Renault Mégane Estate dCi 110 ECO2 Bose (2013) #5
autoreview
Signalement
Uitvoering | Mégane Estate dCi 110 ECO2 Bose |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2013 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand bij aanschaf | 10 km |
KM-stand laatst | 100 km |
Nog ff wachten
- 10 km
Staat nu bij de dealer in afwachting van aflevering.het is de standaard bose uitvoering met achteruitrij camera, climate control, TomTom live, klapspiegels. De bandenmaat is in tegenstelling tot de technische specificaties 205-60 R16 geworden op Kaleido velgen. Ziet er niet echt slecht uit. Nog even trekhaak kogel hoogte issue aangekaart..standaard antwoord dealer...door renault voorgeschreven trekhaak met ...kogelhoogte...ben benieuwd later meer
aflevering
- 100 km
Op 30-12-13 is mijn Renault Megane Estate dCi 110 energie S&S bose Eco 2 88 gr Noir Etoile dan eindelijk afgeleverd met als kleine verrassing gratis kaart Europa erbij geleverd. Toch leuk. Telefoon Samsung Galaxy S2 ook nog even snel en probleemloos geinstalleerd en dan eindelijk de snelweg op om na eindeloos revieuws lezen het dan eindelijk in de praktijk te mogen meemaken. na 4 jaar Megane Estate Tce130 moet ik zeggen dat de diesel iets slomer aanvoelt, maar er wordt beweerd dat het volle vermogen er bij ca 3000 km is, dus voorlopig maar even inrijden met max 2500 rpm. Dat deze Renault enorm stil zou zijn kan ik nog niet onderschrijven. het is dus ook nog even wennen aan het rustige toerental bij 130 km/u. Bij aankomst op de vakantie bestemming gelijk maar even de trekhaak onbelast gemeten.De dealer wilde niets anders monteren dan origineel Renault en het is dus een Siarr geworden met een kogelhoogte van 45 cm. Dus dat is 5 cm winst t.o.v. mijn tCe130 en inderdaad geen last meer van een aanlopen neuswiel van mijn Beyerland sprinter 440 light. Dus dat is een geruststelling. Gemiddeld verbruik bij vertrek met caravan maar even op "0"gezet en 150 km km verder een gemiddelde van 9,6 ltr/100 dus ook dat is bemoedigend t.o.v. de 14 ltr/100 van mijn tCe130. Had geen zin in fietsen op het dak dus maar beide in de caravan. met een kogeldruk van ca 90 kg (15 te veel)en de nodige belading in de kofferbak zakte het geheel niet door, heb helaas niet gemeten in belaste toestand. Had veel gelezen over de mindere kwaliteit van de telefoon, dus toch maar besloten mijn zelf ingebouwde Parrot CK3100 uit de tce130 te halen...voor het geval. De telefoon in de dC1 110 is wat mij betreft perfect. Goed geluid, anderen kunnen mij goed verstaan, bediening is anders dan de Parrot maar volgens hetzelfde principe. Dus tot nu toe tevreden. heb uiteraard de instructie boekjes goed gelezen. Heb nog wel uitdaging met de hands free card. Auto sluit keurig af + piepje en start keyless. Maar heb begrepen dat als de kaart wordt gedetecteerd je de hand in de handgreep moet steken en 1 keer trekken dat hij dan open moet gaan.......helaas bij mij nog niet........als ik kort op het knopje van de handgreep druk gaat het geheel wel open. dus maar ff bij de dealer navragen.
De een vindt het mooi dan ander niet...dus toch maar even de Megane en dCi plakletters verwijderd met flossdraad en weer ff keurig opgepoetst...........én de Eco2 en Elf stickers en een keurig zwart isolatiebandje over de leverende dealer. Dus nu een mooi strak, rustig, leeg kontje. Ga nog even wat meer kilometers maken, maar voorlopig bevalt de auto uitstekend.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.