k km merk ik al dat de auto op zijn retour aan het gaan is.
Ik zou de auto NIET aanschaffen. Zonde van het geld. Koop dan een tweedehands Duitser/Zweed, dan weet je dat je goed zit en dat je lekker rijdt.
Na de vakantie, op 1 augustus, staat de vervanging klaar voor de Megane.
Succes en bij vragen weet je me te vinden. Groet! Tijn
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.